30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Stran: 1 ... 3 4 [5]

Autor Téma: Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti  (Přečteno 15690 krát)

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #60 kdy: 30 Dubna 2019, 03:06:27 »

Chevy Volt

Doporučuji shlédnout toto video. https://www.youtube.com/watch?v=AX5ZwzNwTc4

Když jsem to viděl poprvé, přemýšlel jsem, jestli inženýři Chevroletu chtěli vymyslet něco skutečně revolučního, nebo se chtěli svému zaměstnavateli pomstít.
Spalovací motor, tři spojky, dvě planetové převodovky, dva elektromotory (z toho jeden i jako generátor), akumulátory a hromada výkonové elektroniky  - slast to servisovat ;D
Nicméně celá tahle šílenost umožňuje připojit spalovací motor přímo na kola, když je to potřeba, bez zbytečné konverze na elektrickou energii a zpět.

Z opačného konce - Koenigsegg Regera nemá řazení vůbec. V nízkých rychlostech prokluzuje hydroměnič, nevyužitý výkon spalovacího motoru pohání generátor a autem pak pohybují elektromotory plus ten prokluzující hydroměnič. Ve vysokých rychlostech je naopak elektrika odstavena.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 890
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #61 kdy: 30 Dubna 2019, 09:30:58 »

bez zbytečné konverze na elektrickou energii a zpět.

Mně to nepřijde zbytečné. Spalovací motor může běžet v optimálním režimu, a v kombinaci s akmulátorem nebo velkokapacitním kondenzátorem ho není třeba dimenzovat na maximum síly potřebné k rozjezdu.
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #62 kdy: 30 Dubna 2019, 09:53:21 »

bez zbytečné konverze na elektrickou energii a zpět.

Mně to nepřijde zbytečné. Spalovací motor může běžet v optimálním režimu, a v kombinaci s akmulátorem nebo velkokapacitním kondenzátorem ho není třeba dimenzovat na maximum síly potřebné k rozjezdu.
V podstatě nezávisle na zbytku světa vynalezli diesilelektrickou lokomotivu na pneumatikách :-)
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #63 kdy: 30 Dubna 2019, 09:55:45 »

Mně to nepřijde zbytečné. Spalovací motor může běžet v optimálním režimu, a v kombinaci s akmulátorem nebo velkokapacitním kondenzátorem ho není třeba dimenzovat na maximum síly potřebné k rozjezdu.
Drobná technická: Při rozjezdu vozidlo potřebuje běžně tak čtvrtinu až polovinu největšího výkonu, na max se většinou nikdo nerozjíždí. Maximum využijí lidi při předjíždění nebo pokusu o dosažení maximální rychlosti. Díky tomu ale motory vydrží, to co vydrží. Kdyby jely na max pořád, tak děláme generálky jak za socíku po 80kkm (u pošty i dřív).
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 200
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #64 kdy: 30 Dubna 2019, 10:14:07 »

Pred pokracovanim diskuze, doporucuji trochu studia https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=33556
A zamyslenim se nad tim, ze vozidlo musi byt schopno opakovane napr. maximalni zatezi + s priveznym vozikem se rozjet do prudkeho kopce...

Velmi nadejne vypadal Lineární spalovací motor v roce 2006 ale oficialni stranky projekty vypadaji mrtve http://www.lceproject.org/ ,chvili se tim zabyvala i toyota https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/toyota-linearni-elektricky-generator-s-volnym-pistem.A140617_190016_automoto_vok
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Budoucnost podle EU - vibrující pedál při překročení rychlosti
« Odpověď #65 kdy: 07 Května 2019, 09:08:30 »

Mě teda přijde zajímavější turbokompaudní Deltic, kterej by v dnešní době, pokud by se vyvíjel, mohl naprosto v klidu v jedné kolomotívě střední velikosti utáhnout 80-100 vagonů (kolem 20000-30000 tun) a pravěpodobně by měl už velice slušnou spotřebu, ale místo toho se řeší naprostý technický zhovadilosti v oblasti IAD a tahají to obyčejný řadový nebo Včkový spalováky s turbem v několika spřaženejch kolomotívách.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky
Stran: 1 ... 3 4 [5]