30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Reklamace  (Přečteno 11183 krát)

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Reklamace
« kdy: 25 Února 2019, 16:10:02 »

Před koncem záruční lhůty mi odešla autobaterie. Šel jsem tedy do obchodu, kde si ji nechali s tím, že půjde na reklamaci. Za asi 10 dnů mi volal majitel, že baterii přeměřil a zjistil, že stav odpovídá opotřebení, baterii zvážil a je lehčí asi o 1kg, což je způsobeno přebíjením alternátoru a na reklamaci tedy nepůjde. Přijel jsem, baterii vzal a jel do dvou servisů aby mi přeměřili alternátor. 2 na sobě nezávislé servisy mi vydaly potvrzení, že alternátor je v naprostém pořádku. Nakonec pokud by to přebíjelo, tak by měla problém i druhá baterie a praskaly by žárovky, pojistky etc.. Vrátil jsem se do obchodu, dávám mu tam baterku znovu na reklamaci i s přiložením těchto protokolů a dovídám se, že to stejně zamítnou ale že to tam pošle. Nové potvrzení o převzetí zboží nevystavil. Za asi 14 dnů mi volá, že reklamace byla zamítnuta, ale že baterie u něho ještě není, že bude až některý pátek až přijde se zbožím, aby mu nevznikaly další náklady. Za dalších 14 dnů volá, že baterie je u něho.

A teď. Reklamace je vyřízena tehdy, když je zboží fyzicky na prodejně a tedy si jej můžu odebrat. Což nebylo, jak sám potvrdil. Podle mě, mám nárok na odstoupení od smlouvy na základě marného uplynutí reklamační doby 30 dnů. To jsem mu taky řekl, samozřejmě se mu to nelíbilo a že nic nezaplatí. Celou tuto návštěvu mám nahranou, o čemž on samozřejmě netuší. Potom jsem mu poslal totéž i doporučeně. Po měsíci mu to bylo doručeno a dnes přišlo lejstro kde píše, že mě vyrozuměl včas atd. Což je v rozporu s tím, co mi řekl posledně a což mám taky nahrané. Do záručního listu mi napsal, že baterii jsem nepřevzal. Totéž mi napsal i do dopisu, jež mi dnes přišel, nicméně v prodejně mi to dnes opět popřel a že jsem si baterku už bral. Dále jenom uvádím, že je to dle všeho výmr.ář, na kterého slyším "chválu" odevšad. Nějaké nápady jak dál? Pokud by někdo potřeboval přesná data, doplním.
IP zaznamenána

tomasmaladd

  • Příspěvků: 209
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #1 kdy: 25 Února 2019, 20:13:05 »

Tak asi bych si zahrál poker, napsal bych mu že odstupuji od smlouvy z důvodů které jsi popsal, že požaduješ bud navracení ceny nebo novou baterii, dále že máš veškeré jednání nahrané, přiložil bych ochutnávku z nahrávky (ne celé, on už si nebude pamatovat, co ti všechno nakecal). Dále, že pokud nedojde k jedné či druhé variantě dohody, budeš nucen podat návrh na mimosoudní řešení sporu určenému subjektu kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.czSpotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

upřímně, je to úplně k ho*nu protože z toho maximálně vznikne "vyjádření" čoi kterým se ale obchodník nemusí řídit, neméně je to nutné udělat ještě před žalobou. Myslím že je reálná šance že ho prostě vycukáš a raději ti vyjde vstříc než aby musel "něco řešit s úřady".
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 651
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #2 kdy: 25 Února 2019, 20:27:18 »

....neméně je to nutné udělat ještě před žalobou.
pročpak?
IP zaznamenána

mala.panda

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 329
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #3 kdy: 25 Února 2019, 21:30:49 »

Tak podle toho co píšete se s ním vy**bat vy. První reklamaci vyřešil za 10 dní. Tam snad má nějaké potvrzení o ukončení reklamace,ne ? Druhá reklamace byla hotova za 28 dní ? To je dříve než za měsíc. Jestli k ní nemáte potvrzení tak se obávám, že to stejně moc nevyhrajete.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #4 kdy: 25 Února 2019, 22:31:42 »

otázkou je, jestli to zaznamenal do záručáku
IP zaznamenána

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #5 kdy: 25 Února 2019, 23:14:48 »

Citace: mala.panda
Tak podle toho co píšete se s ním vy**bat vy. První reklamaci vyřešil za 10 dní. Tam snad má nějaké potvrzení o ukončení reklamace,ne ? Druhá reklamace byla hotova za 28 dní ? To je dříve než za měsíc. Jestli k ní nemáte potvrzení tak se obávám, že to stejně moc nevyhrajete.
Ad 1 Já jsem s ním zprvu řešil vše v dobré víře. Baterie je objektivně vadná a i přesto to odmítl dát na reklamaci. Za 10 dnů pouze vyvěštil z koule, že baterce nic není - papír od toho neměl, protože to nikam neposlal.
Ad 2 Ta data jsou orientační - jak jsem psal, přesná data můžu případně dohledat a doplnit. Ale 30 dnů zkrátka nestihl.

Citace: tomasmaladd
Tak asi bych si zahrál poker, napsal bych mu že odstupuji od smlouvy z důvodů které jsi popsal, že požaduješ bud navracení ceny nebo novou baterii, dále že máš veškeré jednání nahrané, přiložil bych ochutnávku z nahrávky (ne celé, on už si nebude pamatovat, co ti všechno nakecal). Dále, že pokud nedojde k jedné či druhé variantě dohody, budeš nucen podat návrh na mimosoudní řešení sporu určenému subjektu kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.czSpotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/

upřímně, je to úplně k ho*nu protože z toho maximálně vznikne "vyjádření" čoi kterým se ale obchodník nemusí řídit, neméně je to nutné udělat ještě před žalobou. Myslím že je reálná šance že ho prostě vycukáš a raději ti vyjde vstříc než aby musel "něco řešit s úřady".
Písemně jsem mu to již poslal bez zmínky o nahrávce.
IP zaznamenána

Dýkej

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 370
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #6 kdy: 25 Února 2019, 23:23:57 »

COI provede kontrolní nákup a bude zkoumat jak funguje proces reklamace.  Nicméně - COI nemá výkonou moc, nemůže mu nic nařídit. Může pouze udělit pokutu, pokud v kontrolním nákupu udělá něco špatně.

Nicméně pokud Vám reklamaci zamítl po 14 dnech a vyrozuměl Vás o tom, je krytej. To že jsi neměl zboží do 30 dní tvrdíš ty, ale těžko to prokážeš.

Jednoduše poví, že proběhl 1 reklamační proces a druhý popře.

Být tebou, řeknu mu narovinu tohle. Pane XY, oba víme že jste to podělal a nesplnil lhůty, pokud mi nevýjdete vstříc, dám to k prověření COI. Ta možná sice neshledá nic špatného zvláště pokud budete manipulovat s dokumenty, ale ujišťuji Vás, že když už u Vás COI bude, spolehněte se že špatný kontrolor co nic nenajde - najde a bude to minimálně za 10000 korun od cesty. Tak to totiž je. Když už ta COIka dojde, dycky si něco najde.


Pošli mi do PM eshop, nebo web, mrknu mu na obchodní podmínky, jsem od fochu, dělám online 8 let.
IP zaznamenána

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #7 kdy: 26 Února 2019, 07:54:45 »

On může popírat co chce. Sám mi ale všechno toto potvrdil při tom rozhovoru. Včetně dat kdy se co událo. A s ním není řeč. Včera mi řekl, že je připraven to doložit u soudu. Takže nějaká ČOI na něho asi platit nebude. Ale podnět k ní samozřejmě půjde. Dle mého názoru, papírově by to mělo být na mojí straně. Teď jenom jak dál.
IP zaznamenána

mala.panda

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 329
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #8 kdy: 26 Února 2019, 09:29:36 »

Ad 1 Já jsem s ním zprvu řešil vše v dobré víře. Baterie je objektivně vadná a i přesto to odmítl dát na reklamaci. Za 10 dnů pouze vyvěštil z koule, že baterce nic není - papír od toho neměl, protože to nikam neposlal.

O reklamaci rozhoduje prodejce. Neexistuje žádná povinnost to posílat výrobci nebo do nějakého servisu.

Být tebou, řeknu mu narovinu tohle. Pane XY, oba víme že jste to podělal a nesplnil lhůty, pokud mi nevýjdete vstříc, dám to k prověření COI. Ta možná sice neshledá nic špatného zvláště pokud budete manipulovat s dokumenty, ale ujišťuji Vás, že když už u Vás COI bude, spolehněte se že špatný kontrolor co nic nenajde - najde a bude to minimálně za 10000 korun od cesty. Tak to totiž je. Když už ta COIka dojde, dycky si něco najde.

Tohle slyší každý prodejce každou chvíli. Na mě ji posílali tak 100x, reálně přiškla kontrola 2x. Poprvé provedli kontrolní nákup, dostali doklad. Pak se představili a z fleku řekli že tady jsou na podnět zákazníka nespokojeného s reklamací. Jelikož jsme věděli o koho se asi jedná, vytáhli jsme všechny podklady co k tomu byly, paní se podívala co se řešilo. Nenašli nic, žádná pokuta nebyla. Přijde mi že pouze strašíte. Kontrola ČOI není kontrola finančáku kdy vám někdo proleze první poslední papír ve firmě.
IP zaznamenána

tomasmaladd

  • Příspěvků: 209
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #9 kdy: 26 Února 2019, 09:56:00 »

....neméně je to nutné udělat ještě před žalobou.
pročpak?

obvykle je tato podmínka v obchodních podmínkách (dle zakona to tam musí být) jako první věc kterou má kupující udělat pokud s prodávajícím nedošel při sporu ke shodě, jestli je to nutné dodržet z důvodu vrácení nákladů netuším.
IP zaznamenána

Cecil

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 227
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #10 kdy: 26 Února 2019, 10:29:12 »

Obecně (ze zkušeností s právníky) je základ vyčerpat všechny mimosoudní prostředky. Nevím jestli je to nutnost z důvodu možnosti soudu to odmítnout řešit nebo se mi možná něco zdá že bez toho je větší šance že soud nenechá proplatit všechny náklady protistraně (pokud vyhrajete)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #11 kdy: 26 Února 2019, 14:42:54 »

obvykle je tato podmínka v obchodních podmínkách (dle zakona to tam musí být) jako první věc kterou má kupující udělat pokud s prodávajícím nedošel při sporu ke shodě, jestli je to nutné dodržet z důvodu vrácení nákladů netuším.
Prodávající má povinnost plynoucí z § 14 ZOS informovat o možnosti ADR, mj. i v obchodních podmínkách, pokud na obchodní podmínky ve smlouvě odkazuje. Pokud by snad někdo měl nápad tuto informační povinnost splnit tak, že by využití ADR v podmínkách formuloval jako povinné, šlo by o neplatné ujednání (zcela jistě podle § 1814 OZ, a možná dokonce obecně podle § 588 OZ).

Ze zákona využití ADR není ani podmínkou uplatnění nároku u soudu, ani nezlepšuje pozici žalobce z hlediska možnosti požadovat náhradu nákladů, nenahrazuje předžalobní výzvu dle § 142a OSŘ.

Obecně o efektivitě ADR pochybuji, zejména v podání ČOI má úroveň očekávatelnou od státního úřadu (tj. hroznou), u ČTÚ a FA je to trochu lepší, jak a zda vůbec funguje SČS netuším. Pokud bych jako spotřebitel měl v ruce dostatečné podklady, nedomluvil se s prodávajícím napřímo a nepomohla by ani adekvátně formulovaná předžalobní výzva, tak bych se rozhodoval mezi hozením věci za hlavu a žalobou, ADR bych neztrácel čas a energii. Snad jen pokud by věc byla sporná nebo bych byl v důkazní či informační nouzi (i z hlediska toho, co přesně tvrdit a co jako důkaz označit) bych o ADR uvažoval, kvůli tomu, že je to zdarma a prodávající má povinnost součinnosti se subjektem ADR, tedy nedojde-li k dohodě, je šance, že alespoň nasbírám podklady pro soudní spor či lepší informace k rozhodnutí, zda do něj má smysl jít.
« Poslední změna: 26 Února 2019, 14:45:05 od hh »
IP zaznamenána

Moto007

  • Příspěvků: 223
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #12 kdy: 26 Února 2019, 18:35:56 »

Jedna věc je nákup v e-shopu - byl to tento případ? Pokud to byl nákup v kamenném obchodě, žádné obchodní podmínky nepomůžou, maximálně reklamační řád.


IP zaznamenána

Luban

  • Příspěvků: 102
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #13 kdy: 26 Února 2019, 20:28:43 »

mala.panda> to uplatnění u prodejce neplatí úplně vždy, viz zákon 89/2012 Sb., ale samozřejmě záleží jak to má prodejce v obchodních podmínkách/reklamačním řádu
§ 2172
Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení podle § 2166 uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.


Já bych osobně zkusil "pohrozit" podle § 2106, protože důkazy že vznikla vada v rámci 24 měsíců a on odmítl opravu, jsou...

§ 2106
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.

(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
IP zaznamenána

El_Mundial

  • Příspěvků: 143
    • Zobrazit profil
Re:Reklamace
« Odpověď #14 kdy: 26 Února 2019, 21:59:34 »

Šlo o nákup v kamenné prodejně.

Teď bych asi neřešil to, že je po baterce ho.no.. Ta už je stejně po záruce. Teď bych (podle mě) měl řešit to, že to řádně nevyřídil do 30 dnů. V tom vidím ten kámen úrazu. Pokud by to stihl, tak baterka letí na státní zkušebnu, ať se v tom povrtají. Ale k tomuto nedošlo.
IP zaznamenána