30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Nejasnosti ve výkladu ZPPK  (Přečteno 8544 krát)

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #15 kdy: 05 Října 2018, 18:28:30 »

enzym: K tématu samému - z vašich reakcí jsem zatím nevyčetl avizovaný pevný názor, radíte zastavit nebo bez obav projet v režimu 50/50?

K záměru založit Společnost pro uvádění Berana na pravou míru (© Saturnin) - klidně, ovšem beze mne. Má-li ale zamýšlená agenda dle vašeho odhadu nápad v řádu 4 kusů ročně, lze ji bez obtíží vypořádat v rámci existujících struktur (Zajímavé články z internetu či Poradna).
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #16 kdy: 05 Října 2018, 19:43:53 »

Můj názor je, že všechny zákony - natož pak kuchařka pro užití PK lidmi s libovolným IQ - by se neměly vykládat v prvé řadě jazykově v rámci izolovaných ustanovení, ale ve vzájemných logických vazbách v rámci daného zákona včetně prováděcích vyhlášek a poté ve vzájemných vazbách různých zákonů. Jazyková metoda vede, jak jste již uvedl, při vhodné kombinaci vytržených vět z kontextu k nesmyslům, které jsou v rozporu s tím, co chtěl zákonoblijce kmánům sdělit.
Konkrétně: pravidla pro provoz na PK logicky stanovují, že sdělení účastníkům provozu na PK, která se mohou měnit "častěji" mají přednost před sděleními trvalejšími. Posloupnost obecná ustanovení < stálé DZ < přechodné DZ < přenosné DZ < světla si z autoškoly odnese snad každý vedle svatých čtveřic
- rychlosti 50/90/110/130,
- DZ hlavní, vedlejší, stop, kříže,
- světla červená, žlutá, zelená, bílá.
Takto to IMHO vidí i ti méně intelektuálně nadaní, vidím zelenou/bílou, nemusím zastavit vozidlo (pokud mám kam jet).
To je hlavní důvod pro mé pevné přesvědčení, anžto ve stylu kliček* se nesmí hazardovat s lidskými životy a světlo povolující jízdu nemůže znamenat nic jiného, než že mohu jet, pokud mám kam, protože "ti druzí" tam buď nejsou (vlak), nebo jim je sděleno, že jet nesmí (semafor na křižovatce/přechodu), a nemusím sledovat/respektovat ostatní DZ, které tomuto sdělení odporují.
Ostatní důvody již padly, nakonec i alternativní jazykový výklad kolegy 2M vede ke stejnému závěru. Tímto výkladem jsem vyšachoval kolegu, který v rámci brainstromingu obhajoval pozici pana Berana, záměrně jsem jej neuvedl.

* pro vylepšení obecní pokladny ve stylu Sprdel; povolená doba stání na vyhrazeném parkovišti x parkovací místo pro O1…

OT: pokud bychom připustili styl výkladu podle b), pak by i na zelené bylo nutné zastavit na VDZ V 6b, což jest zjevný nesmysl.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 004
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #17 kdy: 05 Října 2018, 19:52:45 »

Posloupnost obecná ustanovení < stálé DZ < přechodné DZ < přenosné DZ < světla
< pokyn (polo)opicajta

Občas se mi třeba stane, že mi (polo)opicajt nakáže zaparkovat v místě, kde by to bez jeho pokynu byl přestupek. :-)
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 004
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #18 kdy: 09 Října 2018, 16:51:21 »

Enzym> Skutečně to https://www.30kmh.cz/index.php?action=post;msg=76260;topic=6941.0 znamená, že lze přes přejezd jet 60 km/h? Přiznám se, že si nevím rady, jak to vyhodnotit. To by pak omezení rychlosti na 80 před značkou obec rušilo povinnost jet v obci 50?

EDIT enzym: přidán odkaz
« Poslední změna: 09 Října 2018, 18:36:17 od enzym »
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #19 kdy: 09 Října 2018, 17:31:11 »

Přes přejezd lze skutečně jet 60 km/h. Kdyby platila obecná rychlost 30 km/h, stojí tam dávno nějaký výběrčí radar či alespoň častá návštěva městapa. Kříže A 32a znamenají pouze to, že jde o železniční přejezd, ovšem předepsaná rychlost obecnou úpravou (§ 28 odst. 3) je přebita místní úpravou (B 20a). V následnosti B 20a -> IZ 4a jde o následnost místních úprav, to je jiný vztah. IZ 4a nejen upravuje rychlost, ale i mění pravidla pro jízdu v jízdních pruzích, pravidla ohledně stání, pravidla pro SSO ohledně značení křižovatek....
Ono se jezdí 60 km/h i přes tento https://mapy.cz/zakladni?x=16.5872824&y=49.1851589&z=18&pano=1&pid=57010099&yaw=4.334&fov=1.257&pitch=0.037 přejezd, a to už je dosti na hraně výkladu, ale pořád na hraně ve prospěch pyráta (předchozí B 20a je za křižovatkou s Rybářskou).

Kdybyste ale mermomocí chtěl, lze jazykovým výkladem v úzkém rámci ZPPK dojít k tomu, že
- výše uvedené přejezdy lze přejíždět do 30 km/h,
- IZ 4a neruší předchozí B 20a.

Nicméně veškeré eqilibristiky nad ZPPK a vyhláškou ve věci B 20a lze smést s povrchu fóra pohledem na text u B 20a Značka zakazuje řidiči překročit rychlost vyjádřenou na značce číslem v kilometrech za hodinu. Platnost značky je ukončena také značkami „Dálnice“, „Konec dálnice“, „Silnice pro motorová vozidla“, „Konec silnice pro motorová vozidla“, „Obec“ a „Konec obce“. O značne A 32a/32b tam jaxi zmínka není.
« Poslední změna: 09 Října 2018, 18:42:29 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 518
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #20 kdy: 10 Října 2018, 09:05:41 »

Enzym: v čem je to na hraně? IMHO tam dál normálně platí 60... (teda osobně jsem tam nikdy pod 80 nejel, ale formálně)
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #21 kdy: 10 Října 2018, 11:04:05 »

Ve výkladu pojmu křižovatka. Tam může končit
a) za posledním obloukem (cca 7 m před kolejemi - měřeno po levé straně průběžného jízdního pruhu),
b) na konci připojovacího pruhu.
Značka B 20a je umístěna až na konci připojovacího pruhu. Pokud bychom pojali za platnou konstrukci podle a), platila by v úseku konec oblouku - značka B 20a obecná ustanovení. Konstrukce podle b) připouští platnost předchozí B 20a až k následné B 20a.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #22 kdy: 10 Října 2018, 12:44:41 »

Enzym (k rychlosti na přejezdech): Jako ďáblův advokát bych argumentoval vcelku jednoduše (i když vám samozřejmě nic nebrání označit to za ekvilibristiku) - § 18 stanoví obecnou úpravu nejvyšší dovolené rychlosti a § 28 obecnou úpravu jízdy přes přejezd. Určitě se nikdo nebude přít, že pokud jde o rychlost na přejezdu, je § 28 proti § 18 speciální. Vztah k místní úpravě (provedené typicky značkou B 20a) zákon výslovně upravuje přímo § 18 odst. 6 a 7, kde stanoví, že takové zvýšení/snížení se vztahuje právě jen k obecné úpravě stanovené § 18 (viz přímé odkazy na odst. 3 a 4), tedy obecné úpravy jízdy přes přejezd se to nijak nedotýká.

Mám i odpověď na některé protiargumenty. Např. váš finální killer argument mě netrápí vůbec - souhlasím, že platnost značky B 20a nekončí přejezdem. BTW nesouhlasím se způsobem, kterým to dovozujete, výčet v definici B 20a evidentně není taxativní, píše se tam končí také, tedy to jen přidává situace, ve kterých platnost B 20a končí, ale neříká to nic o tom, že by její platnost nemohla skončit i jindy - platí jak obecná úprava (§ 3 vyhlášky), tak úprava konkrétní značky (např. B 20b a B 26 ji ukončí, aniž by byly ve výčtu vyjmenovány). Nicméně to je jedno, B 20a platí před přejezdem, na přejezdu i za ním, jen nic neudělá s povinností stanovenou § 28 ZPPK, protože přebíjí jen obecnou úpravu stanovenou § 18 - když tam žádná značka není, můžu jet 50/90 (či cokoliv jiného, co pro mě plyne z obecné úpravy) a přes přejezd 30, když tam je třeba 60, funguje to analogicky, před i za přejezdem 60, přes přejezd 30 ...

Tak a teď mi to rozbijte :)
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #23 kdy: 10 Října 2018, 13:41:05 »

Rozbíjet něco Vám je výzva, nicméně se o to pokusím.

ad advocatus diaboli: spor je tom, zda § 76 odst. 2 ve věci nejvyšší dovolené rychlosti přebíjí pouze § 18, nebo také § 28. Jako protiargument bych vznesl, že § 76 platí (nebudu znovu opakovat argumenty, vznesené 5.10.) a že § 28 je obecná úprava. Vaší argumentaci rozumím (kdyby zákonoblijce chtěl, aby B 20a resp. jakákoli SDZ, upravující nejvyšší dovolenou rychlost, přebíjela i např. přejezdy, neuvede žádné další zpřesnění/omezení), ale a nevím, jak jí jinak odporovat.

ad finální killer: můj výklad končí také je takový, že texty, popisující význam značky, je třeba v prvé řadě chápat v souvislosti se stejnou přílohou ve vyhlášce. Vzhledem k tomu, že B 20a ukončí v příloze uvedené další dvě značky, chápu to jako odkaz k tomu, že vyjmenované značky jsou navíc k těm, u kterých je konec platnosti b 20a uveden a jako celek tvoří úplný výčet. Souhlasím v tom, je to úplně jedno, podstatné je to, zda je § 76 odst. 2 přebit výhradou podle § 18 odst. 7.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #24 kdy: 10 Října 2018, 13:57:55 »

Tak to vidíte a pak někde na silnici diskutujte s fízlem :-D
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #25 kdy: 10 Října 2018, 14:28:47 »

Enzym aka advocatus angeli: Na argumentaci rámcovým vztahem obecné a místní úpravy (především § 76 ZPPK, ale obecně celým dílem 4 hlavy druhé ZPPK) mám 2 odpovědi. Jednak je § 18(6,7) proti tomu zjevně lex specialis. Ale kdyby vám to nestačilo, tak se zaměřme na formu, kterou DZ B 20a obecně povolenou rychlost zvyšuje - děje se to totiž paradoxně zákazovou značkou, která i dle své definice zakazuje překročit na značce uvedenou rychlost (de lege ferenda by IMHO bylo mnohem čitelnější nehrát si na rozdíly mezi příkazem/zákazem/povinností a definovat značku zkrátka jako override limitní rychlosti, nikoliv jako paralelně stanovenou povinnost, ale držme se platné úpravy). Důvod, proč takový zákaz může rychlost zvýšit, je ten, že jinak by byl redundantní, bylo by to proti § 78 ZPPK. Jenže na přejezd tento argument nelogičností úpravy aplikovat nejde, výše popsaná konstrukce dává perfektní smysl, B 20a (60) nahradí obecnou úpravu (nedávalo by smysl, aby zároveň platilo max 50 z obecné úpravy a max 60 z DZ, tedy zůstane jen max 60 dle DZ), ale na přejezdu platí zároveň DZ (max 60) a zároveň obecná úprava (max 30 na přejezdu a 50 m před ním). Aby i na přejezd šlo vztáhnou stejnou argumentaci, musela by ta B 20a být zopakována přesně 50 m před přejezdem, pak bych souhlasil, že jej lze přejet šedesátkou ...
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #26 kdy: 10 Října 2018, 19:43:10 »

IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #27 kdy: 10 Října 2018, 19:44:48 »

Pokud mě paměť neklame, tak před čtyřiceti léty, když jsem i na tomto přejezdu dělal autoškolu, tak to byl tzv. vlečkový přejezd, kde nebyly při přejíždění tak přísné požadavky jako na "plnohodnotném" přejezdu. A v průběhu času nás při školení řidičů člověk z autoškoly upozorňoval, že vlečkové přejezdy byly nahrazeny normálními, ale aby se právě přes tenhle nemuselo jezdit třicítkou, byla tam cedule 40 kmh. Tu ovšem neinformovaní "vandalové" pravidelně odstraňovali domnívajíce se, že se pak může jezdit přes přejezd padesátkou. Ve skutečnosti pak platila třicítka. Podmínkou platnosti té čtyřicítky bylo údajně to, že byla na stejném sloupu, jako označení přejezdu, tj. těsně před ním.

A policajti tam skutečně jeden čas měřili.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Nejasnosti ve výkladu ZPPK
« Odpověď #28 kdy: 10 Října 2018, 23:05:28 »

"vlečkový přejezd"
i s radarem
byl přeci v Mělníku  8)
IP zaznamenána