Jestli tomu dobře rozumím, tak budu-li důsledně rozlišovat mezi OSVČ a společností jakožto 2 subjekty, tak ve vztahu mezi VoZP a společností se stalo to, že společnost zálohy platila, VoZP si to blbě zařadila, čímž jí u společnosti vznikl nedoplatek a u OSVČ přeplatek a tedy ten přeplatek vrátila.
Docela důležité bude, kam ten přeplatek vrátila, jestli zpět společnosti, nebo OSVČ. Hratelné je to v obou případech, ale pokud to vrátili na účet OSVČ, tak je to jednoduché, společnost platby poslala, nikdo jí je nevrátil, a jestli se platilo nějak blbě, tak se to mělo řešit, ale určitě nevzniklo pojišťovně právo na penále, protože není naplněna hypotéza § 18 zákona o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, tedy že pojistné nebylo ve lhůtě a předepsané výši zaplaceno.
Jinak ale smysl pouštět se do sporu asi moc nemá, v rámci mimosoudního dohadování vám pojišťovna žádné náklady neuhradí a potenciální přísudek ze sporu o 3000 Kč budou jen drobné. Nevím, na kolik si ceníte svůj čas či za kolik očekáváte, že vám někdo nabídne placenou pomoc, ale ty 3000 Kč v tom utopíte snadno, pravděpodobně víc. Takže smysl to dává jen v případě, že vám něco důležitého přinese samotné vítězství (např. dobrý pocit), protože ryze ekonomicky dává smysl 1-2 krát poslat pojišťovně vysvětlení, proč jí žádné penále nezaplatíte, ale pokud i přesto podnikne nějaké kroky k vymáhání, tak to zaplatit.