30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Senátní rozhodnutí  (Přečteno 13098 krát)

Derek

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 134
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #15 kdy: 14 Ledna 2016, 10:51:21 »

K tematu prechodu, odpovednosti, zavineni a podobne
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/rodice-nemohou-hlidat-sve-deti-absolutneustavni-soud-se-zast/r~29740968b9e611e5807d0025900fea04/
Snazit se pri srazeni dvou decek na prechodu hodit (spolu)zavineni na jejich otce (byt slo asi v hlavni rade o snizeni odskodneho) mi proste prijde chucpe....

Ano, taky se mi jako ridici obcas stane, ze mi tam nekdo vleze na posledni chvili a podobne, ale moc dobre vim, ze plati "co neubrzdis, to neukecas".
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 655
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #16 kdy: 14 Ledna 2016, 11:38:42 »

Od určité vzdálenosti neubrzdíš nikdy nic při rychlosti >0 km/h. Do určitých rychlostí jsou akorát následky žádné nebo zanedbatelné (šťouchnutí při 5 km/h nic není když to není rachitickej důchodce, kterej pak upadne na zem a zláme se). Neznám podrobnosti toho případu, ale pokud se mu třeba děcka utrhla a vběhla na přechod ještě na červenou nebo něco, tak to je rozhodně jejich problém.

Podobné názory právě vedou k tomu, že budeme muset jezdit <20, co kdyby, ne? Takže můžeme rovnou zakázat auta, protože taková doprava je na hovno a znamená kolaps dřív, než vůbec někdo vyjede z garáže. Tak na to vám vážení seru. Chodec sice není chráněnej, na druhé straně je ve většině případů mnohem mobilnější a má mnohem lepší přehled v okolí, takže ať v prvé řadě on sám dbá na sebe, sleduje provoz a na silnici leze buď když tam nic není, nebo když prokazatelně vidí, že všechno stojí a pouští ho. A to obzvlášť na víceproudých silnicích! Ve městě pořád ti neumětelové někde bezdůvodně zastavují, že se najednou tvoří v oblasti přechodu kolona v jednom pruhu rozhodně není automaticky důvod pro to, aby vozidla zastavila i v dalším pruhu. A přes už vzniklou kolonu ani nevidíš, proč zastavují (že je tam chodec).

Tady jsem např. pro instalaci těch blikátek, upozorňujících na to, že na přechod někdo vlezl, ale ať se o to někdo stará, ne že na to serou jak na placatej kámen (jako např. v oblasti vozovny Střešovice) a za půl roku si to bliká úplně náhodně.

Vina leží na řidiči zejména v případech, kdy je provoz řízen světlama, chodci mají zelenou na semaforu, jsou už na přechodě a někdo do nich vletí, protože nesledoval provoz. Tam to je poměrně jasný. V ostatních případech to prostě jasný není ani smykem.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

uziv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 843
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #17 kdy: 14 Ledna 2016, 12:34:31 »

Citace
ale pokud se mu třeba děcka utrhla a vběhla na přechod ještě na červenou nebo něco, tak to je rozhodně jejich problém.

To u žádného soudu neprojde, dokonce ani kdyby tam nebyl přechod. Jedině snad, kdyby neočekávaně vyběhly z křoví.

Pro přehlednost přikládám svou tabulku "Neohrozit + zvýšená opatrnost". V těchto případech při nehodě soud vždy činí zodpovědného i řidiče, pokud se neprokáže např. sebevražebný skok. Patří tam i populární odbočování, kdy do vás někdo zezadu napálí, a odbočování vlevo, kdy sejmete (sejme vás) předjíždějící motorkář. Vždy jste spoluodpovědný, pokud neprokážete, že i při zvýšené opatrnosti nešlo nehodě zabránit. Co je to zvýšená opatrnost určuje soud.

Řidič nesmí ohrozit ani omezit:
- chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce,
- protijedoucí řidiče při objíždění vozidla nebo překážky provozu anebo chodce,
- řidiče vozidla, které předjel, při zařazování po předjetí před předjížděné vozidlo,
- protijedoucí řidiče při předjíždění,
- přecházející chodce při odbočování vpravo na signál „Doplňková zelená šipka“,
- tramvaj při vjíždění na tramvajový pás.

Řidič je povinen dbát zvýšené opatrnosti:
- zejména vůči dětem, osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, osobám těžce zdravotně postiženým a zvířatům, brát ohled na vozidlo přepravující děti, řidiče začátečníka nebo osobu těžce zdravotně postiženou označené podle prováděcího právního předpisu a na výcvikové vozidlo označené podle zvláštního právního předpisu,
- při vjetí na krajnici při objíždění, vyhýbání, odbočování nebo otáčení,
- při jízdě podél nástupního nebo ochranného ostrůvku,
- při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci,
- pokud je upozorněn samostatně užitým signálem „Přerušované žluté světlo“.

Cyklista povinen dbát zvýšené opatrnosti:
- při předjíždění nebo objíždění vozidel z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici.

I když to není v zákoně přímo uvedeno, soudy požadavek „dbát zvýšené opatrnosti“ uplatňují na řidiče vozidla i vůči chodcům na přechodech (viz dále), při objíždění vozidel hromadné dopravy na vyznačených zastávkách (přetavená povinnost „nesmí ohrozit ani omezit“), při jízdě automobilu v obytné a pěší zóně (v zákoně jako tzv. „zvýšená ohleduplnost“ k chodcům), při jízdě vozidel s právem přednosti v jízdě s výstražným zařízením v provozu (v zákoně jako tzv. „potřebná opatrnost“ řidiče VIP vozidla), a za situace, kdy se opět objeví opravená závada (to nevím proč).

U přechodu pro chodce jdou soudy při výkladu ještě dál a povinnost „nesmí ohrozit ani omezit“, přetavenou na „dbát zvýšené opatrnosti“ doplňují ještě o § 5 odst. 1 písm. h) zákona: „Řidič je povinen snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem“, přičemž zapomenou na druhou část věty a tvrdí, že před přechodem je řidič povinen snížit rychlost, ať už jsou tam chodci, nebo ne, o jiných zastavujících vozidlech ani nemluvě. 
IP zaznamenána

vvvvvv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 075
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #18 kdy: 14 Ledna 2016, 12:38:32 »

Jen taková zajímavost v Ostravě u Nové Karolíny - http://mapy.cz/zakladni?x=18.2878531&y=49.8328475&z=18&l=2&pano=1&pid=34314592&yaw=4.451&fov=1.257 - je na přechodu pro chodce semafor pouze pro chodce. Nepochopil jsem smysl tohoto řešení.

IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 655
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #19 kdy: 14 Ledna 2016, 12:47:24 »

uziv: Mohl jste si všimnout, že rozhodně nepopisuju místní zákonnou a soudní praxi, ale selskej rozum. Že to tady stojí za kosodélník jsem s ráčil všimnout…

vvvvvv: nějak se mi to nenačitavá, pošlete jen ten bod, já si to pak přepnu na fotky ručně?
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

mosquitoe

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 447
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #20 kdy: 14 Ledna 2016, 12:51:29 »

Jen taková zajímavost v Ostravě u Nové Karolíny - http://mapy.cz/zakladni?x=18.2878531&y=49.8328475&z=18&l=2&pano=1&pid=34314592&yaw=4.451&fov=1.257 - je na přechodu pro chodce semafor pouze pro chodce. Nepochopil jsem smysl tohoto řešení.

V protisměru semtamfór je. Zjevně se jedná o součást přilehlé křižovatky.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 092
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #21 kdy: 14 Ledna 2016, 13:10:17 »

Jak píše mosquite, protikus pro vozidla/tramvaje jest zde https://www.google.cz/maps/@49.8331247,18.2891267,3a,75y,254.09h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6HSWne3hFO72KN1exeMJZg!2e0!7i13312!8i6656

@Behemot odkaz pro googlemaps je https://www.google.cz/maps/@49.8329066,18.2879802,3a,75y,265.67h,73.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sohZKRC7sGmfXR5USpBtSrA!2e0!7i13312!8i6656, odkazy na mapy.cz (alespoň u mě) fungují pouze v MSiE, kterýžto odmítám používat.
« Poslední změna: 14 Ledna 2016, 13:23:04 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

vvvvvv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 075
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #22 kdy: 14 Ledna 2016, 13:23:39 »

http://mapy.cz/zakladni?x=18.2878531&y=49.8328475&z=18&pano=1

Je to na křižovatce ulic 28. října a Na Karolíně ve směru na západ u FÚ.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 655
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #23 kdy: 14 Ledna 2016, 14:10:03 »

Jo aha, vony se přestaly rovnou načítat obrázky v Opeře 12.17. Hmpf, seznam zase „vylepšoval“. V guglu to eště teda chodí, ď.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #24 kdy: 14 Ledna 2016, 14:11:47 »

Od určité vzdálenosti neubrzdíš nikdy nic při rychlosti >0 km/h. Do určitých rychlostí jsou akorát následky žádné nebo zanedbatelné (šťouchnutí při 5 km/h nic není když to není rachitickej důchodce, kterej pak upadne na zem a zláme se).

Psali v novinách že řidič pouštěl lidi na přechodu a když přešli a začal se rozjíždět tak mu tak vběhla holka. Srážka v úplně minimální rychlosti, ale bohužel holka spadla tak blbě že umřela.
A samozřejmě odsoudili toho řidiče.. prý se dostatečně neprokázalo že mu před auto vběhla.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 222
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #25 kdy: 14 Ledna 2016, 14:23:08 »

Od určité vzdálenosti neubrzdíš nikdy nic při rychlosti >0 km/h. Do určitých rychlostí jsou akorát následky žádné nebo zanedbatelné (šťouchnutí při 5 km/h nic není když to není rachitickej důchodce, kterej pak upadne na zem a zláme se).

Psali v novinách že řidič pouštěl lidi na přechodu a když přešli a začal se rozjíždět tak mu tak vběhla holka. Srážka v úplně minimální rychlosti, ale bohužel holka spadla tak blbě že umřela.
A samozřejmě odsoudili toho řidiče.. prý se dostatečně neprokázalo že mu před auto vběhla.
Takze neuplatnil presumpci neviny, nebo mel pravnika lempla? Pokud vim soud musi(u nas asi spis ma) soudit na zaklade dukazu.

Na druhou stranu si nedovedu moc predstavit, ze se rozjizdim nekdo mi tam v behne a pri rychlosti cca 20km/h umira srazkou(ne prejetim koly), to je tezko uveritelne, nebyla ta nehoda trochu jinak?
Ony pribehy jedna pani povidala mohou dostat vyrazneho zkresleni.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 150
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #26 kdy: 14 Ledna 2016, 14:32:28 »

když blbě praští zátylkem o tvrdou vozovku, tak je na místě KO, bohužel…
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #27 kdy: 14 Ledna 2016, 14:36:54 »

IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 655
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #28 kdy: 14 Ledna 2016, 14:49:45 »

I kdyby to mělo zachránit jedinej život! Okamžitě omezit rychlost u přechodů na 3 km/h!

Co prostě použít zdravej rozum? Kolejové vozidlo je větší, těžší, hůř se z něj vidí a nebrzdí tak dobře. Kolejové vozidlo má přednost před autem.

Auto je větší, těžší, hůř se z něj vidí a nebrzdí tak dobře. Auto má přednost před chodcem. OK, tak nastavíme nějaké rozumné podmínky, ať se tam všichni vejdou. To rozhodně není všechno házet na řidiče. Reflexní prvky můžeme vítat, sice je nesmysl, že to je povinné, jsou firmy, co to dávaly na hadry už koncem 90. let (mamka takové šila) a chodec nech se sám rozhodne.

Mimochodem, co přesně znamená ta definice že to musí být viditelný všem účastníkům provozu? To jako člověk bude opásanej kolem dokola? A co je vlastně viditelný? Bundy Alpine Pro mají třeba jen tenkej reflexní pásek (do 0,5 cm) na několika místech, je to už viditelný? Budou opičáci za chvílu v noci prudit všechny kolemjdoucí? Jak budou měřit viditelnost?
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Moto007

  • Příspěvků: 223
    • Zobrazit profil
Re:Senátní rozhodnutí
« Odpověď #29 kdy: 14 Ledna 2016, 17:55:10 »

Mimo obec, se schváleným a kalibrovaným měřidlem?  ;D ;D ;D
IP zaznamenána