30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [WIN] nedání přednosti v jízdě  (Přečteno 12426 krát)

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:nedání přednosti v jízdě
« Odpověď #15 kdy: 05 Března 2016, 11:50:23 »

No tak úplně hezké to nebylo, vysloveně nebezpečné také ne. Řidič jel jako prase, ale nikoho neohrozil.
IP zaznamenána

torrente

  • Příspěvků: 78
    • Zobrazit profil
Re:nedání přednosti v jízdě
« Odpověď #16 kdy: 05 Března 2016, 12:16:03 »

Bude to ještě zajímavý. Jeden z fízlů tvrdil, že museli téměř zastavit na rychlost cca 5km/h, aby zabránili střetu. Navíc video obsahuje i aktuální rychlost. Sice se to zobrazuje poněkud se zpožděnim, ale vycházet se z toho dá.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil
Re:nedání přednosti v jízdě
« Odpověď #17 kdy: 05 Března 2016, 13:03:35 »

Co tvrdit:
§ 2 písm. q) ZPPK: dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy
Vozidlo policie za celou dobu průjezdu rondelem snížilo rychlost o 2 km/h ze 26 na 24. V místě manévru dokonce pouze o 1 km/h za 2 s (4. až 6. sekunda záznamu). Tomu říkají náhlá změna rychlosti? Takové zpomalení (0,14 m/s2) není vyvoláno brzděním, ale mírným ubráním plynu či jízdou na volnoběh. A směr jízdy neměnili vůči rondelu vůbec.

Moje hodnocení: 
Byla to prasárna, protože pyrát svým vjetím opicii před čumák vyrobil opicajtům nebezečnou mezeru (< 1 s, či jinak při rychlosti 26 km/h vzdálenost cca 5 - 7 m) a vůbec neměli šanci zareagovat. To se nedělá, je to provozně nebezpečné, i když je to podle dikce ZPPK "právně čisté". Dokáži si na místě opicie představit kloboučníka či málo vyježděného řidiče, jaxe lekne, dupne na brzdu - pokud má auto s brzdovým asistentem zastaví na cca 7 m, => vyrobí řetězovku a nikdo nebude chápat, proč na tu brzdu dupl, protože pyráta si nikdo ani nevšimne.
Na druhé straně mi připadá, že pyrát vjel na rondel o dost rychleji, než jela opicie na rondelu a ta nebezpečně malá mezera trvala 1s, takže ze strany pyráta může jít o přesně vyhodnocenou situaci (reakční doba na nečekanou situaci je cca 1s, za tu dobu již byla mezera bezpečná). Pokud to bylo takto, klobouk dolů, na takové kousky nemám žaludek a koule.
« Poslední změna: 05 Března 2016, 15:10:49 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

torrente

  • Příspěvků: 78
    • Zobrazit profil
Re:nedání přednosti v jízdě
« Odpověď #18 kdy: 06 Března 2016, 01:17:42 »

Ono je v tomto místě jaksi zvykem, že pokud někdo přijíždí z toho směru, co jeli fízli, tak pravej pruh slouží k opuštění kruháče prvnim výjezdem. Když chce někdo pokračovat vlevo nebo se otočit (tento objezd má jenom 3 výjezdy), tak použije levej pruh. Pyrát nepředpokládal, že fízl se bude řadit před objezdem do pravýho pruhu, když chce odbočovat vlevo :-)
IP zaznamenána

torrente

  • Příspěvků: 78
    • Zobrazit profil
Re:nedání přednosti v jízdě
« Odpověď #19 kdy: 08 Března 2018, 11:03:13 »

Jenom pro zajímavost, jak dopadl tento případ...



« Poslední změna: 08 Března 2018, 11:06:11 od torrente »
IP zaznamenána