Podíval jsem se do VOP a:
Článek 24 Dodání poštovní zásilky, jejíž převzetí příjemce nepotvrzuje
2) Poštovní zásilku s poštovní adresou podle čl. 4 odst. 2, jejímž adresátem je fyzická osoba, podnik vloží v místě určeném
v poštovní adrese do domovní schránky adresáta. Za domovní schránku adresáta se považuje
a) schránka, která je označena jménem a příjmením adresáta;
b) není-li v místě schránka podle písmene a), schránka, která je označena příjmením shodným s příjmením adresáta;
c) není-li v místě ani schránka podle písmene b), schránka, u níž lze s ohledem na okolnosti předpokládat, že ji zřídil
adresát.
Článek 26 Dodání poštovní zásilky, jejíž převzetí příjemce potvrzuje a která je určená do vlastních rukou nebo do vlastních rukou
výhradně jen adresáta
4)
Nebyl-li pokus o dodání poštovní zásilky s poštovní adresou podle čl. 4 odst. 2 některým ze způsobů uvedených
v odstavcích 2 a 3 úspěšný, nebo nebyl-li takový pokus z rozhodnutí podniku učiněn, podnik poštovní zásilku uloží.
Adresátovi podnik předá výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. Výzva může být
předána písemně některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6, prostřednictvím krátké textové zprávy (SMS),
nebo elektronické zprávy (e-mail) odeslané na e-mailovou adresu adresáta. Předání výzvy prostřednictvím krátké
textové zprávy (SMS) nebo elektronické zprávy je vyloučeno, pokud odesílatel zvolil u služby Doporučená zásilka ve
variantě doporučení psaní doplňkovou službu “Dodejka”. Nelze-li výzvu adresátovi výše uvedeným způsobem předat,
přičemž odesílatel použil zvláštní obálku podle čl. 17 odst. 4, jejíž součástí je poučení o právních důsledcích, podnik
zanechá písemnou výzvu, aby si adresát poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty, na jiném vhodném
místě. Tímto místem může být i místo přístupné třetím osobám. Pro účely zanechání výzvy, aby si adresát poštovní
zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty, na místě přístupném třetím osobám odesílatel podnik zprošťuje
povinnosti nositele poštovního tajemství.
Článek 32 Vrácení poštovní zásilky
3)
Jestliže odesílatel uvedl na doporučenou zásilku ve variantě Doporučené psaní poznámku „Nevracet, vložit do
schránky“ nebo použil zvláštní obálku podle čl. 17 odst. 4, která má zelený pruh, přičemž současně neuvedl poznámku
„Nevkládat do schránky“ nebo „S vyloučením vložení do schránky“, podnik poštovní zásilku, kterou se nepodařilo
dodat některým ze způsobů podle čl. 25 odst. 2, 4, 5, 7, 10, 16, 17, 18, 19 nebo 23 nebo podle čl. 26 odst. 2, 3, 9, 10,
11, 12 nebo 16 namísto jejího vrácení odesílateli vloží do domovní schránky, poštovní přihrádky nebo dodávací schrány
adresáta; na poštovní zásilku přitom uvede, kdy byla do domovní schránky, poštovní přihrádky nebo dodávací schrány
adresáta vložena. V případech podle čl. 25 odst. 18 a čl. 26 odst. 11 však podnik postupuje způsobem podle předchozí
věty jen tehdy, má-li adresát zřízenu poštovní přihrádku. Za domovní schránku adresáta se považuje domovní schránka
podle čl. 24 odst. 2 a 3. Není-li to však možné, podnik poštovní zásilku vrátí odesílateli. Je-li k poštovní zásilce připojeno
poučení o právních důsledcích, podnik je předá adresátovi společně s poštovní zásilkou.
4)
Pokud odesílatel použil zvláštní obálku podle čl. 17 odst. 4, jejíž součástí je vlastní oznámení, a poštovní zásilku není
možné podle odstavce 3 vložit do domovní schránky, poštovní přihrádky nebo dodávací schrány adresáta, podnik
připojené vlastní oznámení zanechá na jiném vhodném místě. Tímto místem může být i místo přístupné třetím
osobám. Pro účely zanechání vlastního oznámení na místě přístupném třetím osobám odesílatel podnik zprošťuje
povinnosti nositele poštovního tajemství.