Běžná reakční doba na situaci, kterou očekáváš, je 0,8s (zelená po červenožluté, levé odbočení na vyklizovací šipku - čekání na rozjezd předchozího vozidla). Reakční doba brzdné soustavy cca 0,15 s a jsme na 0,95 s, než vozidlo začne naplno brzdit. Něco jiného je neočekávaná situace, tam je reakční doba řidiče až 1,5 s. Před přechodem však podle zákona má řidič chodce očekávat, tak je rozumné pracovat s nižší reakční dobou.
EDIT: trocha osvěty - jak se teoreticky chovat při jízdě k přechodu. Záleží na tom, jak moc velký je výhled na chodník. Pokud je z pravé přechod kryt vyznačeným parkovištěm až těsně k přechodu, je výhled nulový, chodec je vidět ze vzdálenosti cca 10 m. Z toho vychází maximální rychlost k takovému přechodu 30 km/h. Pokud je výhled na chodník ze vzdálenosti nad 30 m, lze jet 50 km/h, ale s nohou na brzdě. Pokud je výhled 22 m, lze jet 40 km/h s nohou na brzdě.