Nevím, zda je v tom nějaký posun, ale existuje rozsudek, který jako klíčové znaky toho, zda něco je/není automatizovaný prostředek ve smyslu § 125f ZPPK identifikoval to, zda do toho "obsluha" nezasahuje. Tedy že v zásadě nevadí, když to někam fízl doveze, nastaví, zapne atp. Nevadí ani to, že bude hlídat, aby to někdo nerozbil či neukradl, per analogiam by zřejmě navadilo ani to, kdyby drahý radar chránil před povětrnostními vlivy podobně jako kdysi Jarda Tvrdík chránil před deštěm svého chlebodárce. Pouze ta obsluha nesmí zasahovat do měření ani ho jinak ovlivňovat (zejména ne vybírat, kdo bude/nebude změřen) a taky nesmí v reálném čase na ty výsledky měření reagovat (zejména nesmí zřídit tzv. "likvidační stanoviště" a klasicky kasírovat bloky s tím, že změřená auta, která by z kapacitních či jakýchkoliv jiných důvodů nezvládli vyřešit na místě, by pak obeslali cestou odpustku a deliktu provozovatele).