Na odkazovaném videu žádný přestupek nevidím. Mezi tím, kdy se rozsvítily výstražná světla a tím, kdy jste se dostal na úroveň závor uplynuly cca 2 sekundy. 1 sekundu trvá zaregistrování toho, že se rozsvítila výstražná světla. No a za sekundu auto z rychlosti 30km/h nezastavíte.
No, jak se to vezme, já tam vidím přestupek ohodnocený 7 body.
Železniční přejezd oproti klasickému semaforu nemá tak "volné" pravidla. Zákon o dopravním značení jasně říká že řidič je povinnen zastavit a není tam žádná vyjímka jako u semaforu. "S 14a"
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294#f5701666Na druhou stranu, dle 361/2000 řidič nesmí zastavit a stát na železničním přejezdu, nebo ve vzdálenosti 15 metrů od.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p27-1-gZároveň si před přejížděním musí počínat značně opatrně.
Ono to v podstatě říká to co jste napsal, je to logické, ale nemá to tak silnou podporu jako u klasického semaforu. (Dle mého názoru)
Zkrátka hrát to na krajní nouzy ve smyslu:
Zničeho nic padla červená a kdybych začal ihned brzdit, zastavím na kolejích, tím bych porušil, že nemám přejezd zbytečně natahovat a zároveň bych zastavil na železničním přejezdu a mohl bych ohrozit nejen sebe, ale i ostatní. Proto jsem v rámci krajní nouze zvolil přestupek, místo obecného ohrožení.
Je to jen můj názor, kdyby se jednalo o klasický semafor, tak tam to vidím jednoduché, zákon s tím přímo počítá, ale tady to tak jednoduché nevidím.
Je to pouze můj názor, nejsem právník.