30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Závada 5.2.3.5: Jakékoli závažné poškození nebo proříznutí pneumatiky  (Přečteno 8468 krát)

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World

5.2.3.5.1: Závažné poškození nebo proříznutí pneumatiky (např. v oblasti patky, boku, ramene, běhounu, obnažení kordu kostry, oddělování protektoru, vytrhávání pryže od běhounu, vyboulení, vznik obvodových trhlin).

Jak to soudíte? Osobně to vidím na stížnost na kraj a TO na podvod ve zjevné snaze něco najít, vykázat počet závad a utržit další opakování. Máti sice něco blekotala vo kreténovi na emisích co arogantně prudil s náhubkem, ale tady to je evidentně ze strany provozovatele dojem, že když ženská přijede s autem, tak ji pěkně podojí a vylepší si statistiky za polovraždy, který načerno propouští. Auto má naprosto směšnej nájezd (a to byla polovina na straně salůnu, je to předváděčka), v podstatě je v zánovním stavu i přes papírový stáří. Eště tam sou naprosto lehounce zakalený světlomety v horní části, asi tak 10 % celé plochy světlometu, proti tomu, co na silnicích běžně jezdí, to je naprosto nádherný, ale to jako Ačkový závady nikdo řešit nebude.

Gumy sou samozřejmě původní, to nepopírám, ale todle je směšný.
« Poslední změna: 19 Srpna 2021, 10:52:39 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil

Můžeš se podívat na výrobní kód? Je tam týden/rok, tipuji podle prasklin, že je to tak 15 let stará guma.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World

Je to sice poměrně irelevantní, nicméně začátek 2009. Z nějakýho důvodu to sem vezli z japonské fabriky - je možný, že před přesunutím výroby do Británie sem tendle model celej tahali z Japonska. Takže tovární gumy. (Nakonec to pro nezájem ukončili.)
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 311
    • Zobrazit profil

Behemot: Neberte to prosím tak, že bych vám chtěl radit, jak naplňovat přirozené právo brát se o vlastní štěstí - ale kdyby šlo o moji matku, nejdřív bych jí koupil nové gumy, a až pak bych začal přemýšlet o tom, jestli na technika podávat stížnost/TO ...
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World

Doufám, že tady zas nepojede dojmologie o datech výroby a jak je všechno starší dvou let smrťácky smrťoucí. Onehdá sem dával jako náhradu za defektní gumu něco, co je tak starý, že na tom eště není napsaný v podstatě vůbec nic. Odhaduju, že to je eště na paborit, stáří teda něco mezi 20-30 lety. Hrozně to teda hučí, to jo, taky to odpovídá tehdejší výrobě že. Asi už bych měl být mrtvej co? Třeba ze zemědělskejch strojů znám gumy běžně popraskaný velice výrazně víc, do větší hloubky i šířky, jsou mnohem víc namáhaný a nikdo nic neřeší, není problém, všechno funguje.

Tadle věc má na těch letňácích nájezd asi 0,5-1 tisíc km ročně, prakticky jenom za sucha, za světla a rychlostma do stovky.

Já si osobně jako vážný poškození gumy představuju velice hluboký praskliny co aspoň trošku odhalují výplet. Ne povrchový prasklinky co mají hloubku esli milimetr. Že technik řekne helejte už vám to začíná fakt steřet, doporučuju to tudle sezónu dojet a vyhodit, proti tomu bych neřekl ani popel. Todle je ale normální vymrdávka a vyloženě zoufalej pokus to z nějakýho důvodu vyhodit. Nehodlám se podělat z kdejakýho kecu nějakýho panáka, těm gumám objektivně nic není.

Kupovat skoro v září nový letňáky je taky velice inteligentní, žejo?
« Poslední změna: 19 Srpna 2021, 12:31:37 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

cocomoon

  • Příspěvků: 1 002
    • Zobrazit profil

Tohle se nechá schovat černým krémem na boty :)
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World

Dobrý vědět na příště. Možná tím preventivně namazat zimáky, až se s tím pojede jinam? :D

Mimochodem sem koukal na cokoli použitelnýho, kdo by se k tomu jako autorita mohl vyjádřit. Skoro nikde nic. Znalce sem nenašel žádný, leda snad zkusit požádat o stanovisko zkušební laboratoře. Ty mají hlavně výrobci pneumatik… ;D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

František Dobrota

  • Příspěvků: 363
    • Zobrazit profil

Neni pravda ze tem pneu nic neni, maji po obvode praskliny. To poskozeni tam fyzicky je a tim to hasne. Muzete podat stiznosti kolik chcete, jsou popraskane a tudiz nevyhovujici.

Prezujte na zimaky, obsolvujte opravnou stk za 400 a vyreseno. Pak treba prehodte zpet. Ale vztekate se zbytecne, poskozeni tam je a jakakoliv stiznost je asi bezpredmetna.
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 655
    • Zobrazit profil

Těm gumám je fakt hodně. Mimochodem zemědělský stroje nelítají 100 kmh. Tam pak stačí najet do výtluku a guma musí absorbovat 3,75x větší energii, než guma desetitunového zemědělského stroje, který do ní najede v 20 kmh.

Taková rada: Burt Munro taky neprošel technickou přejímkou skrze pneumatiky, ale nakonec to obešel tím, že ty pneumatiky potřel krémem na boty a zatmelil ty prasklinky.

EDIT: Aha, tak ten krém už tu je.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World

František Dobrota

Závažné poškození nebo proříznutí pneumatiky

nic závažnýho na tom nevidím; jaká je definice závažnosti? kde to je specifikovaný? můžete mi po hasnovsky ukázat v tom textu vyhlášky, kterej sem tady uváděl, todleto maji po obvode praskliny. To poskozeni tam fyzicky je a tim to hasne? asi špatně vidím, měl bych už jít chrnět

nikde nepopírám, že to není v bezvadným stavu; nicméně, kontrolní úkony neznají žádný lehký poškození gum, to se jakožto bezvýznamný vůbec neřeší; jsou jenom vážný druhy poškození, a potom tak vážný, že je bezprostředně ohrožena bezpečnost jízdy

Panek: no osobák taky na sobě nemá pověšený ze všech stran tuny a nejezdí v hodně těžkým terénu, ne? to čím musí třeba traktor projet a jakým deformacím ty gumy podlíhají je úplně jiná liga proti osobáku
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Panek

  • Příspěvků: 655
    • Zobrazit profil

1/2 hmotnosti * rychlost * rychlost. Možná to tak nevypadá, ale hmotnost má mnohem menší vliv. A navíc, právě v rychlostech je potřeba, aby guma nebyla stará a stihla pohltit energii díky deformaci. U velkých gum je to všechno v menších rychlostech a guma má čas se deformovat. Pokud už je guma stará nezvládne rychlou deformaci, dojde k tříštění látky (reopexní reakce). Krásné video někde na netu guma vs. lis a guma vs. kladivo.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 198
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

Je treba si uvedomit, ze pryz chrani vnitrni kontrukci pred poskozenim od UV a chemickych latek.
Pokud se nedela detailni foto pneu, tak technik nad tim mohl prihmourit oko ve smyslu "zabij se vole".
Co jsem delal technickou naposled se to, tak detailne nefotilo. Pokud se to nyni takto foti, tak bych vam to take nedal.

A) nova guma dnes stoji 650+  a rozhodne bude lepsi nez co ukazujete + je bud 10let + nebo nekde extremne vystavena slunce/zima/sul
B) prilnavost pneu budeš mizerna, nehlede na mozny unik vzduchu za jizdy - asi matku moc rad nemate
C) vemte si priste zimni/letni sadu -  v rychlost jsem se nestihl podivat co to mate
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil

Tohle se nechá schovat černým krémem na boty :)
Ja bych to nastříkal komplet silikonem a pak to nechal Behemota projet. :) IMHO gumy opravdu na výměnu. Celkem jasně tam je vidět ten vznik obvodových trhlin. Ne že by se s tim nedalo jezdit, ano .. ono to jde a lidi na tom jezděj běžně .. bohužel. A co pozoruji tak tady všichni tyhle lidi házíme do škatulky "vohnouti".
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 889
    • Zobrazit profil

Kupovat skoro v září nový letňáky je taky velice inteligentní, žejo?

No na auto s takovýmhle režimem a nájezdem bych rozhodně pořídil univerzály. Vyjde to levněji a je to bez starostí. případně nejprve dojezdit zimáky.
IP zaznamenána

mexiko30

  • Příspěvků: 71
    • Zobrazit profil

Případně nejprve dojezdit zimáky.
[/quote]
A nejsou pak lepší už zase ty staré letní, než zimáky v létě ? Natlakovaný na 2,2bar neudělají takovou řachu jako když jde o gumu na návěsu, aby šlo auto do smyku, le spíš to bude pozvolný defekt, kde řidič stihne zajet ke krajnici.
IP zaznamenána