30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Stran: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9

Autor Téma: 1,5m od cyklisty při předjíždění  (Přečteno 21271 krát)

lc81

  • Příspěvků: 596
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #45 kdy: 10 Června 2021, 07:00:55 »

blbý dotaz-napsal bych taky senátorovi, viz výzva na df. ale ten místní je zrovna nakloněn obcím a cyklounům. ale přijde mi blbé psát nějakému z druhého konce republiky. komu tedy psát, aby to mělo význam?
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 609
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #46 kdy: 10 Června 2021, 07:27:52 »

Napište svému. Kapka ke kapce a může to jeho cykloodhodlání nalomit.
IP zaznamenána

e-m

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 253
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #47 kdy: 10 Června 2021, 09:50:03 »

Odpověď od Mgr. Šárky Jelínkové, Zlínský kraj.

Dobrý den pane X,

předem Vás srdečně zdravím a děkuji za Váš "legislativní" podnět k zákonu o provozu na pozemních komunikacích. Souhlasím s Vaším názorem, že předkládaných návrh především v bodě předjíždění cyklistů rozděluje společnost, ale i politiky v náhledu na tuto změnu. Na straně jedné nám chodí desítky mailů, především od rodin, rodičů, abychom schválením tohoto "bezpečného" odstupu při předjíždění cyklisty podpořili a zvýšili tím jejich bezpečnost, neboť mnozí řidiči automobilů se chovají velmi bezohledně. Na straně druhé jsou názory, a s těmi se také ztotožňuji, že na mnohých komunikacích bude problém dodržet bezpečný odstup a také, že navržené tresty za nedodržení jsou nastaveny velmi přísně.

Pošlu Vám několik citací z mailů, které nás naléhavě žádají o schválení této změny:

"Prosím dejme po vzoru civilizovaných zemí, jako je např. Francie, Španělsko, Německo, Belgie, Portugalsko zákonem jasně najevo, jaká je pro předjíždění bezpečná vzdálenost. Jsme v provozu ještě více zranitelnější než chodci, kteří mají své vyvýšené chodníky".

"Jezdím často, téměř denně, po silnici mezi dvěma městskými částmi (Líšeň-Slatina), kde v úseku 900 metrů je povolená rychlost 80 km/h. Ranní cesta je mírně z kopce, takže tam strávím jen přibližně dvě minuty, ale jsou to dvě minuty nepříjemných zážitků až hrůzy. Silnice nemá krajnici, dá se předjíždět, ale v protisměru jezdí také hodně aut. Když mě v tomto úseku předjede auto s kontejnerem nebo 30-ti tunový kamión tak, bývá to hodně stresující. Kilometry kolem není nikde žádná použitelná cesta a už vůbec ne cyklostezka. Děkuji řidičům, kteří mě riskantně nepředjíždějí a uvítám povinný odstup 1,5 metru".

 "Chtěl bych vás požádat, abyste podpořili ochranu cyklistů a schválili stanovení odstupy 1.5 m při předjíždění. U nás v Brně neexistují souvislé cyklostezky ani cyklopruhy a pokud se na nějakou chci s rodinou dostat, musím jet i v městském provozu. Jezdím i s dvouletou dcerou v sedačce a když projíždím kolem ostrůvku tramvají a vytlačí nás předjíždějící auto na chodník, necítím se bezpečně. Vím, že jeden zákon bezpečí na českých silnicích neudělá, ale alespoň část řidičů si snad uvědomí, že ohrožuje životy ostatních lidí, a bude více ohleduplná".

Atd. Je toho hodně.

Rozhodování nebude ani pro mne jednoduché, jsem řidič auta (velmi častý - především trasa - Bystřice p/H- Praha), ale i cyklista. Ochrana rodin i s dětmi na kolech je pro mne docela limitující při mém rozhodování. Nicméně jsem připravena podpořit minimálně snížení trestů za porušení zákona. V každém případě vnímám tento zákon jako výchovný moment.

S přáním všeho dobrého

Mgr. Šárka Jelínková

Předsedkyně klubu KDU-ČSL

Stálá komise Senátu pro Ústavu České republiky a parlamentní procedury

www.senat.cz
Senátní kancelář:
Valdštejnské nám. 17/4, 118 01 Praha 1
Tel.: +420 257 073 781
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 940
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #48 kdy: 10 Června 2021, 10:37:41 »

Takže ta už je evidentně pevně rozhodnuta ukrojit další tlusté kolečko salámu… :-/
IP zaznamenána

lerion

  • Příspěvků: 718
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #49 kdy: 10 Června 2021, 10:45:53 »

Citace
V každém případě vnímám tento zákon jako výchovný moment.

Jasne, protoze zakon nema byt soubor pravidel, ktera se maji dodrzovat, ale jen jakysi vycet vychovnych doporuceni...
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 596
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #50 kdy: 10 Června 2021, 12:31:20 »

ta odpověď, tak to zase je výblitek, samozřejmě jen citace od cyklounů

tady možná šance

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/senat-neschvali-uzakoneni-predepsane-vzdalenosti-pro-objizdeni-cyklistu/2049316?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=Pj7GhWD0dUi-202106101022&dop_id=12136832

ale samozřejmě je vidět, kdo se jak staví-obecně strany blízké obcím (kdu, stan) jsou pro cyklouny, protože více cyklounů=nutnost více cyklostezek=šmelení kolem nich. tuším, že to df někde rozebíral, ale ceny za cyklostezky jsou na úrovni silnic, samozřejmě se k tomu sají dotace atd.

ale jak píšou, fízli nebudou kontrolovat odstup atd. tedy kecy pro vohnouty, protože oni ten odstup kontrolovat nemusí, stačí jim kasírovat, kde to je užší nebo to klopit do předjíždění, tedy nic kolem cyklounů
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 588
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #51 kdy: 10 Června 2021, 12:38:43 »

"Jezdím často, téměř denně, po silnici mezi dvěma městskými částmi (Líšeň-Slatina), kde v úseku 900 metrů je povolená rychlost 80 km/h. Ranní cesta je mírně z kopce, takže tam strávím jen přibližně dvě minuty, ale jsou to dvě minuty nepříjemných zážitků až hrůzy. Silnice nemá krajnici, dá se předjíždět, ale v protisměru jezdí také hodně aut. Když mě v tomto úseku předjede auto s kontejnerem nebo 30-ti tunový kamión tak, bývá to hodně stresující. Kilometry kolem není nikde žádná použitelná cesta a už vůbec ne cyklostezka. Děkuji řidičům, kteří mě riskantně nepředjíždějí a uvítám povinný odstup 1,5 metru".

Todle je ukázkovej příklad vypatlanců. Voni mají prostě NÁROK se nasrat kamkoli, viz tu slepicu z dálnice z nedávné doby, ať se TISÍCKRÁT VĚTŠÍ dopravní výkon třeba posere a zastaví. Vůbec těm debilům nedochází, že hustota provozu je taková, že jim prostě nezbude než tam nelézt, a pokud se chcou rekreovat, tak nech si to vodvezou někam, kde jezdit můžou, autem nebo třeba sockou. To je totiž na tom západě naprosto automatický a málokdo je tam takovej vymatlanec, aby lezl na páteřní komunikace kde lítají kamiony vosumdesát!!

Dotyčnej sráč si může jet po polňačce mezi tou silnicí a Podolím, ale to ne, to von by si najel asi půl kilometru, to přece nepřipadá v úvahu. Ale svou zkurveností si vynutit, aby se za ním udělal stometrovej štroodl, protože nebude možný blbečka předjet, to je naprosto v pořádku.
« Poslední změna: 10 Června 2021, 12:45:30 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

Panek

  • Příspěvků: 487
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #52 kdy: 10 Června 2021, 13:40:51 »

Ty kráááááávo! To je argument cyklisty. Naseru se na 900m dálničního přivaděče místo toho, abych jel bezpečně po cestě. Sice o cca 400m delší, ale bez provozu.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 455
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #53 kdy: 10 Června 2021, 13:46:46 »

Možná by stálo za to to té senátorce postnout.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 588
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #54 kdy: 10 Června 2021, 15:02:51 »

tak sem jí něco sesmolil

Citace
Vážená paní senátorko,

dostala se ke mě Vaše odpověď na jeden z e-mailů stran senátního tisku 95 a z toho vypývající diskuse o zavedení pevné vzdálenosti pro předjíždění jízdních kol. Byť nejsem z Vašeho obvodu (ale ani ne tak daleko), nedá mi to než reagovat, protože jestli rozhodujete na základě toho, co jste psala, tak i s odvoláním na stranu, za kterou jste byla zvolena - pámbu s námi. Můžeme se snad spolehnout na to, že jste-li zvolena senátorkou na základě nějakých kritérií, budete mít již trochu soudnosti, protože lze očekávat, že voliči jsou různí a ne všem je holt dáno (jak je vidět ostatně právě z těch e-mailů, které citujete), tak nezbývá, abyste ji měla i za ně.

Nejprve tedy k člověku, který se zaklíná nějakými „civilizovanými“ zeměmi. Pokud se podívám, co se k nám z tzv. západu za poslední dvě desetiletí dere, tak bych s tou civilizovaností zacházel opatrně, když to je snaha naopak náš civilizační okruh zcela rozvrátit. Nicméně nevíme mnoho o hustotách provozu ani kvalitách vozovek v těchto zemích, snad s výjimkou Německa, jako našeho souseda, kde jsou kvality vozovek proti ČR asi tak o vesmír jinde, což mohu říct i ze své zkušenosti. Co víme je to, že lidé mají trochu soudnost a nenapadne je na kole jet po velice vytížených konumikacích, toto naloží typicky do auta, odjedou tam, kde se můžou jízdě na kole věnovat, a zase se odvezou autem zpátky.

Dále pán, co jezdí s dvouletým kojencem na kole - nezlobte se na mě, ale ten, kdo tady naprosto hrůzným způsobem hazarduje se životem svého dítěte je v prvé řadě on sám. Stačí, aby mu pod kolo vběhl pes a dítě následný pád nemusí přežít, vůbec k tomu nepotřebuje jezdit do městského provozu mezi auta. To, že tam vjíždí a následně se dožaduje toho, aby jeho idiocii a nedostatek zodpovědnosti suplovali všichni ostatní kolem něj, ukazuje, že problém je podstatně hlubší. Stále však na jeho straně.

Zlatý gól večera je pak osoba, co vjede na značně vytíženou komunikaci, spojující dvě městské části, vedoucí tranzitní provoz i do dalších MČ a okolních vesnic a nad to obsluhující i část provozu dálničního přivaděče, mj. s těžkou kamionovou dopravou, tuším, že dále i s autobusovou dopravou, a dožaduje se opět nějaké speciální výjimky. Nebylo by záhodno i tady trochu zkusit poměřovat cost/benefit poměr? Pán/paní si může v klidu jet ach tak hrozných několik stovek metrů navíc po polní cestě, kde pravděpodobně nepotká ani zajíce. Místo toho se dožaduje uzákonění povinnosti, která způsobí, že za ní(m) bude stometrová kolona, když sám/sama přiznává, že se tam kvůli provozu přezjíždět nedá? Víte, jak by toto dopadlo? Motoristé by si na příslušném odboru dopravy nakonec zjednali osazení značky zákazu vjezdu jízdních kol, a pán by nakonec buď po té polňačce jezdil, nebo platil takové pálky na pokutách, že by ještě sám dobrovolně radši jezdil autobusem, příp. na mopedu.

Totiž přesně tady tyto typy jsou ti, co poslední leta rozdělují společnost a způsobují její tragický úpadek. Jejich přístup k životu je takový, že když oni mají svobodu v nějakém konání, tak to má v jejich očích znamenat jejich PRÁVO, v praxi tedy vynucením POVINNOSTI na všech ostatních, aby se JIM přizpůsobili. A jako argument položí jejich „pocity“, to už snad ani nemůžou myslet vážně, ne? Svoboda ale není o vynucování práv na základě pocitů, svoboda je o odpovědnosti, a rovněž ohleduplnosti. Pokud se tak rádi zaklínají ohleduplností, měli by začít v prvé řadě u sebe a ohleduplně si naplánovat trasu tak, aby VŮBEC NEVJÍŽDĚLI na komunikace se silným provozem, kde jedou výrazně nižší rychlostí, jsou brzdou a PRÁVĚ ONI způsobují nebezpečnost provozu. Je pak naprosto neuvěřitelný požadavek se zaklínat ohleduplností a přitom omezovat 100-1000× větší dopravní výkon kvůli tomu, aby se v daných místech několik jedinců (ano, opravdu to víc není) mohlo projet na kole. Já osobně na kole už jezdím naprosto minimálně, ale pokud, tak se snažím jet po tazích, kde nebudu nikoho zdržovat a vyhýbat se páteřním komunikacím (nebo alespoň p otakových, kde je mezi krajnicí a jízdním pruhem tolik místa, že není šance tak někoho omezovat). Nějak si nemůžu za drtivou většinu života na chování řidičů stěžovat. Že by tedy problém opravdu byl, v souladu s pravidlem Occamovy břitvy, u toho, co drží řidítka, místo u všech ostatních? Nelze tak než doporučit těmto lidem minimálně zkusit se poradit s odbornou péčí, možná zjistí, že mají poněkud zvláštně egoistický přístup k životu.

Na závěr k nějaké tzv. výchovné funkci zákona. To, co se během let stalo ze zákona 361, nemá s nějakou výchovností nic společného, původní snad ještě celkem rozumný základ byl postupem let zavalen balastem účelově zaneseným pro to, aby bylo lze vymáhat sankce a plnit tak různé kasy, zejména úřadů obcí s rozšířenou působností. Při zavedení novely v této podobě dojde po nějakém přechodném období, bez valného zájmu médií, k obrovské kriminalizaci účastníku provozu, protože pro policii a odbory dopravy bude velice snadné najít místa, kde bude k porušování povinnosti docházet a za to budou padat drakonické tresty. To samozřejmě s notnou účastí, byť klidně maličké menšiny, ale patologicky závadných cyklistů, kteří pod dojmem toho, že dostali do ruky skvělý klacek, budou vjíždět i na páteřní komunikace první třídy s tím, že všichni ostatní se jim teď musí přizpůsobit, protože zákon. Ono se totiž, jak jistě víte, nejedná jen o komunikace, kde se fyzicky není pro toto předjetí možno vějít, ale i o značně velké úseky komunikací např. ve městech a na komunikacích vyšších tříd, kde jsou v mnoha úsecích plné čáry a kde předjet protisměrem vůbec nelze pod další hrozbou jiného velkého trestu! Někde by to tedy opět dopadlo umístěním zákazových značek pro vjezd jízdních kol, takže ve výsledku by situace byla jenom pro všechny horší.

Pokud chcete vychovávat, tak od toho tu máme organizace jako BESIP a další, ovšem to samozřejmě musí působit na VŠECHNY účastníky, a to i cyklisty. Intenzita provozu (což není jenom počet vozidel, ale rovněž přepravní rychlosti) za posledního půl století šla nahoru řádově (v některých místech možná i o dva řády) a pokud unie auta nezakáže (k čemuž ssamozřejmě spěje), bude i nadále pouze růst, a cyklisté by si to snad měli uvědomit, že prostě nelze kdykoli jakkoli vjet kamkoli na kole. Tato doba je dávno pryč, na spoustě komunikacích mnohde není místo ani na to, aby se tam rozumně vešla motorizovaná doprava a jakékoli pomalejší vozidlo (nejen cyklista) způsobuje velké komplikace. Rozhodně tím neříkám, že mají být z komunikací vyháněni, ale měli by je používat z rozmyslem a to vlastně i ve svém zájmu. V zákonech může být napsáno cokoli, ale nehody se prostě stávají a v ten moment cyklistu, který má jako ochranu tak maximálně helmu, žádné paragrafy nemůžou ochránit. Může ho uchránit jeho vlastní uvážení, jestli stojí za to, na dané komunikace vjíždět.

Nicméně se na věc dívejme pragmaticky, nikoli podle nějakých pocitů, ale podle holých faktů: počet nehod s účastí cyklistů je v celkovém ročním počtu nehod zastoupen naprosto zlomkově. Z toho dlouhodobě více jak 60 % nehod zaviní právě sami cyklisté, to jsou oficiální statistiky PČR. Počet usmrcených cyklistů je kolem 4 desítek ročně, což je sice smutné, ale nejsou to ani žádná dramatická čísla, kvůli kterým by muselo být nutné zavádět toto, co v Senátu leží. Ostatně, sražení cyklisty při nesprávném přezjíždění ve statistikách nefiguruje v podstatě vůbec, čili tento problém takřka neexistuje. Proč je tedy kolem toho takový poprask? A ještě jedna důležitá věc na závěr, z té čtyřicítky ročně usmrcených rovněž přibližně v 60 % bylo zavinění na straně cyklistů, jinými slovy tito zabili sami sebe (a zatáhli do toho ještě třetí osoby; máte zkušenost, jak probíhá takové vyšetřování nehody se smrtí účastníků? pokud ne, buďte ráda, fakt to není příjemná záležitost, a přitom je naprosto jednoznačné, že v nadpoloviční většině případů do toho právě cyklisté zatáhnou motoristy!). A z toho ještě třetina těchto nehod je s vysokým obsahem alkoholu v krvi oněch cyklistů. Je tedy myslím naprosto jednoznačně vidět, na straně koho je nutno se výrazně více věnovat výchově, nemyslíte?
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

motoosman

  • Příspěvků: 231
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #55 kdy: 10 Června 2021, 15:46:11 »

Senát vrátil novelu do PS a přidal pár pozměňovacích návrhů.
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 487
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #56 kdy: 10 Června 2021, 16:02:57 »

Hlavně se u toho přivaděče s povolenou 80 dá dohledat zdůvodnění té 80. A je tam jasně důvod, že cyklisti a chodci mohou využívat jinou komunikaci, která není zatížená dopravou. Jinak by tam byla pořád 50.
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 596
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #57 kdy: 10 Června 2021, 17:17:17 »

hlavně koukám, že se na tohle debilní téma přicucnul mladý kindl a kope za to s dolínkem, syn kindla z plzeňských práv (a někdo mi říkal, že to není vůl). starej není zrovna prototyp morální autority, ale nechápu, že se mládě takhle vymkne a kope proti starým pořádkům, když na nich ten jejich klan vyrostl. pár takových právníčků, co přijedou na schůzku upocený na kole (protože eko) znám a to je teda liga...
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 588
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #58 kdy: 10 Června 2021, 17:28:04 »

podle všeho to ten kripl celý zpunktoval, to tak vypadá

dělá blbýho, ale podle všeho moc dobře vod začátku věděl a podílel se na tom aby tam takle drastický sankce byly
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

now

  • Příspěvků: 243
    • Zobrazit profil
Re:1,5m od cyklisty při předjíždění
« Odpověď #59 kdy: 10 Června 2021, 19:41:05 »

Jak už někdo napsal výše, štvou ve všem jenom lidi proti sobě.
Celkem dost se pohybuji přes den po Praze autem. Nově jsem si dal kameru i do starého pracovního auta, a nepamatuju si skoro, kdy naposledy, jsem potkal slušného cyklistu. Silnice, šup na chodník, přejetí v rozporu se zákonem přes přechod pro chodce, chodník a zpět cesta. To je pořád. Kdybych to sbíral jen po minutách, tak za týden mám z toho celovečerní film....
Ani si nepamatuju, kdy jsem po upozornění klaksonem, že ve dvou a více vedle sebe se opravdu nejezdí, neviděl "fakáče".
Cyklisti za tmy jsou také téměř neviditelní. A to nejsou děcka, ale všechno chlapi ve věku 45-60 let, kde by člověk čekal rozum.

Když mi ještě za hlubokého socialismu bylo 15, já jsem právě a hrdě dodělal autoškolu na malou motorku, tak se mne otec zeptal:
Jedeš po hlavní, a z vedlejší jede nákladní Tatra, kdo má přednost?
Samozřejmě, že jsem hrdě opáčil, že přece já!
Otec mi na to jen opáčil: Špatně. Tatra. Právo silnějšího nárazníku. A toto si pamatuju dodnes, i když je mi přes 50.

Nechápu ty lidi na kolech, co takhle kličkují mezi auty. K čemu jim bude platné, že možná i měli přednost, ale budou z nich "krypli" na vozíku? Ale můžou si pořád mumlat: já jsem měl přednost!

A už vůbec nechápu v dnešním provozu ve městech, proč mohou cyklisté předjíždět kolonu aut zprava. Každý má plné ruce koukat na všechny strany, a ještě sledovat, jestli z prava neprojíždí cyklista, který je stejně při rozjezdu nejpomalejší. A úplně největší šílenopst jsou ty vyhrazené "kastlíky" vepředu před všemi auty. Prostě my tu dopravu tak ztížíme a zpomalíme, že budete rádi jezdit na staré Ukrajině!

A jako poslední. Doufám, že všichni pražští řidiči autobusů, budou toto dodržovat a ploužit se 10-20km/hj za kolem. Ať se ta pražská doprava zhroutí úplně, pak prostě povinná přestávka a i kdyby měl zůstat stát na zastávce. Jinak se prostě ti "dobroserové" neproberou.
IP zaznamenána
Stran: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9