30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - fafejt

Stran: 1 [2] 3
16
Jistě, že tento model není univerzální pro všechny případy. Jednak ne všichni na tom budou tak špatně, aby se museli zadlužit a za druhé, z ceny vozidla viníka mohu usuzovat na to, zda je onen majetný či nikoliv. Stačí, aby byl zaměstnaný a bylo z čeho exekučně brát (firemní vozidlo je tedy ideální). Úplně nejlepší je, pokud je nehoda řešena PČR (a na tom bych trval) a řešení přestupku je z nějakého důvodu postoupeno správnímu orgánu. Tady mohu jako poškozený a tedy účastník řízení, požadovat úhradu vzniklých nákladů (úřady to v 99% případů respektují). Takové rozhodnutí má pravomoc soudního rozsudku a mohu s tím hned rozjet exekuci. Pokud se to nepodaří vyřešit ve správním řízení, např. proto, že se viník nehody obrátí o pomoc sem a obstrukcemi to dotáhne do prekluze, nastupuje běžné soudní řízení o náhradě škody. Viník to tak bude mít nepoměrně dražší. Zdá se vám to kruté vůči viníku nehody? Vůbec ne, auto je zbraň a je třeba se také tak chovat, kdo to nerespektuje, platí. Já na něčí chybu, nepozornost, bezohlednost, frajeřinky a pod. doplácet nehodlám.

17
Já bych situaci řešil takto:
Vozidlo si nechám opravit ve značkovém servisu na svoje náklady (i kdybych se měl zadlužit). Náklady na opravu vozidla, na náhradní vozidlo a další prokazatelné výdaje budu požadovat po viníkovi nehody, nikoliv po jeho pojišťovně. Jeho pojišťovna není pro mě (můj) smluvní partner. S jeho pojišťovnou, která se mě určitě bude snažit natáhnout, se zkrátka nebavím. Viník se bude pochopitelně cukat. Buď za pracuje na své pojišťovně sám, nebo jde k soudu on. To, že je pojištěn, ještě neznamená, že neodpovídá za způsobenou škodu.

18
Takže, hurá všichni přepisovat auta na své nezletilé děti. Třeba to u nás i zvýší porodnost, kdo nemá dítě, má smůlu.

19
Zdravím. Měl bych ještě jeden dotaz.
Jak by se řešil správní delikt v případě nezletilé osoby?
Nezletilá osoba může být majitelem vozidla. Otázka je, zda může být i provozovatelem (za SPRDEL odpovídá provozovatel) nebo je v tomto případě automaticky provozovatel rodič nebo jiná zákonná osoba. Pokud by nastal případ, kdy by byl majitelem i provozovatelem nezletilý, odpovídal by i on za SPDEL? A jakým způsobem (trestně právní odpovědnost)?

20
Díky za "překlad" a komentář, teď už jsem to pochopil.
Ten bod 3 bude asi klíčový. Obávám se, že další soudy to budou brát jako precedens a zamítat jednu žalobu za druhou.
Bude třeba vymyslet něco jiného, nějakým způsobem přinutit soud k tomu, aby specifikoval, kdy (co) provozovatel udělal vše pro to, aby se jeho vozidlem nepáchaly přestupky. Resp., aby stanovil tu hranici nevědomé nedbalosti.

21
30km - je to již uvedené v příspěvku pod odkazem.

Díky - nevšimnul jsem si.
Ale ten rozsudek je čtení na dlouhé zimní večery.
V té záplavě odborného textu a paragrafů ztrácím nit příběhu.
Nemůže to někdo přeložit do normální lidské řeči a hlavně podstatně zkrátit?

22
Neměl byste prosím link nebo text v PDF (anonymizovaný)? Přes google se mi to nedaří najít. Předem díky.

http://uloz.to/xx11gjpE/rozsudek-sprdel-pdf



Tato nová právní úprava byla
vyvolána potřebou eliminovat negativní signály pro tu část společnosti, která nemá
problémy s dodržováním zákonů, a to v souvislosti s trapnými výmluvami
podezřelých ze spáchání přestupku na osoby blízké.

No pokud ten náš úřední a soudní odpad považuje využití ústavního práva za trapné, to už je fakt hodně moc smutné.

A heslo?

23
Už byl nějaký případ spr.del. dotažen přes odvolací orgán až k soudu? Příp. s jakým výsledkem?

24
Ještě dodatek, půjčuji svoje nevyužité auto na nějaký čas bratrovi a chci se zichrovat, abych za něj neplatil pokuty a udávat se mi ho nechce.
Nikde jsem tu radu, co v podobném případě dělat, nenašel.

25
V ustanovení § 10, odst. 3 zákona 361/2000 Sb. je uvedeno, že:
Provozovatel vozidla zajistí, aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem.
Můj dotaz spočívá v tom, jakým způsobem zákonodárce předpokládá ono zajištění dodržování povinností řidiče v případě, kdy není provozovatel během jízdy ve vozidle a nemá tak možnost toto dodržování ovlivnit. Resp. co musí provozovatel učinit, aby splnil ustanovení tohoto zákona (ústní nebo písemné poučení řidiče, jeho závazek, že bude předpisy dodržovat apod.) a vyhnul se tak případnému postihu za SPRDEL. Domnívám se, že není dost dobře možné v právní společnosti trestat někoho za něco, co při nejlepší vůli neměl možnost ovlivnit.
Je nějaká cesta, jak z tohoto kruhu ven? Mimo to, že nebudu auto půjčovat?

26
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Zastaveni - auto bez ridice
« kdy: 05 Srpna 2014, 09:01:36 »
Definici řidič/neřidič a mot. vozidlo/nevozidlo, jsem našel tady:
http://www.epravo.cz/top/soudni-rozhodnuti/zakaz-rizeni-motorovych-vozidel-92391.html

27
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Zastaveni - auto bez ridice
« kdy: 04 Srpna 2014, 13:01:54 »
Domnívám se, kpt. Mgr. Veronika Hodačová z PČR (pokud je to skutečně ona) neodpovídá správně na otázku č. 3 - Motocykl, který nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, tlačit lze.
Motocykl, jako každé motorové vozidlo musí být pro provoz na pozemních komunikacích technicky způsobilé, lhostejno jak je vozidlo provozováno - vlastní pohon, tlačeno, strkáno, jízda bez motoru z kopce. Zkrátka, takové vozidlo nemá na pozemních komunikacích co dělat (vyjma případů, kdy tvoří náklad - např. na podvalníku). Přesněji tedy nesmí se pohybovat po vlastní ose, ať už s vlastním pohonem nebo ne.
Myšlenka, dostrkat vozidlo na místo se zákazem stání je zajímavý případ a domnívám se, že jej zákon č. 361 neřeší. Nicméně se domnívám, že sice (asi) nebude spáchán přestupek, ale vozidlo může být zabotičkováno nebo odtaženo. Na druhé straně, bude asi na provozovateli vozidla, aby dokázal, že k zaparkování nedošlo jízdou řidiče, ale postrkem. Vskutku, nechtěl bych tento případ, jako správní orgán, řešit.

28
Parkování, zastavení, stání / Re:Parkování u přechodu
« kdy: 27 Června 2014, 10:26:06 »
Pokud je z fotodokumentace zřejmé, že vzdálenost vozidla od přechodu je polovinou jeho délky (a vozidlo má 4 m), obstrukce s měřidlem je zbytečná a nedůstojná toho, kdo chce úspěšně bojovat s úřady. Lepší je hrát to na poruchu a nepojízdnost vozidla.

29
To je vůbec zajímavý příspěvek. Pisatel uvádí, že se mu nechce čekat 5-10 min ve frontě a přitom hodiny strávené špekulováním, jak zákon obejít, mu zřejmě nechybí. Taky věta "Nezajímá mě nějáky moralismus, že zákaz je zákaz atd." je úžasná. Pokud pisatele nezajímá morálka, nechápu, jakým důvodem se domnívá, že někoho může zajímat, jeho pseudoproblém. Asi ta značka tam má nějaký smysl. Divím se, že mu v tomto ještě někdo radí, asi to něco vypovídá o stavu naší společnosti. Toto není o šikaně nebo libovůli orgánů státní moci, ale o něčí pohodlnosti a lenosti.

30
I kdyby to bylo označeno špatně, co ohleduplnost vůči zdravotně postiženým? To vám nic neříká? Dnes se mu postavíte na parkovací místo a zítra se můžete v jeho situaci ocitnout vy. Myslete!

Stran: 1 [2] 3