30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - gumidos

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6
61
Zajímavé články z internetu / Německý soud
« kdy: 27 Února 2018, 14:25:50 »
Konečně to "klaplo"

https://ekonomika.idnes.cz/diesely-zakaz-nemecko-soud-rozhodnuti-emise-fmx-/eko-doprava.aspx?c=A180227_122924_eko-doprava_rts
Stát tedy může zakázat používání výrobku, který sám schválil - s výjimkou Euro 6. Podvod na zákaznících, který spáchal výrobce vozidel pak odnese zákazník. Nedělám si iluze, že VW, Opel, Audi, BMW byli lobisté ovlivňující tvorbu norem tak, aby jim vyhovovaly - resp. o kterých věděli, že je podvodem nějak dosáhnout.

Reálně pak https://www.autozive.cz/emisni-normy-v-praxi-diesely-s-euro-5-maji-horsi-vysledky-jak-ty-s-euro-3/
Vozidla s Euro 6 pak překvapivě dosahují o něco lepších hodnot v absolutním vyjádření vypouštěného množství NOx, nicméně překračující povolené hranice nejvíce.

Takže to celé je založené na podvodu....

62
Zajímavé články z internetu / řidič autobusu
« kdy: 27 Února 2018, 10:27:24 »
https://olomouc.idnes.cz/opily-ridic-autobusu-cestujici-zvole-policie-sumpersko-pkp-/olomouc-zpravy.aspx?c=A180227_091710_olomouc-zpravy_lds

Aniž bych chtěl to nalité prase nějak hájit - první měření 2,78, druhé 2,5 - třetí měření odmítl a krev také odmítl - to vychází jako neprůkazné měření a tedy přestupek. Fízl se pomstil umístěním do cely - trochu nechápu proč.

63
Zajímavé články z internetu / pronájem
« kdy: 20 Února 2018, 12:48:21 »
Úřednící bývají vždy elita: https://zpravy.idnes.cz/statni-zdravotni-ustav-nejvyssi-kontrolni-urad-zakazky-bydleni-praha-centrum-gcg-/domaci.aspx?c=A180219_095115_domaci_bja

Stručně - ředitelka státního úřadu si pronajala byt  v Praze za 960,- Kč měsíčně, včetně poplatků, přičemž tyto samotné poplatky (rozumějme, eletřina, vody, teplo, úklid atd.) činily 960,- Kč měsíčně.
Schválně kdo umí vypočítat, kolik stálo vlastní holé nájemné za byt v lokalitě, kde se obdobné byty pronajímají za cca 15 až 25 tis. Kč měsíčne - viz např. https://www.sreality.cz/hledani/pronajem/byty/praha?region=m%C4%9Bstsk%C3%A1%20%C4%8D%C3%A1st%20Vinohrady&velikost=2%2B1&region-id=14967&region-typ=ward.

Pikantní zákulisí případu, nemající vliv na čistotu a transparentnost celé akce:
- ředitelka zastupovala úřad jako vlastníka, tedy ho pronajala sama sobě
- nájem ve výši rozdílu mezi 960,- Kč celého nájemného po odečtení 960,- Kč poplatků považuje  za přiměřený, protože odpovídal kvalitě bytu
- a pokud se to někomu přesto nelíbí, pak tam jenom přespávala....

edit: baba se urazila, že jsou na ní lidí zlí a složila funkci. Doufejme, že to vyšetřování nebude mít vliv.

64
Zajímavé články z internetu / autolékárna
« kdy: 19 Února 2018, 10:12:29 »
Pouze osobní zkušenost spojená s koupí vozidla od našich sousedů ze SRN. Součástí vozidla byla též autolékárna. Jakožto správný vohnout jsem měl domácí lékárnu se "správným datem", nicméně mi bylo líto zjevně kvalitnějšího materiálu od sousedů, takže jsem to nějak zkompiloval dohromady. Přitom zjištěno, že  v balení ze SRN kromě širokých 8 cm obvazů  a nějakých čtvercových polštářků nic nemá nikde žádné datum. Tedy cca 6 ks uzších obvazů, trojcípé šátky, náplasti, náplasti s polštářky, folie. V té "domácí" mělo kromě nůžek datum všechno - i ta posraná izotermfolie (sice na vloženém listu, který jde vyndat, ale bylo tam).
S nostalgií vzpomínám, jak jsem poslední staré obvazy v takovém voskovém papíře s provázkem na roztržení obalu, cca 15 let po expiraci,  spotřeboval na svůj nakrojený palec bez jakékoliv obavy.

65
Nedopravní tématika / víceletá gymnazia
« kdy: 15 Února 2018, 14:36:03 »
V článku: https://zpravy.idnes.cz/viceleta-gymnazia-jednotne-prijimacky-pataci-cermat-f9t-/domaci.aspx?c=A180205_090839_domaci_nub je věta, která vystihuje způsob myšlení ministerstva školství:
„Přijímací řízení do víceletých gymnázií zásadně znevýhodňuje žáky z méně vzdělaných a finančně hůře zajištěných rodin, jelikož motivace ke vzdělání, kvalita domácí a mimoškolní přípravy a v důsledku toho i vzdělávací výsledky žáků jsou v České republice stále více určovány vzděláním a socioekonomickým statusem rodičů. Vzdělaní rodiče nejen že přihlásí své dítě k přijímacím zkouškám, ale jsou též schopni je na tyto zkoušky řádně připravit,“

Tak to stojí za titul "debil týdne, roku a století..."
A dotyčný autor by byl možná překvapen, kdyby zjistil, že třeba talentové zkoušky zásadně znevýhodňují netalentované děti.


66
Zajímavé články z internetu / Zajímavost v otázce podjatosti
« kdy: 07 Února 2018, 12:33:48 »
Doporučuji přečíst:

https://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=8&CT=54&CT1=0

Je to ničemný návrh zastupitelstva Pardubického kraje, kterým chce změnit zákon tak, že existence pracovněprávního vztahu mezi úředníkem a územně samosprávním celkem je "pouhou a nepodstatnou" drobností, která nezakládá důvod k domněnce plebejce, že je úředník ve věci týkající se jeho zaměstnavatele podjatou osobou - tzv. systémová podjatost.
Aneb "co ouřada činí, dobře činí a nikdo nám do toho kecat nebude".

Skvělé je odůvodnění v důvodové zprávě - chudák ouřada mnohdy tápe, kdy je vlastně podjatým  a proto navrhuje, aby bylo zákonem stanoveno, že podjatým prostě není.

67
Zajímavé články z internetu / Dopravní nehoda
« kdy: 05 Února 2018, 09:51:54 »
https://praha.idnes.cz/epilepsie-gibs-dopravni-nehoda-policie-kolona-praha-4-pcj-/praha-zpravy.aspx?c=A180205_084130_praha-zpravy_nuc

Jistě  - jakási zdravotní indispozice, ať už je vezen šéf hradního protokolu, či dojde k hromadné havarii - je náramně dobrý důvod odložení věci.
Poměrně zajímavý je ale závěr: "Vyšetřovatel tak v těchto dnech dospěl k závěru, že dopravní nehodu způsobilo policejní vozidlo" - doufejme tedy, že vozidlo dostane spravedlivý trest.

68
Zajímavé články z internetu / Nový trik úřadů
« kdy: 31 Ledna 2018, 10:03:57 »
Zajímavé čtení: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/policie-a-urady-maji-novy-trik-jak-z-ridicu-vytahnout-vic-penez/
Ta možnost pokutovat řidiče a následně mnohem větším flastrem i manžela/ku je vražedná.
Mám za to, že by mohl vzniknout nějaký "start-up" na vývoj aplikace pro mobilní telefony pro zastavení policajtem a následné jednání s nimi - takový průvodce od počátku, počínaje "byl jste poučen?" ano-ne...... a hlasový průvodce.  Jsem ochoten přispět na spolufinancování....

69
Zajímavé články z internetu / Statistika nehodovosti
« kdy: 29 Ledna 2018, 13:52:46 »
na stránce http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-178464.aspx lze nalézt kompletní statistiku vývoje  a kategorizace nehod z pohledu fízla.
Je tam řada zajímavých věcí.

70
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/francie-zmeni-nejvyssi-povolenou-rychlost-na-silnicich-neuverite-jakym-smerem/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Francie sníží rychlost jízdy mimo dálnice z 90 na 80 a očekává výdělek 7,15 mld. Kč.
S ohledem na počet přestupků již nebylo sděleno, kolik bude stát armáda nových úředníků, kteří to budou procesovat, příslušná technika, poštovné, atd. atd.
Vypadá to na celoevropskou soutěž - kdo vymyslí větší kokotinu....
Miloučká je zmínka, jak odvěký rival Británie zjistila v jednom městečku, že snížení rychlosti přineslo nárůst počtu nehod a pouze promrhané peníze jim brání to vrátit zpět....

71
Zajímavé články z internetu / Statistika dopravních nehod
« kdy: 05 Ledna 2018, 14:42:00 »
Tak opět - jako už asi posledních 30 let klesnul počet usmrcených: https://www.novinky.cz/krimi/459614-na-ceskych-silnicich-loni-zemrelo-502-lidi-nejmene-od-roku-1961.html.
Jsou to absolutní čísla - nijak se neporovnává vývoj počtu vozidel, nájezd  v km atd.
Nejvyšší fízl neopomněl připomenout zejména počty preventivních kampaní a vliv policie, aniž by nějak přiblížil, v čem ten vliv spočíval.

72
Odborná literatura / Povinné ručení - 168/1999
« kdy: 04 Ledna 2018, 13:46:50 »
Zdravím všechny přispěvatele a čtenáře a k novému roku stručně shrnuji některé podstatné změny zákona 168/1999 Sb. – tzv. „zákon o povinném ručení“, protože k 1.1. doznal některých, spíše negativních úprav.
-   § 2, odst. 1) – namísto dosavadní povinnosti mít uzavřené pojištění pouze při provozu vozidla na pozemní komunikaci je nově: a) musí být v případě vozidla zapsaného v registru silničních vozidel podle zákona upravujícího podmínky provozu vozidel na pozemních komunikacích povinnost pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona splněna po celou dobu, kdy je vozidlo zapsáno v registru silničních vozidel, s výjimkou doby, kdy je v registru silničních vozidel zapsáno jako vyřazené z provozu, vyvezené do jiného státu nebo zaniklé, a doby, kdy je vozidlo odcizené,
-   Opět se reinkarnoval příspěvek za nepojištěné vozidlo - § 4 zákona 168/1999. Stručně shrnuto: vlastník a provozovatel zapsaní v registru odpovídají společně a nerozdílně za platbu příspěvku. Počet dnů x denní sazba. Dále povinnost platby nákladů za mimosoudní uplatnění práva na příspěvek  - zřejmě to bude nějaký paušálek okolo 300 Kč. Za "bonus" lze považovat současnou změnu §2, která změnila původní povinnost mít uzavřené pojištění pouze v případě "provozování" vozidla, jak judikoval ÚS  a razantně klepnul přes prsty ČKP v jejich tehdejší šílené praxi i roky nazpět žalovat příspěvek za neexistující vozidla, na novou povinnost mít pojištění po celou dobu registrace vozidla ve vztahu k "příspěvku" - nově už ČKP nic prokazovat nemusí. 
-   Změna lhůty při zániku pojištění - § 15, odst. 5) – namísto původní lhůty pro případné znovuuzavření dalšího následného pojištění v délce 14 dnů po skončení předchozího pojištění, není nově žádná lhůta. Projevit se to může například při zániku pojištění pro neplacení, kdy býval odeslán dopis s informací o zániku a pojistník „běžel“ uzavřít nové pojištění bez hrozby sankce (pokud nebyl přistižen při provozování nepojištěného vozidla). Nyní je tedy bez této dosavadní lhůty povinen požádat o vyřazení z registru.
-   § 23 – fond zábrany škod. Nově si bude moci 2% fondu sežrat kontrolní komise na tzv. administrativní činnost. Dále pak od letoška je součástí fondu i veškerý příspěvek za nepojištěná vozidla (očištěný o vyplacené náhrady za nepojištěná vozidla). Nově tedy budou propláceny fízlům superby i z přebytku garančního fondu, primárně určeného dle § 24 pro něco zcela jiného.
-   § 24, odst. 9)  - malé plus. Tzv. regres či postih kanceláře je při platbě z garančního fondu nově omezen 1/3 vyplacené náhrady, maximálně 300tis. Kč. Dříve to bylo 100%. Ovšem  s určitými omezeními – limit není stanoven např. při aktivaci § 10  - tedy zejména alkohol a návykové látky, ale též v podstatě ujetí od nehody spojené s nevyplněním záznamu o nehodě, případně ztížením šetření příčiny nehody.

Praxe ukáže některé konkrétní dopady. Pro autopark policie lze predikovat dopad veskrze příznivý – pojistné roste, budou dostávat prebendu i z garančního fondu a příspěvku nepojištěných řidičů. Naopak se uvidí, jaký bude postup správních orgánů, pokud někomu zanikne pojištění pro neplacení o kterém se pravděpodobně dozví až "ex post", zda-li bude vozidlo vyřazeno z registru.

edit1: doplňuji odkaz na denní sazbu za nepojištěné vozidlo: https://www.ckp.cz/images/clanky/cz/tiskove_centrum/tiskove_zpravy/2018/171229_sazby_prispevek-nepojistenych.pdf.
Skutečně to "výrazně zlevnilo"  - pro babety a fichtly. Pro osobní auta v podstatě kosmetické zlevnění, nad 2,5l naopak zdražení o 32%. Nejsem příznivcem nepojištěných vozidel na silnici, nicméně se to v podstatě vrátilo v původní výši. Nelze vymáhat nad 1 rok zpětně, ale složité případy, kterých se týkala dlouhá doba nepojištěnosti (např. spory o vlastnictví apod.) nejsou řešeny - rok platí až od prokazatelného zjištění vlastníka vozidla kanceláří.

edit2: doplňuji odkaz na projednanou změnu zákona včetně důvodové zprávy: http://www.psp.cz/doc/00/12/07/00120736.pdf. Je též vidět, kdo byl předkladatelem návrhu úpravy zákona.
dále pak odkaz na čerstvý rozpad příspěvků z fondu zábrany škod pro rok 2018: https://www.fondzabranyskod.cz/file/prehled-pridelenych-prostredku-z-fzs-na-rok-2018/. Opět vidět, kolik bude zakoupeno policejních vozidel pro skrytý dohled + teleskopů s fotoaparátem. Dále jsou vidět prostředky pro různé kampaně typu - senior v dopravě, road show pro cyklisty, nevěnování pozornosti řízení (tato konkrétní sranda stojí 40 mega) atd.
Na straně 10 výroční zprávy 2016 CKP - https://www.ckp.cz/images/clanky/cz/O_nas/Vyrocni_zpravy/2016.pdf je patrný trend vývoje čerpání za "nepojištěná vozidla".  Porovnáním  s výroční zprávou za 2015 lze zjistit, že tyto náklady nestoupají, ale naopak klesají.

edit3: pojištění povinného ručení lze "nemít" v podstatě pouze v zákoně popsaném případě, reálně pak (pomíjím stav odcizení, vývoz za hranice nebo zánik vozidla) při vyřazení, resp. dočasném vyřazení vozidla. To představuje  - nutnost se dostavit, protože je třeba odevzdat RZ a OTP, užít si čekání na registru, poplateček za vyřazení o opětovné přihlášení.

edit 4:  ustanovení § 24 odst. 9) pak skrývá zajímavou fintu. V případě, že vozidlem je spáchána velká škoda (např. se řidič rozhodne to načudit do Pendolina), pak v případě sjednání zákonného minimálního limitu 35/35 mil. Kč, kdy tento limit nepostačuje pro odškodnění, celý zbytek je uplatňován poškozeným/mi po řidiči (případně provozovateli dle okolností). Zatímco pokud to do Pendolina načudí zcela nepojištěný řidič, pak je výše zpětného postihu omezena zmíněnou 1/3 plnění, maximálně pak 300 tis. Kč. Je to zajímavý "bonus" pro zcela nepojištěného řidiče, který je sankcionován výrazně méně (dle důvodové zprávy aby postih neměl likvidační sociální dopady), než řádně pojištěný řidič, kterému prostě nepostačoval sjednaný limit plnění.

73
Zajímavé články z internetu / Zimní pneumatiky
« kdy: 27 Prosince 2017, 10:36:41 »
Bohužel v podstatě všechno co je zákonem nařízeno či regulováno, je nějakým způsobem "cinknuté", počínaje emisemi a nyní konče celoročními pneumatikami
https://auto.idnes.cz/michelin-test-celorocni-gumy-dih-/automoto.aspx?c=A171222_221716_automoto_fdv
Stručně shrnuto:
- výrobci  s velkou pravděpodobností vyrábí pneu, které obstojí v testech jako nové, ale již po mírném opotřebení jsou výsledky značně horší
- Michelin, jakožto výrobce a též jakožto osoba odpovědná za kvalitu výrobku a jeho vlastnosti, tvrdí, že jejich pneu lze používat až do 1,6mm hloubky vzorku. Český úředník to ale ví lépe, proto nařídil jako minimální hloubku pro zimní pneu 4 mm. Dovozuji, že celoroční pneu musí v zimě splnit požadavky na zimní pneu - tedy zmíněné 4 mm hloubku vzorku.
- Autobild - tedy společnost představující pro mě mnohem objektivnější osobu, než je český ouřada, prohlašuje, že "Požadavek, aby se pneumatiky měnily už při poloviční hloubce profilu, lze jednoznačně zamítnout"
- Autobild prohlásil - "přinejmenším část výrobců pneumatik dlouhá léta manipulovala testy tím způsobem, že dávala do testů jiné pneumatiky". Nikdo neřve, nikdo ho nežaluje, zřejmě to tedy nebyla většina, ale všichni. Bude testováno 15000 pneu kvůli podezření, že výrobci ve velkém manipulovali s údaji na štítcích
- je krajně pravděpodobné, že lecjaká "shitka" z Kauflandu, je již i jako nová výrazně horší, než ojetá guma některé solidní značky a konstrukce
- a na základě toho český ouřada vymyslel povinné 4 mm, fízl to bude mozkovým myšlením měřit a další ouřada se jedné straně A4 bude vyslintávat o "materiálním aspektu, protože kdo má ojetou gumu, nemá doma akvárko...."

74
Nedopravní tématika / Sex jen s výslovným souhlasem
« kdy: 23 Prosince 2017, 20:30:00 »
https://www.lidovky.cz/svedsko-chce-tvrde-trestat-sexualni-nasili-sexu-bude-muset-predchazet-vyslovny-souhlas-gbo-/zpravy-svet.aspx?c=A171222_211746_ln_zahranici_mber

Stručně  - bude nutný explicitní předchozí souhlas, jinak se bude jednat o znásilnění.
V podstatě tedy bude nutné souhlas prokázat  - možná ověřené podpisy, možná někdo vyvine nějakou "apku" do mobilu, kde to oba naťukají..... možná to brzy bude možné výhradně v nějakých šukacích domech pod dohledem mediátora, zda-li se nedějí nějaké nepřístojnosti.
Podle mě právě teď - a to ve Švédsku, se svět v prdel obrátil......

Nějak není popsáno - kdo tedy vlastně bude pachatel - ona nebo on?

75
Nedopravní tématika / Rozhovor s psychologem
« kdy: 13 Prosince 2017, 12:19:17 »
I když asi plevelím web, tomuhle nejde odolat: https://zpravy.idnes.cz/rozhovor-agresivita-za-volantem-agresivni-ridici-alois-hudecek-dopravni-psycholog-gzq-/domaci.aspx?c=A171204_161624_domaci_hell

Výtah ze sdělení psychologa:
- řidiči si neuvědomují třeba to, že alfou a omegou bezpečnosti silničního provozu není dodržování povolené rychlosti, ale bezpečného odstupu. Řidič, který jede po dálnici stovkou a má před sebou dvacet metrů je daleko nebezpečnější než ten, který má na tachometru sto čtyřicet, ale před sebou metrů sedmdesát
- Myslíte, že na dodržení rychlosti se klade velký důraz? Země jako jsou Švédsko nebo Norsko, kde řidiče doslova terorizují kamerami a radary, mají na deset milionů ujetých kilometrů 2,2 až 2,3 mrtvoly, což není málo. Nejnižší počet mrtvých má naproti tomu Spolková republika Německo, tedy poslední země v Evropě, kde na šedesáti procentech dálnic není omezená rychlost
- já bych se chtěl dopravní policie zastat. Myslím, že se velmi snaží. Jen je málo vidět. Myslím, že by bylo dobré těch dvě stě vozů skrytého dozoru přestříkat do služebních barev, abychom je na silnici viděli.
- Já jsem obrovský přítel informativních radarů, které ve vesnicích a městech ukážou, že jsem překročil rychlost, ale úsekové měření nepřináší ten správný účinek. Vezměte si D1, tam ho zavedli a sice přináší finance obcím, které vybírají pokuty, ale na řidiče nemá z psychologického hlediska požadovaný preventivně výchovný efekt.
- Určitě jsou typy převážně mladých lidí, kteří si za volantem kompenzují své komplexy. Ale přesně si to odhadnout netroufám. Řeknu vám však jednu perličku z vyšetřování řidičů, kteří mají zadržený řidičský průkaz. V Čechách se často mluví o agresivních podnikatelích v dvoumilionových Audi či BMW. Já vám ale můžu říct, že devadesát procent všech zadržených řidičských průkazů za alkohol a vážné dopravní přestupky patří lidem z těch nejslabších sociálních skupin.Tihle lidé s jednodušším hodnotovým systémem prostě nemají tak správně nastavený stupeň odpovědnosti. To se týká především alkoholu, abych to řekl přesně. Bohatí podnikatelé když už takoví lidé něco porušují, tak překračují rychlost. Což je také způsobeno tím, že na některých českých komunikacích jsou zbytečná omezení.
- Bodový systém by měl vyzobávat jen ty problémové řidiče. Rychlost občas překročí každý, ale je důležité o kolik. Třeba v Rakousku dostanete body, až když ve vesnici překročíte rychlost o dvanáct kilometrů v hodině a na dálnici asi o patnáct.

Co věta - to "perla".


Stran: 1 ... 3 4 [5] 6