Neni to tak trivialni, jak to podavate, tak sice zni oficialni propaganda, ale realita je ponekud jinde.
1. vozidla v obou pruzich bezne maji jinou cestovni rychlost, tedy musi srovna cestovni rychlost
2. po srovnani rychlosti musi udrzet bezpecny rozestup -> rychlost klesa k ~0.5 puvodni rychlosti(130-60/90-45)
3. vozidla maji rozdilnou delku (kamion ~20m a osobak ~5m) , obdobne rozestup vozidel je jiny (TIR-TIR, OV-OV), tedy ruzne brzdeni
4. kazdy ridic reaguje jinak(jiny styl jizdy brzda-ply vs plynule), jiny rozestup etc., sem tam nejaka nahodila panika
5. kdyz dochazi k zipu a houstne provoz nastupuje pravidlo "ulicky"
6. ridic obvykle nevi, kdy zip presna nastava - nevidi pres kamion, dodavku apod.
7. ...
Na simulatoru to pro politiky vypada takto
https://www.youtube.com/watch?v=LsSwISwgNI0 realitu vidite na dalnici, nejak to funguje, ale ne moc - pravidelne na dalnici kolem Brna totalni zacpa.
Obecna pravidla plati kooperace(teorie her), zip 50:50 az na konci, ale realne nemaji tyto pravidla takovy dopad, jak je tvrzeno - zkuste si to odsimulovat s beznymi nahodnostmi co jsem uvedl.
Jako proc vsichni uvazuji o zipu, jako o nastroji bezne v dennim provozu. Je to nastroj typu svycarsky nuz, ktery mate v kapse a pouzijete ho 2x za rok.
Zvykli jsem si platit za predrazene precpane dalnice na kterych je provoz pomalejsi nez na okresce a jeste si mlaskame, jak je to dobry...
V RA jsem nevidel zip ze dvou pruhu na jeden ani nepamatuji, temer vzdy jsou tam pruhy 2.
bezny provoz v CR -> OV-VYS (2) + KROM. -VYS(2) = VY-HOLUBICE(2)+UH(1) + mestky provoz X*Y = BRNO (2!) jak to asi muze fungovat a to je stav znamy 10 let.