Jo, vypadá to na slušnej matroš. Pokud se něco nezměnilo, judikatura ke společnému řízení a absorpční zásadě je docela konzistentní - pod různými záminkami jsou tolerovány procesní nedostatky, sedí-li výsledek. Tedy není až tak podstatné, zda se o všech přestupcích, o kterých se mohlo/mělo konat společné řízení, skutečně takové řízení konalo, ale zda odlišný postup (ať už v mezích procesních předpisů, či dokonce při jejich porušení) skončil trestem v součtu respektujícím pravidla pro ukládání trestu za více sbíhajících se přestupků.
Což předpokládám, že se u těch 2 případů A+B nestalo. Argumentace MD je navíc extra hloupá. Neexistuje zákonná možnost neprojednat společně sbíhající se přestupky z důvodu „řízení v odlišných fázích“, existuje jen možnost konkrétní přestupek do samostatného řízení vyloučit (ale to má svá pravidla - jednak podmínky, za kterých to je možné, jednak formality). Hlavně ale tvrzení o různých fázích neodpovídá realitě, v okamžiku splnění podmínek pro zahájení sprdelního řízení o skutku B bylo řízení o skutku A ve fázi před vydáním rozhodnutí, naprosto nic nebránilo společnému projednání - chybou bylo už samotné zahájení příkazem jen o skutku B, správně mělo být bežící řízení ve věci A o nový skutek rozšířeno, a přitom mohl (ale nemusel) být vydán příkaz o obou skutcích (to, že byl už v řízení vydán příkaz o A následně zrušený odporem, tomu není na překážku).
Zároveň od začátku 7/2020 mělo obě řízení jako živá a ve stejné fázi na stole samo MD, tady už si tou nemožností společného projednání vyloženě kálejí do vlastního hnízda. Ale i kdybychom tohle přehlédli (odvolání B zjevně čekalo v nějaké vstupní frontě, i přes zrychlení práce MD v poslední době je naivní očekávat, že by si ve lhůtě, ve které mají ze zákona rozhodnout, odvolání aspoň všimli), stále to bylo řešitelné v odvolání ve věci B i po právní moci rozhodnutí o A. Nejelegantněji tak, že bude rozhodnutí SO1 zrušeno a hozeno to zpět s pokynem, aby se v novém řízení zabýval nejdřív podmínkami vedení řízení, a shledá-li, že věc je možno projednat, aby uložil trest respektující absorpční zásadu. Krásně by to zapadlo do šablony, podle které nadřízené orgány nejraději fugují, tedy zbavit se případu s minimálním vlastním úsilím, celé to hodit na hlavu někomu jinému (aniž by daly jakékoliv vodítko k novému projednání) a ještě se tvářit, jak tím pomáhají účastníkům.
Za žalobu to stojí.