Tez> cokoliv co se rozbije
Problémem pro automobilku je však výpadek příjmu z následné opravy, protože existuje hromada šikovných lidí co si to opraví buď sami nebo u neautorizovaného servisu. A to je ten hlavní problém, jak už bylo zmíněno výše.
Poruchovost nebyla myšlena čistě jen na elektro, ale ten trend je myslim hezky vidět někdy od roku 2010 - kdy už i základní řady wannabe luxusních aut nižší střední třídy jsou procpaný elektronikou, řídícíma jednotkama, automatama (tady to část populace aspoň chce). Viz třeba Cčko od Merglu, který už v tý době mělo 30 řídících jednotek na cokoliv. Z hlediska byznysu to dává samozřejmě skvělej smysl, ale pro běžnýho uživatele už to tak super není. Nemluvě o automatizaci výrobních procesů -> zlevnění výroby = vyššího profitu.
Jojoba> některé evropské automobilky po cca 3-5-7 letým cyklu onoho modelu prodávají raznice plechařiny přímo na secondhandovym trhu (s mírným poškozením, nepřesností z užívání apod). Přes 90 % odkupuje Asie, která to pak v rámci druhovýroby vrací zpět. Logování, párování sn# a různý locky na konkrétní ID auta, který dovolí jen výrobce budou běžnou realitou. Ostatně to se dějě už teď, když si člověk koupí nový auto a nejde mu carplay, sklápění zrcátek, notifikace předjíždějícího vozu - to vše lze za mírný poplatek 14 - 35 000 Kč/funkce aktivovat na počkání přes jednotku, ačkoliv z výroby tam je vše hw připraveno a v pořádku...