30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Stran: [1] 2 3 ... 6

Autor Téma: Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků  (Přečteno 30301 krát)

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil
Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« kdy: 17 Ledna 2017, 21:02:31 »

Zdravím,

rád bych zde otevřel diskuzi na téma ojebu automatizovaných prostředků - AP, jelikož obci a její opičky jsou línější a línější a automatizované prostředky BigBrothera nám na některých místech jenom kvetou. A tak jsem se rozhodl poškádlit své technické vzdělání a kreativního ducha.

Na stole mi leží rozpracovaný proof-of-concept jedné vychytávky. Jde o IR LED provozovanou tak, že rozhodí fotku z IR kamery používané automatizovanými prostředky. Idea za celým nápadem je jednoduchá. Přesvětlit tu fotku tak, že místo SPZ bude jen jedna velká bílá cenzura. Celou ideu popíšu bodově v základních myšlenkách. Nebijte mě, nejsem fotograf, pokud nějaké pojmy budu mít špatně :)

Předpoklady:
- kamera má pevně nastavenou ostrost na jedno místo protože s auto-focusem by nestíhala
- kamera má závěrku kolem 1/1000 sekundy
- kamera nepořizuje video, pouze fotí (video po kompresi by nemělo dobrou ostrost, OCR by se nechytalo)
- kamera je citlivá na světlo 850nm
- kamera automaticky upravuje světlost snímku v závisloti den, noc, světla vozidla

Teorie:
1. pokud kamera nastavuje světlost snímku, musí tak činit v delším časovém úseku, desetiny sekund
2. pro přeexponování snímku stačí během pořizování radikálně změnit světelné okolnosti během jeho pořizování

Jak na to:
- pole výkonnoých 850nm LED o výkonu několik desítek Wattů (ideálně tak 100W) v přední masce auta co nejblíže SPZ
- řízení pole pomocí MCU ve stroboskopickém módu s periodou minimálně poloviny času závěrky

Výsledek:
2 možnosti a to
  -> Kamera začne pořizovat snímek s jedním typem světlosti a do toho se rozsvítí démonský zdroj IR světla => přeexponování snímku
  -> Kamera začne pořizovat snímek s jedním typem světlosti a do toho démonický zdroj IR světla zhasne => snímek temný jak úřeníkovo svědomí.
Ve finále to vyjde na stejno. OCR selže, jelikož snímek bude tak na houno, že z něj nic nevyčte.

Praktický test:
 - zatím má testováno s 5W IR LED, že za tmy standartní bezpečností kamera prostě strobo efekt s poloviční periodou než je doba pořizování snímku moc nedává. V provozu netestováno. Přístup k reálnýmu systému na ozkoušení samozřejmně nemám.

A můj druhý nápad:

Laserový měření. Pracuje s IR laserem 904nm a frekvence 33MHz. Zde uplně nemám jasno jak měření probíhá, ale podle specifikace a nemožnosti toto měření pomocí detektoru radaru detekovat včas, očekávám následující:
 - Laserový měřič je pasivní do momentu stisku "spouště"
 - v moment stisku spouště vyšle sadu impulzů o frekvenci 33MHz a čeká než se vrátí a kdy se vrátí od měřeného vozidla
 - z návratu vyslaného signálu se vypočítá rychlost (Dopplerův jev?)

Nestačilo by tedy mít na předku auta emitory stejného typu signálu (904nm 33MHz) a těma zaplavovat vše před sebou? Vím, že rušičky laseru fungují podobně, ale tam se hraje s detekcí paprsku a následným zarušením... Mě spíš zajímá jestli rušičky laserových měřičů používají také laser, nebo zda by stačilo na ojebání laserovýho měřiče opět nějký monstrozní zdroj nepolarizovaného světla 904nm pracující na frekvenci 33MHz... dokážu si představit, že laserový měřič má na příjmacím čidle nějaký polarizační filtr, ale s dostatkem "palebné síly" by se mohlo něco protlačit...

Tak co myslíte? Má cenu se tímhle bavit? Zajímá mě to spíš pro to, že by to byla zajímavá blbůstka k nasírání některých orgánů, než pro reálný užitek neustálého využití. Podněty, nápady a kritika vítany.  ;D
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 032
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #1 kdy: 17 Ledna 2017, 21:26:34 »

Laser nefunguje na principu Dopplerova jevu (tak funguje Ramer), nýbrž na opakovaném měření vzdálenosti vozidla. Měří čas, za který se impulz vrátí.

video
IP zaznamenána

vvvvvv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 075
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #2 kdy: 17 Ledna 2017, 21:31:49 »

Číkus nemá úplně pravdu, nejde o jeden impuls, musí být nejméně dva se známým časovým odstupem. Laserový měřič měří časy za který se impulzy vracejí a pak z rozdílů časů návratu vypočítá změnu vzdálenosti i rychlost.
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 032
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #3 kdy: 17 Ledna 2017, 21:33:09 »

Omlouvám se, "Opakovaně měří čas, za který se impulz vrátí."
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #4 kdy: 17 Ledna 2017, 22:08:06 »

33MHz opakovací frekvence u laseru zní dost nepravděpodobně. Co si pamatuju z manuálů od laserových měřičů, opakovačka byla tuším 200Hz.

Zahlušení laserového měřiče IR ledkama je možné a v pohodě realizovatelné, ale laserový měřič pak vyhodí chybu (E a číslo chyby) a pro PaCha to je signalizace, že se ruší a že z toho kouká potenciální cíl pro kontrolní kontrolu (+ vyslovení podezření na aktivní zařízení znemožňující měření atd.)

Osobně jsem se zajímal spíš o možnosti oslnění kamer na úsekovkách - nejlíp mi pro budoucí experimenty vyšla řada IR LED v nárazníku trvale svítících (ukecatelné třeba jako přísvit pro onboard kameru)
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #5 kdy: 18 Ledna 2017, 15:38:47 »

33MHz mám z antiradary.net, kde to mají uvedené jako pásmo pro detekci laseru, přesněji: Laser 904nm, 33 MHz šířka pásma, 6KHz max

Pochopil jsem že 33MHz frekvence opakování. A u 6kHz jsem si nebyl jistý co tím myslí... teď mi to dává smysl, tak, že AR se vzorkuje na 33MHz a detekuje lasery max do 6kHz...

To jsou dobré zprávy s tím zahlušením, asi se na to podívám blíž. PaCh zastavit může, ale chci vidět jak leze kolem čumáku a hledá nějakou rušičku.  ;D A rozebírat auto u krajnice kvůli "podezření" nemají právo, nebo mě opravte. Na STK poslat můžou, ale STK taky snad taky nemůže rozebírat auta na dřeň. Vzpomeňme se, jak to bylo Pardubicích...

Ohledně těch IR LED na zahlušení kamer myslím, že strobo efekt bude lepší, jelikož kamera se na trvalé světlo dokáže přizpůsobit. Další věc, která by mě zajímala, jak by reagovali PaCh, kdyby proti nim jelo auta a na té jejich on-board kameře měli to auto vycenzurované díky přehlcený kameře... asi by je ta "neviditelná" světelná šou mohla zajímat.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #6 kdy: 18 Ledna 2017, 16:49:16 »

To jsou dobré zprávy s tím zahlušením, asi se na to podívám blíž. PaCh zastavit může, ale chci vidět jak leze kolem čumáku a hledá nějakou rušičku.  ;D
A ty IR ledky jsou co, když ne taková primitivní "rušička"?

Citace
Ohledně těch IR LED na zahlušení kamer myslím, že strobo efekt bude lepší, jelikož kamera se na trvalé světlo dokáže přizpůsobit. Další věc, která by mě zajímala, jak by reagovali PaCh, kdyby proti nim jelo auta a na té jejich on-board kameře měli to auto vycenzurované díky přehlcený kameře... asi by je ta "neviditelná" světelná šou mohla zajímat.
A homologaci k instalaci do vozu máme?

U moderních rušiček jsou v části vozidla umístěna IR čidla, jenž stále "skenují" a při zachycení signálu laserového měřiče vyšlou zpět kód, takže měřič dostane spolu se signálem který vyslal kód, který se rovná "nezměřeno", nikoliv "rušeno" tak jako ve tvém případě. Navíc po "nezměření" dostane informaci i řidič (většinou zvukovým signálem) že je měřen a jeho úkol je zpomalit a vypnout čidla (tak, aby nebyl podezřelý) a nechat se změřit jak jede v limitu (protože nikdo nechce nechavat svy auto k dispozici fizlum ... dle platné legislativy je instalace ok (jelikož je to homologováno jako park. senzory), jen použití je zakázané ... a to se bude blbě prokazovat, když mě zastaví a vše je vyplé. Každopádně ramer lze detekovat, laser lze rušit ... jen na ty úsekovky jsme jako řidiči krátcí.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 315
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #7 kdy: 18 Ledna 2017, 17:03:35 »

Úsekovky jsou ještě jednodušší než ramery a lidary - stačí POI v GPS.
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 142
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #8 kdy: 18 Ledna 2017, 17:07:01 »

goyi: IR ledky nejsou žádná rušička (ani primitivní), ale přisvětlení okolí pro bezpečnostní kameru v autě…
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #9 kdy: 18 Ledna 2017, 18:57:36 »

 ... §3, odst. 6, zák. č. 361/2000 Sb.

Citace
"Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen "antiradar")."

... a jsou se ty IR ledky homologované pro zástavbu do vozidla? Nebo je stačí mít na palubovce? Tam vidím problém v tom, že se bude snadno fízlům použití prokazovat.

Úsekovky jsou ještě jednodušší než ramery a lidary - stačí POI v GPS.

To ano, ale vzhledem k délce, výpadkům v tunelech a aktuálnosti databáze (kdy často málokdo ví, že je tam vůbec aktivní úsekovka, než začnou chodit dopisy nebo se nezapne infrapřísvit).
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #10 kdy: 18 Ledna 2017, 19:16:52 »

A homologaci k instalaci do vozu máme?

U moderních rušiček jsou v části vozidla umístěna IR čidla....

Homologaci teoreticky máme... spíš si jí půjčíme. V podstatě by k těm LEDkám byl platný homologační a zcela reálný canc. Denní svícení například... jen s více vlnovými délkami  ::)

... §3, odst. 6, zák. č. 361/2000 Sb.

Citace
"Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen "antiradar")."

Ano, ale to by pak nesměli jezdit auta s adaptivním tepomatem, protože ten pracuje na stejném principu jako LIDAR a v Chorvatsku už přišli na to, že se to ruší, zejména LIDARům zavařují Mazdy a Volva... A tady vidím vcelku prostor... mám adaptivní tepomat. Vám se to ruší? To je mi líto...  ;D  ;D

IP zaznamenána

HelmMuth

  • Příspěvků: 289
  • You're never wrong to do the right thing
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #11 kdy: 18 Ledna 2017, 19:17:53 »

... §3, odst. 6, zák. č. 361/2000 Sb.

Citace
"Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen "antiradar")."

... a jsou se ty IR ledky homologované pro zástavbu do vozidla? Nebo je stačí mít na palubovce? Tam vidím problém v tom, že se bude snadno fízlům použití prokazovat.

Úsekovky jsou ještě jednodušší než ramery a lidary - stačí POI v GPS.

To ano, ale vzhledem k délce, výpadkům v tunelech a aktuálnosti databáze (kdy často málokdo ví, že je tam vůbec aktivní úsekovka, než začnou chodit dopisy nebo se nezapne infrapřísvit).

Zkuste Waze. Doporučují 9 z 10 pyrátů + D-Fens ;)
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 142
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #12 kdy: 18 Ledna 2017, 20:14:18 »

„Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen "antiradar").“

Možná by to byla i otazka výkladu, zda-li radar užívaný za účelem výběru pokut JE skutečně zařízením určeným k dohledu na bezpečnost provozu. Stejně tak je otázkou výkladu, co je vlastně IR dioda. Podle mne je IR dioda součástka (a nikoliv zařízení), jež slouží pouze jako zdroj světla pro záznamové zařízení v autě a účelem tohoto není znemožňovat či ovlivňovat funkci technických prostředků… ale uznávám, že je to hodně tenký led.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #13 kdy: 18 Ledna 2017, 20:32:53 »

Zkuste Waze. Doporučují 9 z 10 pyrátů + D-Fens ;)

Moje road "vybavení" je ... Waze + maps.me s offline mapovými podklady + aplikace Záchranka + cca 3 GB volného místa na záznam fízlů + kvalitní dashcam + Genevo One S Black + rušička ... a stejně mám platný zákaz řízení, LOL
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Jenyk

  • Příspěvků: 688
    • Zobrazit profil
Re:Techický tlachání aneb ojeb aut. prostředků
« Odpověď #14 kdy: 18 Ledna 2017, 20:36:36 »

Zkuste Waze. Doporučují 9 z 10 pyrátů + D-Fens ;)
To je dobrý. Ještě lepší je jezděte podle předpisů. A budou nahraní :-) (jen sy tak fťypkuju).
IP zaznamenána
Stran: [1] 2 3 ... 6