Zdravím,
rád bych zde otevřel diskuzi na téma ojebu automatizovaných prostředků - AP, jelikož obci a její opičky jsou línější a línější a automatizované prostředky BigBrothera nám na některých místech jenom kvetou. A tak jsem se rozhodl poškádlit své technické vzdělání a kreativního ducha.
Na stole mi leží rozpracovaný proof-of-concept jedné vychytávky. Jde o IR LED provozovanou tak, že rozhodí fotku z IR kamery používané automatizovanými prostředky. Idea za celým nápadem je jednoduchá. Přesvětlit tu fotku tak, že místo SPZ bude jen jedna velká bílá cenzura. Celou ideu popíšu bodově v základních myšlenkách. Nebijte mě, nejsem fotograf, pokud nějaké pojmy budu mít špatně

Předpoklady:
- kamera má pevně nastavenou ostrost na jedno místo protože s auto-focusem by nestíhala
- kamera má závěrku kolem 1/1000 sekundy
- kamera nepořizuje video, pouze fotí (video po kompresi by nemělo dobrou ostrost, OCR by se nechytalo)
- kamera je citlivá na světlo 850nm
- kamera automaticky upravuje světlost snímku v závisloti den, noc, světla vozidla
Teorie:
1. pokud kamera nastavuje světlost snímku, musí tak činit v delším časovém úseku, desetiny sekund
2. pro přeexponování snímku stačí během pořizování radikálně změnit světelné okolnosti během jeho pořizování
Jak na to:
- pole výkonnoých 850nm LED o výkonu několik desítek Wattů (ideálně tak 100W) v přední masce auta co nejblíže SPZ
- řízení pole pomocí MCU ve stroboskopickém módu s periodou minimálně poloviny času závěrky
Výsledek:
2 možnosti a to
-> Kamera začne pořizovat snímek s jedním typem světlosti a do toho se rozsvítí démonský zdroj IR světla => přeexponování snímku
-> Kamera začne pořizovat snímek s jedním typem světlosti a do toho démonický zdroj IR světla zhasne => snímek temný jak úřeníkovo svědomí.
Ve finále to vyjde na stejno. OCR selže, jelikož snímek bude tak na houno, že z něj nic nevyčte.
Praktický test: