Zdravím,
rád bych zde otevřel diskuzi na téma ojebu automatizovaných prostředků - AP, jelikož obci a její opičky jsou línější a línější a automatizované prostředky BigBrothera nám na některých místech jenom kvetou. A tak jsem se rozhodl poškádlit své technické vzdělání a kreativního ducha.
Na stole mi leží rozpracovaný proof-of-concept jedné vychytávky. Jde o IR LED provozovanou tak, že rozhodí fotku z IR kamery používané automatizovanými prostředky. Idea za celým nápadem je jednoduchá. Přesvětlit tu fotku tak, že místo SPZ bude jen jedna velká bílá cenzura. Celou ideu popíšu bodově v základních myšlenkách. Nebijte mě, nejsem fotograf, pokud nějaké pojmy budu mít špatně

Předpoklady:
- kamera má pevně nastavenou ostrost na jedno místo protože s auto-focusem by nestíhala
- kamera má závěrku kolem 1/1000 sekundy
- kamera nepořizuje video, pouze fotí (video po kompresi by nemělo dobrou ostrost, OCR by se nechytalo)
- kamera je citlivá na světlo 850nm
- kamera automaticky upravuje světlost snímku v závisloti den, noc, světla vozidla
Teorie:
1. pokud kamera nastavuje světlost snímku, musí tak činit v delším časovém úseku, desetiny sekund
2. pro přeexponování snímku stačí během pořizování radikálně změnit světelné okolnosti během jeho pořizování
Jak na to:
- pole výkonnoých 850nm LED o výkonu několik desítek Wattů (ideálně tak 100W) v přední masce auta co nejblíže SPZ
- řízení pole pomocí MCU ve stroboskopickém módu s periodou minimálně poloviny času závěrky
Výsledek:
2 možnosti a to
-> Kamera začne pořizovat snímek s jedním typem světlosti a do toho se rozsvítí démonský zdroj IR světla => přeexponování snímku
-> Kamera začne pořizovat snímek s jedním typem světlosti a do toho démonický zdroj IR světla zhasne => snímek temný jak úřeníkovo svědomí.
Ve finále to vyjde na stejno. OCR selže, jelikož snímek bude tak na houno, že z něj nic nevyčte.
Praktický test:
- zatím má testováno s 5W IR LED, že za tmy standartní bezpečností kamera prostě strobo efekt s poloviční periodou než je doba pořizování snímku moc nedává. V provozu netestováno. Přístup k reálnýmu systému na ozkoušení samozřejmně nemám.
A můj druhý nápad:
Laserový měření. Pracuje s IR laserem 904nm a frekvence 33MHz. Zde uplně nemám jasno jak měření probíhá, ale podle specifikace a nemožnosti toto měření pomocí detektoru radaru detekovat včas, očekávám následující:
- Laserový měřič je pasivní do momentu stisku "spouště"
- v moment stisku spouště vyšle sadu impulzů o frekvenci 33MHz a čeká než se vrátí a kdy se vrátí od měřeného vozidla
- z návratu vyslaného signálu se vypočítá rychlost (Dopplerův jev?)
Nestačilo by tedy mít na předku auta emitory stejného typu signálu (904nm 33MHz) a těma zaplavovat vše před sebou? Vím, že rušičky laseru fungují podobně, ale tam se hraje s detekcí paprsku a následným zarušením... Mě spíš zajímá jestli rušičky laserových měřičů používají také laser, nebo zda by stačilo na ojebání laserovýho měřiče opět nějký monstrozní zdroj nepolarizovaného světla 904nm pracující na frekvenci 33MHz... dokážu si představit, že laserový měřič má na příjmacím čidle nějaký polarizační filtr, ale s dostatkem "palebné síly" by se mohlo něco protlačit...
Tak co myslíte? Má cenu se tímhle bavit? Zajímá mě to spíš pro to, že by to byla zajímavá blbůstka k nasírání některých orgánů, než pro reálný užitek neustálého využití. Podněty, nápady a kritika vítany.
