30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [IDNES] Opilý řidič v Rusku auto nenastartuje. Země chce zavést alkoholové zámky  (Přečteno 5597 krát)

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil

Můžu se zeptat.. Proč musím mít v autě filtr, kterej se typicky za 100K vysere a stojí neskutečný prachy, když se v součtu EU podílí na splodinách jednotkama procent..? Teď jsem koukal na video jak se frajer chlubí, že si koupil "slabý auto, jen 8 litrů objem" ve státech... O tankerech a podobných srandách se ani nezmiňuju..

Nějaký smysl to má, já mám také 20 let diesely, ale teď holt poslední modely s filtrem. Auta točím, takže filtr zatím neodešel žádný. Ale je pravda, že čistší než dříve prostě jsou. Jezdím dálky, často zahraničí, cesty 500-1000km, ale mám jedno auto a to stejně tak použiju na cestu kamsi do města. Tam ten smrad docela vadí.

Ale to je přesně to uvažování, o kterém jsem psal-"stojí neskutečné prachy". Bohužel to je docela drahá součást, která ani nejde vyrobit úplně levně a jednou tam je a podle výrobce být má (že ho k tomu tlačí legislativa, je jiná věc). Kupujete si auto s filtrem, musíte počítat, že jednou budete měnit. Nebo choďte pěšky. Jak někdo kdesi psal, chceš opičku, musíš mít na banány.

Mně také nevoní ta debilní ekopolitika. Lodě a letadla prasí daleko více než auta, k tomu Asie a Amíci prasí daleko více než Evropa atd... Tady se Evropa rozhodla svůj průmysl systematicky likvidovat, to nezměníme, ale vysekat filtr není boj proti systému, ale prachobyčejná vychcanost. Proto to často spojuji s vohnoutstvím, většina aut má možnost volby benzínu. Jenže ten žere třeba 8, zatímco diesel s filtrem 6. Takže ušetřím na spotřebě 2 litry a vezmu diesel. Ale nechci ani, aby mě stál navíc filtr, co benzín nemá (zatím alespoň), protože pak to smázne výhodu dieselu. Prostě něco za něco, nemůžu shrábnout obojí.

lc
IP zaznamenána

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil

Můžu se zeptat.. Proč musím mít v autě filtr, kterej se typicky za 100K vysere a stojí neskutečný prachy, když se v součtu EU podílí na splodinách jednotkama procent..? Teď jsem koukal na video jak se frajer chlubí, že si koupil "slabý auto, jen 8 litrů objem" ve státech... O tankerech a podobných srandách se ani nezmiňuju..
Filtr se za 100K těžko vysere. Běžně filtry vydrží 300, 400 tisíc, pominu li auta s aditivy, tam je to polovina, nicméně filtr zase stojí pakatel. Udržujte v pořádku vstřiky, motor a nebudete mít problém.
« Poslední změna: 02 Srpna 2020, 09:27:51 od Caroprd111 »
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil

@Caroprd111

Souhlasím s Vámi. Dnešní diesely kvůli emisím prostě složité jsou a tedy náchylnější, než byly staré plečky, kam se dalo lít všechno. Probíral jsem to s různými lidmi, u dieselů je problém palivo, tedy ty babišoviny, co se tam lejou, a proto preventivně měnit palivové filtry, k tomu měnit olej normálně (bez ohledu na longlife) a celkově se starat. Pak je zdechnutý filtr ve 100K spíše věcí špatného kusu (stát se to může) než celkové chybovosti, ale samozřejmě po hospodách plných odborníků na všechno se tvrdí něco jiného.
IP zaznamenána

johncreek

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 471
    • Zobrazit profil

Můžu se zeptat.. Proč musím mít v autě filtr, kterej se typicky za 100K vysere a stojí neskutečný prachy, když se v součtu EU podílí na splodinách jednotkama procent..? Teď jsem koukal na video jak se frajer chlubí, že si koupil "slabý auto, jen 8 litrů objem" ve státech... O tankerech a podobných srandách se ani nezmiňuju..

Já bych se s vámi nešel rvát a nutit vás, abyste si tam ten filtr, kterej tam patří, sehnal. Jak jsem již psal v předchozích příspěvcích. Já vím, že z ekologického hlediska je to irelevantní, máte pravdu. Ale ta role filtru a katalyzátoru není ani tak ekologická. Vy tím realně nesnížíte CO2 (což je největší průser pro globální ekologii). Jde o to, že se zachytí, či alespoň částečně chemicky přemění NOx nebo benzoapyreny.
EDIT: V případě dieselů s AdBlue se škodliviny rozloží téměř dokonale.

Proč byste to tam měl mít? Ne kvůli ekologii, EU, nebo tak.. Ale kvůli lidem. Nejen, že jim odporně smrdíte pod nosem (přitom jak bylo zmíněno, zdravá auta se zahřátým motorem skoro nesmrdí), ale vypouštíte jim přímo do plic jedny z nejzákeřnějších karcinogenů.

Na druhou stranu jsem zažil člověka, kterej mi tvrdil, jak strašně mu voní zplodiny nafty. Takže asi byste si i našel fanklub  :D Ale nechci, aby to znělo agresivně vůči vám konkrétně. Prostě mě serou mamrdi, mladí kluci, co s těmi svými jedničkovými ofcemi a 20 let starými bavoráky bez filtrů a katalyzátorů (vím, že tam ani diesel filtry nebyly) otravují, smrdí, hlučí.. Přitom by jim stačilo často jenom celkově vozidlo seřídit a repasovat.
« Poslední změna: 02 Srpna 2020, 12:27:20 od johncreek »
IP zaznamenána
Všechny moje rady a tvrzení berte s rezervou. Jsem pouze nadšenec, nikoliv právník/advokát.

Jenyk

  • Příspěvků: 678
    • Zobrazit profil

OT: CO2 není "průser pro globální ekologii", celá hypotéza o Anthropogenic global warming je mírně řečeno pochybná, nejspíše nesmysl. Hodí se ale k vyvolávání strachu a utahování šroubů. Celospolečenské škody jsou, jak vidno i z této diskuse, enormní.
IP zaznamenána

Caroprd111

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 978
    • Zobrazit profil

Souhlasím s Jenyk. CO2 ať si auta vypouští klidně dvakrát tolik. NOx a částice jsou ve městě problém.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 750
    • Zobrazit profil

obecný problém je, že druhý trh - tedy ojetin - prostě auta nižší střední třídy v jiném než diesel provedení nenabízel ( a vlastně ani dnes nenabízí )
takže běžnej vohnout si prostě octávku v kombíku musel koupit v TDI
tím že do té doby se pohybovala v servisním módu předepsaným automobilkou a schváleným fleet managerem, tak ho čekala dieselová trojkombinace a  na nějaký DPF už prostě nezbylo
a lepší to jentak nebude, protože i nové benzíny budou ve stavu - odjezdi 3-5let a zapomeň....
IP zaznamenána

Féna

  • Příspěvků: 137
    • Zobrazit profil

Myslim, ze teoretizovat nad podobnymi scenari v situaci, kdy si velka cast ridicu nedokaze pohlidat ani vzorek/tlak v pneu a stav tlumicu, je naprosto zbytecne. To jsou veci, ktere primo a zasadne ovlivnuji aktivni bezpecnost a pokud nekdo dlabe i na tohle, je nejaky katalyzator jen drobnost.
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil

Myslim, ze teoretizovat nad podobnymi scenari v situaci, kdy si velka cast ridicu nedokaze pohlidat ani vzorek/tlak v pneu a stav tlumicu, je naprosto zbytecne.

Svým způsobem máte pravdu, jen bych doplnil, že většina nedokáže nebo nechce. Důvody ignorace, možné výdaje, lemplovství... Což ale vede k tomu, že ten, co dokáže a chce je terčem všeho možného (kritiky, posměchu, závisti, pohrdání...)
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Nenapadlo vás, že buď ty starší spalováky zakážou a nebo je tak brutálně zdaní, že 99% všech důchodců radši nechá svoje Felcedesy zlikvidovat a na slevy do Kauflandu budou raději jezdit busem?

Napadlo.. ale i třebas za 10 let by to znamenalo sebrat auto asi většině voličů a tak se zeptejte který politik si to vezme na triko.
Třebas jaký odpor u nás je proti omezování zbraní.. a to prakticky dopadne na pár procent voličů a asi to i pro ně je menší problém než kdyby jim sebrali auto.
IP zaznamenána

Nikdo Nikdovič

  • Příspěvků: 327
    • Zobrazit profil

Tak on jim to auto nemusí nikdo sebrat, ale jen nabídnout mastné šrotovné - to začne postupně likvidovat ojetiny na tuzemském trhu + ztížení dovozu ojetin, eko poplatky na všechny přihlášení ojetých vozů atd. žába se pomalu vaří a je spokojená. Ovce ještě zatleskají, že kolik jim to ten stát přidá.  >:(
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

Nikdo Nikdovič: Ano to je reálnější.. ale spočítejte si kolik by to stálo.. a v té době asi vláda ČR bude řešit z čeho vyplatí důchody a některé jiné země EU možná budou řešit státní bankrot.
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil

Vidím 2 varianty, co mají společnou mládež.

1)Stará auta se zdaní, omezí atd., bez ohledu na voliče, protože začne nastupovat generace neosvazáků, greténů atd a ti tyhle rozhodnutí podpoří. EET je také nesmysl, protože karty vůči hotovosti posilují a problém se vyřeší sám, i tak se to protlačilo, aby bylo vidět, jak se snaží.

2)Stará auta se tak nějak nechají živořit, protože postupně se to utlumí samo příchodem neosvazáků, co se obejdou bez aut, takže aut tak jako tak ubyde-proto také občas navrhují (Německo) volební právo od 16. Ty budou volit zelený ideologie do Haleluja...

Jinak doufám, že nás čeká minimálně ještě 30-40 let individuální dopravy podobného stylu jako dnes. To je jediné, co mě těší na mém věku-být mi 20, hodím si mašli. Já oproti tomu prožil svůj život s individuální mobilitou na jejím vrcholu...

lc
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil

začne nastupovat generace neosvazáků, greténů atd a ti tyhle rozhodnutí podpoří.

Když se podíváte na demografický vývoj tak asi nastupovat nezačne.. podíl mladých voličů teď bude klesat.
A stejný člověk který ve 20 svoje auto nepotřebuje tak ve 30 většinou auto potřebuje.

EET je také nesmysl, protože karty vůči hotovosti posilují a problém se vyřeší sám, i tak se to protlačilo, aby bylo vidět, jak se snaží.

Zrovna EET spíš jde na ruku těm pro které je správně buzerovat podnikatele protože "všici kradnů".. a to asi jsou hlavně voliči ANO a komunistů.
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil

Doufám, že máte pravdu. Ale bojím se, že logika, že ve 30 auto budou potřebovat, u těch mnoha jedinců selže, viz extinction rebellion (rovnou nemít děti, aby nezatížili planetu)

Co se EET týká, tam bude u těch mladých také určitá podpora, byť časem-když ne EET, tak vše elektronicky (pohodlně a transparentně). Tak to funguje i jinde, kde se dostatečně vymývaly mozky. Jak říkala známá, stará paní žijící od 68 v zahraničí, ve Francii úspěšně ojebat stát=udělá se oslava, ve Švédsku jej známí udají...
IP zaznamenána