30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Elektro-mobilita v praxi...  (Přečteno 3313 krát)

SimSon

  • Příspěvků: 384
    • Zobrazit profil
Elektro-mobilita v praxi...
« kdy: 25 Června 2020, 21:44:35 »

Jeden "pozitivni" efekt to bude mit: hasicak v aute bude zbytecnej. Misto nej budem tahat sebou cisternu s vodou a kontejner...

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/voda-haseni-hasic-elektromobil-baterie-hybrid-akumulator-bmw-kontejner-chlazeni-pozar-cstlice.A200625_120631_automoto_fdv
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 419
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #1 kdy: 25 Června 2020, 23:54:11 »

Ja myslel ze ona voda je vodiva (treba slana) a baterie nejen chladi, ale hlavne vybiji, ale ona je tam jen kvuli tomu chlazeni? Tomu se mi nejak nechce verit.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

FOMP

  • Příspěvků: 433
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #2 kdy: 26 Června 2020, 09:20:00 »

a nebylo by praktictejsi auto zasypat piskem?? to by slo pak na rozdil od vody pouzit :)
IP zaznamenána

y1

  • Příspěvků: 100
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #3 kdy: 29 Června 2020, 12:44:31 »

a nebylo by praktictejsi auto zasypat piskem?? to by slo pak na rozdil od vody pouzit :)
To nepůjde ani tak. Písek do kakékoliv mechaniky není dobrý  ;)
A stejně, auto když už jednou hořelo, je dobré leda do šrotu.  Elektrické nebo spalovák, to je fuk.
Jo, pamatuju jak tchánovi blafla tenkrát skoro nová š120, tam se to opravovalo, ale tam bylo v motoru jen železo a dráty jen ke svíčkám...   :D
IP zaznamenána

GreysW

  • Příspěvků: 9
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #4 kdy: 29 Června 2020, 13:08:32 »

Problém je jinde - LiIon baterky se nedají hasit klasickým postupem, tzn. zamezení přístupu kyslíku.
Zjednodušeně - Li má dost nízkou teplotu vznícení a dost vysokou teplotu hoření. V elektrolytu baterky je dost kyslíku nato, aby všechno Li vyhořelo - proto nepomáhají standardní hasební postupy, ale je nutno buď nechat bezpečně vyhořet nebo chladit.
Bohužel, jakmile chytne jeden článek, ohřeje články okolní a máme řetězovou velmi obtížně zastavitelnou reakci.
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #5 kdy: 29 Června 2020, 17:37:00 »

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/pojistovna-elektromobil-aalianz.A200618_145818_automoto_fdv

..opravy elektromobilů jsou v průměru dražší než u aut se spalovacím motorem.
Ale protože jsou elektromobily sluníčkové tak se dotují z pojištění ostatních aut.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 419
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #6 kdy: 29 Června 2020, 17:57:03 »

Ale narizeny to asi nemaji, tedy ten kdo ma spalovaci motor muze pojistit u pojistovny ktera voli priznivejsi (pro nej) politiku.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

63-amg

  • Příspěvků: 21
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #7 kdy: 29 Června 2020, 18:08:08 »

2M - Máte vůbec ponětí kolik stojí povinný a havarijní na takovou Teslu?
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #8 kdy: 30 Června 2020, 10:03:23 »

2M - Máte vůbec ponětí kolik stojí povinný a havarijní na takovou Teslu?
Dle internetových srovnavačů povinné stojí jak za litrovou Dacii. Havarijní tak 4-5 tisíc.
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #9 kdy: 30 Června 2020, 23:44:31 »

Taky mi vyšlo že pojistit Teslu je levnější než pojistit podobně drahé auto se spalovacím motorem.
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #10 kdy: 01 Července 2020, 09:39:40 »

Taky mi vyšlo že pojistit Teslu je levnější než pojistit podobně drahé auto se spalovacím motorem.
"Logicky". Ručení je podle drahé OBJEMU motoru a elektro má tím pádem vlastní tabulku, pochopitelně zvýhodněnou. Pokud existuje korelace mezi výkonem motoru a pojistným plněním, měli by to mít podle VÝKONU a pak už by bylo jedno, čím to poháním.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #11 kdy: 01 Července 2020, 14:08:03 »

Ono obecně je celej ten nesmysl s POV ručením podle objemu je postavenej na hlavu.
Mám starý 2.5TD s výkonem 70kW. Toho dnes dosahuje i litrový motor.

Stejně tak další paramertry jako bydliště a podobně je diskriminační.

Ručení je samozřejmě levné, protože se počítá podle nejmenšího objemu. Ale HAV pojištění už rozhodně nebude tak jako na dáčii.
IP zaznamenána

grg

  • Příspěvků: 89
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #12 kdy: 01 Července 2020, 15:21:33 »

Ono obecně je celej ten nesmysl s POV ručením podle objemu je postavenej na hlavu.
To v ČR ešte stále máte podľa objemu?!? Však u nás na Slovensku to je (prevažne, ale mám dojem že aj celková hmotnosť sa v tom výpočne uplatňuje) podľa výkonu už aspoň 10 rokov (vtedy som kupoval prvé auto, dovtedy ma to nezaujímalo)...
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 750
    • Zobrazit profil
Re:Elektro-mobilita v praxi...
« Odpověď #13 kdy: 02 Července 2020, 22:10:21 »

...
Mám starý 2.5TD s výkonem 70kW. Toho dnes dosahuje i litrový motor.

tý jo
tak to já mám 2,4 a 81kW  ;)
IP zaznamenána