30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025  (Přečteno 8732 krát)

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 880
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #30 kdy: 22 Června 2020, 01:17:41 »

A kolik km to za ty léta najezdilo ?
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #31 kdy: 22 Června 2020, 06:31:23 »

90 tis
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #32 kdy: 22 Června 2020, 07:32:02 »

Za mně se přikláním k tomu, že budu spalovák časem klidně považovat za luxus, za který mně budou nadstandardně dojit. Ale jelikož nepěstuji jiné předražené koníčky, tak na to dlabu. Ale dokud to půjde, budu se držet spalováku. Teď stejně pro moje ježdění není alternativa, a je zcela fuk, jestli něco jiného ujede "už dokonce" 400 nebo 600. A tak uvažuje dost lidí. Kamarád byl v Německu na interní prezentaci MB na téma elektro a sami si z toho dělají prdel, že to nemá aktuálně smysl, ale tlačí je tam politika. Prý klíčový systém elektra je v současnosti navigace, která počítá dojezdy a možnosti nabíjení. Takže pro ně je levnější to nabízet a prodělávat než to nenabízet a platit ještě větší flastry. Tolik k "výhodám" co to přináší.
IP zaznamenána

63-amg

  • Příspěvků: 21
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #33 kdy: 22 Června 2020, 10:57:10 »

Pokud jsou v rodině dvě auta a jedno auto jezdí denně pouze z domova do kanclu a zpátky, může být elektrika dobrá alternativa, zároveň pohodlnější než skůtr, kolo atd..

Vnucování elektromobilů za účelem ekologie se mi taky nelíbí ale je potřeba si uvědomit že je potřeba vytvářet alternativy protože ropa tu nebude věčně.
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #34 kdy: 22 Června 2020, 13:25:37 »

Ropa tu nebude věčně, ale furt se dá jezdit na E85. Auta, která mají ethanol content sensor, se na tuto kapalinu (= mimochodem naprosto obyčejný bezvodý líh smíchaný s 15% benzínu) přizpůsobí automaticky, starším autům se dá přehrát palivová a předstihová mapa, popř. přetryskovat karburátor.
Byla doba, kdy jsem Civic (5.gen) provozoval na E85 běžně každodenně a nebylo to vůbec špatné (dalo se jít s předstihem o dost víc do agresivna, stoupal výkon a i studené starty se daly vyřešit), jenže v tom byl i ekonomický podtext - E85 stál 23 Kč za litr, benzín stoupal ke čtyřicítce. Dnes se to už nevyplatí a E85 na pumpách mizí..
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #35 kdy: 22 Června 2020, 14:11:30 »

Protože na E85 jezdilo pár lidí,  kterejm to pak ve výsledku sežralo veškeré gumové těsnění na autě . Tak proto už to člověk sotva potká.
Kdo chce jezdit levně, tak jde do LPG.

A nabízí se analogie k elektřině.  Pokud na to začne jezdit třeba každé páté auto.  Kde ten líh budeme brát?
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #36 kdy: 22 Června 2020, 14:16:14 »

Ropa tu věčně asi nebude, ale minimálně 50 let ano. Od strašení, že dojde, se pomalu ustupuje, je jasné, že asi tak rychle nedojde, aby se ovce dali ždímat. Takže od strašení oil peekem se ustoupilo (tuším, že to bylo docela žhavé téma někde přes 15 tématy), už jsem to dlouho neslyšel. Teď se jedou jiné debility ala Gréta a extinction rebelion s teplením. A čím více zblbnou lidí, tím později ropa dojde. Takže předpokládám, že to není třeba teď řešit, když nám není dneska 20, tak s tím dožijeme.

E85-pokud vím, tak to docela zamávalo potravinami ve světě, suroviny z Brazílie atd. Ale kdysi to byla velká móda ve Švédsku. Tam byly stojany na každé pumpě (tak 2007-8)
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #37 kdy: 22 Června 2020, 14:19:15 »

Prvotní investice sice vyšší, ale pak nemusíš platit za parkování, dálnice, silniční daň, PHM

Ale to všechno platí jen dokud elektromobily nikdo nemá.. a s PHM to ani není pravda..
každý prodaný elektromobil přiblíží konec zvýhodnění.
Praha už chce výhody elektromobilů omezit a to jich je pořád hodně málo..

Navíc pro normálního člověka se ta vyšší cena na úsporách v provozu nikdy nevrátí..
Elektromobil má problém že aby se vyplatil tak musíte mít velký nájezd.. ale když máte velký nájezd tak vám asi zase bude vadit malý dojezd a dlouhé nabíjení.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #38 kdy: 22 Června 2020, 14:42:10 »

Nechci tu rozpoutat nějakou válku ropa vs elektro.
Ale ohledně ekonomiky uvedu svá data.
Průměrně mám nájezd 1200 km měsíc. Což je zhruba 50 km den.  Když počítáme, že jeden den v týdnu nikam nejedu.  Taková vzdálenost pro elektomobil není žádný problém.
Dlouhé nabíjení nevadí.  Nabíjím přes noc. Naopak šetřím čas, nemusím jezdit tankovat.
Ano nový elektromobil se sotva zaplatí,  ale s koupí staršího už to není taková hrůza.
Mám najeto lehce přes 20 tis a cenově včetně nákupu auta,  servisu,  paliva, pneu,  ručení jsem momentálně na 10 Kč na 1km. Za další dva roky se dostanu na 5 Kč km a pořád v tom není započítaná zbytková hodnota auta.
Už jen servis spalováku po koupi je znát (oleje, rozvody,  filtry + další díly)
Do elektra jsem dal za celou dobu 400 Kč za seřízení sbíhavosti.  A budu měnit 1L oleje v difu za 200,-.

Po nikom jsem nic nechci, výhody elektromobilů nevyužívám a také mi vadí násilné prosazování elektra.  Toto řešení není pro každého.
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #39 kdy: 22 Června 2020, 15:40:03 »

Ano nový elektromobil se sotva zaplatí,  ale s koupí staršího už to není taková hrůza.
Nákupní taška citygo stávala 200 v benzinu a 500 v elektrice.
Oktávka je za 600, Tesla 3 je za mega a pul.
Takže za 2,5 násobek ceny dostanu auto plné kompromisů. Různá zvýhodnění elektra považuji za věc velice pomíjivou a nezapočítávám ji do benefitů - je to otázka toho jak se zrovna vyspí sněmovna nebo radnice. Nabíjení nočním proudem a neplacení spotřební a silniční daně bude také jen dočasná věc, dokud toho nebude příliš a státu nepoklesne příjem.
Už to není o rozhodování diesel/benzín, je to prostě pro nadšence a velmi specifickou skupinu řidičů. Navíc výhody budou ubývat a zbude jen dražší baterie a naopak levnější údržba a možná i "palivo". Nebo taky ne.
« Poslední změna: 22 Června 2020, 15:41:38 od Jan Novák »
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 735
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #40 kdy: 22 Června 2020, 16:19:59 »

Souhlasím. Výhody budou ubývat. A kdyby teoreticky nebylo žádné danitelné palivo na auta, státy přijdou s jakousi "daní z mobility", aby byly na svém či ještě výše.

Jinak k nájezdu 1200km, to mám někdy také, akorát že za den (když se to sejde). Přes všechny dnešní nevýhody dieselů, hlavně vůči starším dieselům (složitost, dražší servis, vyšší poruchovost, často překvapivě vyšší spotřeba), prostě pro své potřeby není alternativa. A to nemám problém dát 3m za auto, byť jsem dal aktuálně 1,2m a jsem zcela spokojen. Ale dát 3m za auto je rozdíl, jestli to člověk nasype za s-kládu/a8 nebo teslu. Pořád je to rozdíl mezi autem a "studentským projektem" pro zbohatelé hypstery. Bohužel vodík není o nic dále.
IP zaznamenána

lerion

  • Příspěvků: 847
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #41 kdy: 22 Června 2020, 19:12:50 »

Ale ohledně ekonomiky uvedu svá data.
Průměrně mám nájezd 1200 km měsíc. Což je zhruba 50 km den.  Když počítáme, že jeden den v týdnu nikam nejedu.  Taková vzdálenost pro elektomobil není žádný problém.
Dlouhé nabíjení nevadí.  Nabíjím přes noc. Naopak šetřím čas, nemusím jezdit tankovat.
Ano nový elektromobil se sotva zaplatí,  ale s koupí staršího už to není taková hrůza.
Mám najeto lehce přes 20 tis a cenově včetně nákupu auta,  servisu,  paliva, pneu,  ručení jsem momentálně na 10 Kč na 1km. Za další dva roky se dostanu na 5 Kč km a pořád v tom není započítaná zbytková hodnota auta.

Ja mam ted najezd cca 1300 km za mesic. Problemem je, ze v tydnu moc nejezdim a vyuzivam MHD. Nejvice najedu o vikendu a to neni problem pak i cesta pres 700 km, casto mimo civilizaci. Takze diky dojezdu, dlouhemu nabijeni a dostupnosti nabijecich stanic je uz v tu chvili elektromobil pro mne k nicemu.
Dale bydlim v malem bytovem dome a auto parkuje na ulici. Takze nemam zadnou moznost nabijet u sveho baraku. A toto se ani za 10 let nezmeni. Infrastruktura, aby si kazdy druhy mohl pred barakem v centru mesta dobit auto proste nikdy nebude.

Se setrenim casu ohledne tankovani zasadne nesouhlasim. 1200 km mesicne jsou pro mne dve takovani. Tj. 2x4 min (tankuju nejradsi u samoobsluznych Benzin), maximalne rekneme ze me to stoji 10 minut za tech 1200 km. Nevim, co mate za auto, ale takovy nejbeznejsi zastupce elektromobilu u nas Nissan Leaf ma dojezd az 270 KM** (to az vcetne hvezdicek udava sam vyrobce... :D - moje auto ujede na ty dve natankovani az 1800 km). To znamena, ze za 1200 km je treba 4.5x prijet domu do garaze, otevrit na aute zastrcku a za predpokladu, ze mam doma nabijecku, tak dojit k ni a zapojit a odpojit (pripadne smotat) kabel (pokud ho tedy doma mam nachystan). Rekneme, ze zapojeni a odpojeni me bude stat minutu a pul. To mame skoro sedm minut ztraceneho casu na 1200 km. A to nemluvim o tom, ze pravdepodobne dobijite auto do plna pri kazde prilezitosti, takze ten realne ztraceny cas mi vyjde i na kafe a zmrzlinu u pumpy.

A to je prave ono. Ja jsem fanda elektromotoru jako pohonu. Ale zatim nemame technologie (nebo se ty dobre prilis neprosazuji) na to, dodat a uchovat spolehlive energii elektromotoru.

beneji: To nucene prosazovani elektromobilu ve velkych mestech je proto, protoze elektromobil je pro bezneho ovcana nedostupny. Ma vysokou pocatecni cenu (a neni dulezita cena udrzby, pokud neda clovek nazacatku dostatek penez na nakup) a nedovedu si predstavit mit elektromobil bez vlastniho domu a alespon stanim pred nim. Takze elektromobilita je skvelym zpusobem systemu, jak znemoznot lidem individualni automobilovou dopravu a donutit je tak hledat nucene alternativy jako MHD, kolo nebo pesi chuzi... Automobil vnimam jako prostredek svobody. A to je prece potreba regulovat...

Ted se prosazuji elektromobily, ale jen proto, ze nasledujici roky (osobne myslim, ze desitky, pokud neprijde nejaka revolucni technologie) to bude zalezitosti minority spolecnosti. Kdybychom zitra vsichni presedlali na elektromobily, tak je zakazou protoze... no oni si neco najdou.

Ekologie je jen zaminka, nikoli pricina.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 750
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #42 kdy: 22 Června 2020, 22:54:50 »

taková perlička
jestli víte, co bylo BIBOLI ?
tak na E85 dnes jezdí LT vz.35
prý to dost odpovídá původnímu složení
IP zaznamenána

FOMP

  • Příspěvků: 433
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #43 kdy: 23 Června 2020, 08:35:55 »

dobijeni, dobijeni a kde to ma clovek na ulici jako dobijet, 100m prodluzka z 10patra na sidlisti z balkonu :))
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 750
    • Zobrazit profil
Re:ZPS v Praze - Strategie rozvoje parkování 2020-2025
« Odpověď #44 kdy: 23 Června 2020, 21:59:00 »

s balkonem na sídlišti samozřejmě jezdíte na kole nebo v horším případě sdíleným vozidlem
nějaké "vlastní IAD " absolutně odporuje komunitnímu způsobu života, jím 10. patrový panelák samozřejmě je
 8)
IP zaznamenána