Alois
Reaguji na Vaše příspěvky od mého posledního postu, budu je pro přehlednost číslovat.
1. Nikdo nenařídil žádné prodloužení a nespoléhejte se na to, že tak bude
2. Máte jen povinné ručení a pojišťovna nemá přístup do databáze STK
3. Udělat TK po pojistné události může být v tom případě, že nehodu nebude vyšetřovat PČR. Asi nějakého ťukance Fabie někde u marketu staršího občana vyřešíte "jen" papíry, ale při větší nehodě modernějšího auta už se tak stát nemusí. Nebo narazíte na magora, který bude trvat na přítomnosti pachů.
4. Bude se pojišťovna po tom pídit, zda "nehoda nebyla v souvislosti s technickým stavem vozidla", tedy záleží jaká nehoda...
5. Spoluúčast na POV určitě není, ale podle Zákona o pojištění odpovědnosti.... č. 168/1999 Sb, §10 odstavec 2 b):
Pojistitel má proti pojištěnému právo na náhradu toho, co za něho plnil, jestliže prokáže, že pojištěný porušil základní povinnost týkající se provozu na pozemních komunikacích tím, že provozoval vozidlo,
a) které svojí konstrukcí nebo technickým stavem neodpovídá požadavkům bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, obsluhujících osob, přepravovaných osob a věcí, nebo
b) jehož technická způsobilost k provozu vozidla nebyla schválena,
a toto porušení bylo v příčinné souvislosti se vznikem újmy, kterou je pojištěný povinen nahradit.
6. Pojišťovna nebude hledat výluku, ale spíše jak pokrátit pojistné plnění.
7. Propadlá STK sice nemusí být v příčinné souvislosti, ale POZOR na VPP dané pojišťovny, která i propadlou STK může považovat za "minus".
8. To že to jednou proběhlo, není zárukou, že tak bude znovu.