30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [?] Boj ve správním rize i  (Přečteno 15840 krát)

winner820614

  • Příspěvků: 49
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #45 kdy: 27 Února 2020, 16:56:50 »

Dobrý den, studoval jsem znova spis a v něm je ověřovací list  na model T  včetně  všech výrobních čísel schválených skříni a jejich umístění . ( návod k obsluze jsem ještě nečetl , nechávám si to na víkend ) .
Ano  je tam výslovně uvedeno , že je lze používat pouze dle návodu obsluhy ... 
IP zaznamenána

winner820614

  • Příspěvků: 49
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #46 kdy: 28 Února 2020, 09:30:40 »

Dobry den, procital jsem navod k obsluze a potřeboval bych prokontrolovat nekolik skutecnosti

1) Zpochybnit nastaveni citlivosti ... na to budu asi kratky .... proctu si navod jeste jednou a zkusim pohledat jine zdroje

2) Procetl jsem navod k obsluze a  tam je uvedeno , ze muze RAMER 10 T pracovat ve skrinich , ktere byly overene a v overovacim listu ty skrine jsou uvedeny.

3) Spise mne napadlo zjistit zda je vozidlo v radarovem svazku ... ( zkusim podat dalsi zadost na lepsi fotografii ) a k tomu bych mel doplnuji dotaz ... V navodu k obsluze radaru , je na fotografii jako kontrolni bod orientacni delka vozidla . To ja na fotce vubec nemam. Neni toto duvod k vzneseni ppochybnosti ? Dekuji   
IP zaznamenána

winner820614

  • Příspěvků: 49
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #47 kdy: 02 Března 2020, 09:31:52 »

Dobre rano , behem vikendu jsem se pripravoval na spravni rizeni ale i presto jsem nenasel , zda chybejici vypoctena orientacni delka vozidla je chyba , ktera lze napadnout , anebo se to tyka jen nekterych verzi tohoto radaru . Dekuji za odpoved...
IP zaznamenána

kdo

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 358
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #48 kdy: 02 Března 2020, 09:43:55 »

Vypočtená délka vozidla byla součástí výstupu měření podle verze manuálu ze 17.1.2011. Nová verze manuálu ze 17.9.2015 už vypočtenou délku vozidla jako povinný údaj neuvádí.

Co se týče nastavení citlivosti - viz str. 17 návodu:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu. V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky. Dosah 60 m tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12 m.
IP zaznamenána

winner820614

  • Příspěvků: 49
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #49 kdy: 02 Března 2020, 09:48:10 »

Pochopil jsem , dekuji . Nyni jsem dostal odpoved od urednice , kdyz jsem podaval znova zadost o zaslani snimku , kde je uveden radarovy svazek .

cituji :

oblast radarové svazku nemusí být uvedena na snímku. Snímek byl vyhodnocený za platný dle šablony, kterou Vám budu moci předložit na jednání.

IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 019
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #50 kdy: 02 Března 2020, 10:07:17 »

Pokud je šablona použita jako důkaz, pak musí být součástí spisu, ne?

Ale není mi moc jasné, jak chce použít šablonu u snímku, kde není vyznačen radarový svazek. Pokud ten postup chápu správně, pak se šablona přikládá a zarovnává právě podle vyznačené oblasti radarového svazku.

edit: Upřesnění: mobilní radary vyrobené před rokem 2013 nezobrazují radarový svazek. Radary na pevných stanovištích musí zobrazovat radarový svazek ve snímku vždy.
« Poslední změna: 02 Března 2020, 10:11:35 od Číkus »
IP zaznamenána

kdo

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 358
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #51 kdy: 02 Března 2020, 10:12:50 »

To ne, ta šablona vznikla v době, kdy AD9 neměl oblast radarového svazku vůbec vyznačenu (a právě proto). Ale nechápu, jak je možné, že ji nemá vyznačenu RAMER10 se SW ve verzi 1.0.6. To je nějaký renonc.
IP zaznamenána

winner820614

  • Příspěvků: 49
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #52 kdy: 02 Března 2020, 12:04:57 »

A ta šablona je v pořádku ? Nebo to lze rozporovat ? 

Jinak pochopil jsem , že zaostření na 60 metrů ma největší citlivost a hodině se do velmi špatného počasí. Jak tohle lze rozporovat , jaké jsou zápory při tomto zaostření ?
IP zaznamenána

kdo

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 358
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #53 kdy: 02 Března 2020, 12:29:21 »

Citlivost zde: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4453.msg76216#msg76216, šablona a příručka metrologa II. kategorie Hájka zde: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4000.msg40253#msg40253 (někde vprostřed textu).

A ještě ad šablona: kde přesně je v návodu popsáno, jak má taková šablona vypadat a jak funguje? Aha, ono to tam není...
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 019
    • Zobrazit profil
IP zaznamenána

winner820614

  • Příspěvků: 49
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #55 kdy: 06 Července 2020, 16:09:52 »

Dobrý den, všichni , stále odolávám v tomto správním řízení , ale již mi dochází dech , potřeboval bych trochu nasměrovat ...
Dosud jsem mimo jiné zpochybnil jsem citlivost radaru ( 60 metru ) a poukázal jsem na materiální znak přestupku ....

v tuto chvíli SO zareagoval takto :

K námitce o chybějícím materiálním znaku přestupku správní orgán uvádí , že zmíněný rozsudek Nejvyššího soudu ze dne 14.12.2009 č.j. 5 As 104/2008 - 45 , publ. Pod č. 2011/2010 Sb. NSS , se týkal specifického případu překročení nejvyšší dovolené rychlosti v obci jen o 2 km/h  na rovném a přehledné úseku   u výjezdu z obce . V případě tohoto přestupku došlo k překročení rychlosti o 13 km/h . Rozsudek přitom vychází z názoru  , že jednání , jehož formální znaky jsou označeny zákonem za přestupek , naplňuje v běžných   případech  materiální znak přestupku  , neboť porušuje , či ohrožuje určitý zájem společnosti ....

a druhý argument:

Obviněný  zpochybňuje citlivost či dosah radaru , která je 60m . Tato hodnota je nastavená přímo od výrobce Ramet a.s. , autorizované metrologicke středisko AMS K22  , proto může správní orgán , s jistotou tvrdit , že zařízení RAMER 10T , které bylo nainstalováno výše uvedenou společnosti je v souladu s pokyny pro návod k obsluze a nemá pochybnosti o jeho správnosti měření  . neboť dne xx.x.xxxx proběhla zkouška ověření platnosti , která platí po dobu jednoho roku . V době spáchání přestupku tj. dne xx.xx.xxxx. v xx:xx hod tedy mělo zařízení platné ověření ....

bylo by možno trochu nakopnout ?

Děkuji moc ... 


 
IP zaznamenána

kdo

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 358
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #56 kdy: 06 Července 2020, 17:10:02 »

Na materiální aspekt zásadně nespoléhám. Ke druhému argumentu mám tento text:

Stanovená měřidla jsou měřidla, která Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví vyhláškou k povinnému ověřování s ohledem na jejich význam pro stanovení sankcí, poplatků, tarifů a daní (§ 3 zák. č. 505/1990 Sb., zákon o metrologii). Měřidlo RAMER 10 jednoznačně spadá pod kategorii 2.2.1 (silniční rychloměry používané při kontrole dodržování pravidel silničního provozu) vyhlášky č. 345/2002 Sb., vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu, kterou se stanoví měřidla k povinnému ověřování a měřidla podléhající schválení typu.
Jelikož na základě výstupu ze zařízení RAMER 10 jsou běžně udíleny sankce, a tedy musí být povinně ověřováno, ověřilo jeho funkci autorizované metrologické středisko. Součástí závěru ověření uvedeného na ověřovacím listu je v bodě 6: „Závěr: Rychloměr byl jako stanovené měřidlo ověřen a lze jej používat k měření rychlosti za dodržování Návodu k obsluze.“, přičemž na okraj obviněný dodává, že tento text je v ověřovacím listu proveden tučným písmem. Z obsahu ověřovacího listu tedy jednoznačně vyplývá, že použití rychloměru v rozporu s návodem je porušením podmínek ověření, a tedy použití výstupu měření provedeného jakkoli jinak než v naprostém souladu s návodem pro stanovení jakékoli sankce by bylo protiprávní, a to dokonce zcela bez ohledu na jeho faktickou správnost či nesprávnost (srov. § 51 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád).
IP zaznamenána

winner820614

  • Příspěvků: 49
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #57 kdy: 06 Července 2020, 17:28:46 »

Děkuji , zeptám se ještě , trvám na vyslechnutí městkých policistů , kteří tento radar obsluhuji . Z textu , ve kterém SO obhajuje ,  vyznívá ( možná účelově) , že nastavení citlivosti má na starosti společnost Ramet , nikoliv MP  , proto bych se rád zeptal kdo zodpovídá za nastavení citlivosti ...  Děkuji
IP zaznamenána

solaris

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 688
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #58 kdy: 06 Července 2020, 20:32:55 »

Ono je celkem jedno, jestli tam těch 60 metrů nastavila MP, výrobce nebo starosta. Pokud návod říká něco ve smyslu "Dosah 60 m tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12m.", tak jestli nebylo mimořádně hnusně nebo neměřili s velkým odstupem, tak nebylo měřeno v souladu s návodem.

Pakliže si to MP neumí po proškolení přenastavit na správné hodnoty sami, měli si zavolat servisního technika výrobce, chtěli-li měřit v souladu s návodem.
« Poslední změna: 06 Července 2020, 20:34:56 od solaris »
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 019
    • Zobrazit profil
Re:Boj ve správním rize i
« Odpověď #59 kdy: 22 Prosince 2020, 22:24:34 »

Kdy bylo správní řízení zahájeno?
IP zaznamenána