30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr  (Přečteno 7075 krát)

šusplech

  • Příspěvků: 76
    • Zobrazit profil

https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ridicka-tramvaj-nehoda-seniorka-smrt-soud-penezity-trest-rozsudek-plzen.A191009_182452_plzen-zpravy_pp

Mám z toho smíšené pocity. Hlavně z této části:

Citace
Asi před třemi týdny se dokonce uskutečnila přímo na místě události rekonstrukce tragické nehody.

Mimo jiné se zkoumalo, zda mohla tramvajačka starou paní vidět, kdyby se před odjezdem ze zastávky postavila a předklonila až k přednímu sklu, případně se nakláněla i doprava a doleva.

„Kdyby se jen vykláněla nebo předkláněla, a poškozená přecházela 60 až 80 centimetrů před čelem vozu, což je reálné, protože v levé ruce táhla ještě vozík, tak podle vyšetřovacích pokusů by obžalovaná po dobu pohybu poškozené musela vidět, byť ne celou postavu, ale její část ,“ citoval soudce.

Zdroj: https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ridicka-tramvaj-nehoda-seniorka-smrt-soud-penezity-trest-rozsudek-plzen.A191009_182452_plzen-zpravy_pp
IP zaznamenána

iWarp

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 511
    • Zobrazit profil

To by možná chtělo, aby to pan žalobce nebo odvolací soudce těm tramvajákům předvedl. Hezky celou směnu, všechny ty stovky rozjezdů, před kterými se 100% přesvědčí, že tam nemá schovaného žádného sebevraha. Jinak je to ale standard. Ať dělá chodec v provozu sebevětší kraviny, vždycky se tam dá najít nějaká spoluvina řidiče.
IP zaznamenána
Jen klid, jen klid. Včera jsem se v baru díval na Matlocka. Sice nešel zvuk, ale myslím, že vím jak na to.

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil

Tak zrovna výhled jde řešit kamerou, senzory. Nicméně kvůli pár lidem bez uvažování (byť za to někdy nemohou) je to prostě jako u všeho nadbytečné a stejně to nezabrání 100%. Prostě lidi umírájí a někdy i vlastní ač nezaviněnou blbostí.
IP zaznamenána

yyz9a1

  • Příspěvků: 259
    • Zobrazit profil

Tak zrovna výhled jde řešit kamerou, senzory.

Pak ale měl být žalován dopravní podnik, ne řidič. Ten si asi kamery těžko nainstaluje sám....
Divím se že ještě nedošlo k nejakému bojkotu ze strany kolegů té tramvajačky. Buď jedno ráno odmítnout jet s tramvají bez kamer, nebo na každé zastávce s výskytem lidí přivolat benga, at mi ukazují....  ;D
Bohužel u nás je dnes chodce chráněná zvěř s právem na absolutní blbost.
IP zaznamenána

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil

On k tomu soudce vyloženě hecuje:

Citace
"... Pokud měla obžalovaná za to, že povinnost přesvědčit se o situaci těsně před vozem je pro ní nesplnitelná, neměla s tímto typem tramvaje jezdit,“ zní závěr soudu.
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil

On k tomu soudce vyloženě hecuje:

Citace
"... Pokud měla obžalovaná za to, že povinnost přesvědčit se o situaci těsně před vozem je pro ní nesplnitelná, neměla s tímto typem tramvaje jezdit,“ zní závěr soudu.
Za to by měl pan soudce dostat výhybkovou tyčí. K čemu jsou všechny ty homologace a testy než nějaká věc smí vyjet na koleje/silnici?
IP zaznamenána

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil

No, já bych se na ty homologace a testy moc nespoléhal. Jeden příklad: V ČR koupená prodlužka s atestem a bůh ví čím a měla překříženou fázi s nulou, takže fáze byla vpravo. A další nebezpečný věci, který prošli zkušebnou není problém najít. Co třeba patlací displeje v autě místo tlačítek? Peníze koupí jak spravedlnost, tak i zkušebnu.  ::)
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil

No, já bych se na ty homologace a testy moc nespoléhal. Jeden příklad: V ČR koupená prodlužka s atestem a bůh ví čím a měla překříženou fázi s nulou, takže fáze byla vpravo. A další nebezpečný věci, který prošli zkušebnou není problém najít. Co třeba patlací displeje v autě místo tlačítek? Peníze koupí jak spravedlnost, tak i zkušebnu.  ::)
To nijak nerozporuji. Ale deklarovaným důvodem k takovým testům - alespoň těch zákonem vynucovaných je, aby to bylo pro bezpečné. Takže pokud mi u schváleného nového auta třeba upadne nádrž  v důsledku ojebané konstrukce a uhoří z toho za mnou jedoucí autobus, pak to jde za výrobcem, protože já nemám jak bych něco takového zkontroloval a očekávám, že na trhu jsou jen schválené výrobky.
Podobně pak strojvedoucí vlaku nebo řidič tramvaje nemůže zodpovídat za blbé testy vozidla nebo blbá nařízení svého zaměstnavatele - jezdit s blbým vozem - protože nemá jak by je ovlivnil nebo ověřil.
IP zaznamenána

yyz9a1

  • Příspěvků: 259
    • Zobrazit profil

No, já bych se na ty homologace a testy moc nespoléhal. Jeden příklad: V ČR koupená prodlužka s atestem a bůh ví čím a měla překříženou fázi s nulou, takže fáze byla vpravo....
Pokud vím, žádná norma nyní neříká že musí být fáze v levo. Jen že to má být v celém baráku stejně. Rozdvojky to mají tak standartně - jedna zásuvka má na ní dázi vpravo, druhá vlevo...

Sorry za offtopic.

IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil

No rozdvojky jsou OK, jsou do kříže, uvnitř to není napřímo, alespoň většinou. Jinak ale pravda, norma to neříká.
IP zaznamenána

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil

To nijak nerozporuji. ...

S tím plně souhlasím, je to logické a dává to smysl. A to je právě ten problém. Na to se nehraje. Že to má nějaký astest a všechno možný, na to sere pes. Prostě někdo se odsoudit musí a tramvajanda je ideální snadný cíl. Zkusit to hodit na krk dopravnímu podniku jako provozovateli (provozuje nebezpečný křáp), výrobci tramvaje (vyrábí nebezpečný křáp s cinklou testací) nebo rovnou státu (má nevhodné testy a požadavky) je moc práce a tramvajadna prostě měla v každé zastávce dřepovat.  :x

...
Pokud vím, žádná norma nyní neříká že musí být fáze v levo. Jen že to má být v celém baráku stejně. Rozdvojky to mají tak standartně - jedna zásuvka má na ní dázi vpravo, druhá vlevo...

Neřiká, ale je to taková zažitá zvyklost, že se s tím počítá. Jak řiká klasická poučka: "Vlevo váze, vpravo nulák, kdo to nezná, tak je čůrák".
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil

No, počitá se s tím asi tak, že je potřeba v každé "zadeli" chránič. Ono snad v FR to mají naopak, to si pak koupit jejich pračku, nemít v koupelně chránič a ... ale to už je OT.
IP zaznamenána

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil

Upřímně řečeno, když jsem jezdíval stopem a tudíž i často seděl v kabině tahače kamionu, v mrtvém úhlu přímo před tahačem by se klidně schovalo i malé auto (a chodec úplně s přehledem)..

A kolik kamionů jezdí? Nechtělo by je zakázat?
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 887
    • Zobrazit profil

Nechci nějak kecat, v Praze jsem nebyl ani nepamatuju, ale zdálo se mi že na to mají tramvajáci a autobusáci ještě další zrcátko aby viděli přímo před tramvaj. A některé kamiony jsou taky takhle vybaveny.
IP zaznamenána

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil

Na některých tramvajích zrcátko skutečně je, na některých není.
IP zaznamenána