30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: šusplech 10 Října 2019, 07:00:33

Název: Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: šusplech 10 Října 2019, 07:00:33
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ridicka-tramvaj-nehoda-seniorka-smrt-soud-penezity-trest-rozsudek-plzen.A191009_182452_plzen-zpravy_pp (https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ridicka-tramvaj-nehoda-seniorka-smrt-soud-penezity-trest-rozsudek-plzen.A191009_182452_plzen-zpravy_pp)

Mám z toho smíšené pocity. Hlavně z této části:

Citace
Asi před třemi týdny se dokonce uskutečnila přímo na místě události rekonstrukce tragické nehody.

Mimo jiné se zkoumalo, zda mohla tramvajačka starou paní vidět, kdyby se před odjezdem ze zastávky postavila a předklonila až k přednímu sklu, případně se nakláněla i doprava a doleva.

„Kdyby se jen vykláněla nebo předkláněla, a poškozená přecházela 60 až 80 centimetrů před čelem vozu, což je reálné, protože v levé ruce táhla ještě vozík, tak podle vyšetřovacích pokusů by obžalovaná po dobu pohybu poškozené musela vidět, byť ne celou postavu, ale její část ,“ citoval soudce.

Zdroj: https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ridicka-tramvaj-nehoda-seniorka-smrt-soud-penezity-trest-rozsudek-plzen.A191009_182452_plzen-zpravy_pp
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: iWarp 10 Října 2019, 07:49:18
To by možná chtělo, aby to pan žalobce nebo odvolací soudce těm tramvajákům předvedl. Hezky celou směnu, všechny ty stovky rozjezdů, před kterými se 100% přesvědčí, že tam nemá schovaného žádného sebevraha. Jinak je to ale standard. Ať dělá chodec v provozu sebevětší kraviny, vždycky se tam dá najít nějaká spoluvina řidiče.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: swenak 10 Října 2019, 08:30:48
Tak zrovna výhled jde řešit kamerou, senzory. Nicméně kvůli pár lidem bez uvažování (byť za to někdy nemohou) je to prostě jako u všeho nadbytečné a stejně to nezabrání 100%. Prostě lidi umírájí a někdy i vlastní ač nezaviněnou blbostí.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: yyz9a1 10 Října 2019, 08:45:54
Tak zrovna výhled jde řešit kamerou, senzory.

Pak ale měl být žalován dopravní podnik, ne řidič. Ten si asi kamery těžko nainstaluje sám....
Divím se že ještě nedošlo k nejakému bojkotu ze strany kolegů té tramvajačky. Buď jedno ráno odmítnout jet s tramvají bez kamer, nebo na každé zastávce s výskytem lidí přivolat benga, at mi ukazují....  ;D
Bohužel u nás je dnes chodce chráněná zvěř s právem na absolutní blbost.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Ftipalek 10 Října 2019, 09:38:29
On k tomu soudce vyloženě hecuje:

Citace
"... Pokud měla obžalovaná za to, že povinnost přesvědčit se o situaci těsně před vozem je pro ní nesplnitelná, neměla s tímto typem tramvaje jezdit,“ zní závěr soudu.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Jan Novák 10 Října 2019, 10:38:46
On k tomu soudce vyloženě hecuje:

Citace
"... Pokud měla obžalovaná za to, že povinnost přesvědčit se o situaci těsně před vozem je pro ní nesplnitelná, neměla s tímto typem tramvaje jezdit,“ zní závěr soudu.
Za to by měl pan soudce dostat výhybkovou tyčí. K čemu jsou všechny ty homologace a testy než nějaká věc smí vyjet na koleje/silnici?
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Ftipalek 10 Října 2019, 10:51:12
No, já bych se na ty homologace a testy moc nespoléhal. Jeden příklad: V ČR koupená prodlužka s atestem a bůh ví čím a měla překříženou fázi s nulou, takže fáze byla vpravo. A další nebezpečný věci, který prošli zkušebnou není problém najít. Co třeba patlací displeje v autě místo tlačítek? Peníze koupí jak spravedlnost, tak i zkušebnu.  ::)
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Jan Novák 10 Října 2019, 11:04:20
No, já bych se na ty homologace a testy moc nespoléhal. Jeden příklad: V ČR koupená prodlužka s atestem a bůh ví čím a měla překříženou fázi s nulou, takže fáze byla vpravo. A další nebezpečný věci, který prošli zkušebnou není problém najít. Co třeba patlací displeje v autě místo tlačítek? Peníze koupí jak spravedlnost, tak i zkušebnu.  ::)
To nijak nerozporuji. Ale deklarovaným důvodem k takovým testům - alespoň těch zákonem vynucovaných je, aby to bylo pro bezpečné. Takže pokud mi u schváleného nového auta třeba upadne nádrž  v důsledku ojebané konstrukce a uhoří z toho za mnou jedoucí autobus, pak to jde za výrobcem, protože já nemám jak bych něco takového zkontroloval a očekávám, že na trhu jsou jen schválené výrobky.
Podobně pak strojvedoucí vlaku nebo řidič tramvaje nemůže zodpovídat za blbé testy vozidla nebo blbá nařízení svého zaměstnavatele - jezdit s blbým vozem - protože nemá jak by je ovlivnil nebo ověřil.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: yyz9a1 10 Října 2019, 11:15:17
No, já bych se na ty homologace a testy moc nespoléhal. Jeden příklad: V ČR koupená prodlužka s atestem a bůh ví čím a měla překříženou fázi s nulou, takže fáze byla vpravo....
Pokud vím, žádná norma nyní neříká že musí být fáze v levo. Jen že to má být v celém baráku stejně. Rozdvojky to mají tak standartně - jedna zásuvka má na ní dázi vpravo, druhá vlevo...

Sorry za offtopic.

Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: swenak 10 Října 2019, 11:44:11
No rozdvojky jsou OK, jsou do kříže, uvnitř to není napřímo, alespoň většinou. Jinak ale pravda, norma to neříká.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Ftipalek 10 Října 2019, 11:49:08
To nijak nerozporuji. ...

S tím plně souhlasím, je to logické a dává to smysl. A to je právě ten problém. Na to se nehraje. Že to má nějaký astest a všechno možný, na to sere pes. Prostě někdo se odsoudit musí a tramvajanda je ideální snadný cíl. Zkusit to hodit na krk dopravnímu podniku jako provozovateli (provozuje nebezpečný křáp), výrobci tramvaje (vyrábí nebezpečný křáp s cinklou testací) nebo rovnou státu (má nevhodné testy a požadavky) je moc práce a tramvajadna prostě měla v každé zastávce dřepovat.  :x

...
Pokud vím, žádná norma nyní neříká že musí být fáze v levo. Jen že to má být v celém baráku stejně. Rozdvojky to mají tak standartně - jedna zásuvka má na ní dázi vpravo, druhá vlevo...

Neřiká, ale je to taková zažitá zvyklost, že se s tím počítá. Jak řiká klasická poučka: "Vlevo váze, vpravo nulák, kdo to nezná, tak je čůrák".
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: swenak 10 Října 2019, 12:14:38
No, počitá se s tím asi tak, že je potřeba v každé "zadeli" chránič. Ono snad v FR to mají naopak, to si pak koupit jejich pračku, nemít v koupelně chránič a ... ale to už je OT.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: dj-bobr 10 Října 2019, 14:13:47
Upřímně řečeno, když jsem jezdíval stopem a tudíž i často seděl v kabině tahače kamionu, v mrtvém úhlu přímo před tahačem by se klidně schovalo i malé auto (a chodec úplně s přehledem)..

A kolik kamionů jezdí? Nechtělo by je zakázat?
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: pk202 10 Října 2019, 14:54:07
Nechci nějak kecat, v Praze jsem nebyl ani nepamatuju, ale zdálo se mi že na to mají tramvajáci a autobusáci ještě další zrcátko aby viděli přímo před tramvaj. A některé kamiony jsou taky takhle vybaveny.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Ftipalek 10 Října 2019, 15:30:18
Na některých tramvajích zrcátko skutečně je, na některých není.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: .qoyi 10 Října 2019, 15:53:48
No, počitá se s tím asi tak, že je potřeba v každé "zadeli" chránič. Ono snad v FR to mají naopak, to si pak koupit jejich pračku, nemít v koupelně chránič a ... ale to už je OT.
Co? Co ma chranic spolecneho s tim zda je faze vlevo nebo vpravo?
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: swenak 10 Října 2019, 16:15:29
S tím přímo nic, ale "zachrání" ten průser, který by případně vzniknul. Tedy, když se zadaří.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: .qoyi 10 Října 2019, 16:24:44
Tak pruser muze vzniknout u jakehokoliv spotrebice, ja spis furt nechapu spojitost s prackou z Francie.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Jenyk 10 Října 2019, 16:32:29
Ja zase s ridickou tramvaje.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: swenak 10 Října 2019, 16:44:30
S řidičkou nijak, to bylo k tomu povzdechu nahoře. A s FR to má tolik, že u nich jsou myslím stejné vidlice, jako naše, ale fáze je vpravo. Alespoň to tak bylo, jde to dohledat na netu.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Behemot 11 Října 2019, 01:10:40
No, já bych se na ty homologace a testy moc nespoléhal. Jeden příklad: V ČR koupená prodlužka s atestem a bůh ví čím a měla překříženou fázi s nulou, takže fáze byla vpravo. A další nebezpečný věci, který prošli zkušebnou není problém najít. Co třeba patlací displeje v autě místo tlačítek? Peníze koupí jak spravedlnost, tak i zkušebnu.  ::)
Pominu-li jak funguje CE, tak v rámci harmonizace je pozicování dávno zrušený. Frantíci si po dlouhé době zavedli fázi napravo, takže tak. Je sice dobrým zvykem stále dávat u nás vlevo, ale že prodlužovačky a kabeláž to přehazují, stejně jako europlug nelze pólovat, tak se zavedlo, že si s tím má zařízení počítat a hotovo.

Jinak spíš je záhodno říct, že tady máme stejný zástrčky jako žabožrouti, ostatně když se nakonec prosadily standardy převzatý od nich někdy ve 20.-30. letech  :D S chráničem to taky nějak nechápu, je tam střídavý napětí, tak je relativně jedno esli je fáze a nula tam nebo onde, důležitý je oddělení nuly a země.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: swenak 11 Října 2019, 01:33:23
Možná se pletu, ono je to už přes rok, co jsme toto v "hospodské diskuzi" řešili a hledali, jak to je, ale tady něco, jenom to asi není to, co jsme tehndy našli: https://elektrika.cz/data/clanky/faze-vlevo-nebo-vpravo-v-cem-tkvi-nebezpeci

Jenom je to opravdu OT ve vztahu k tramvaji, no.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Behemot 14 Října 2019, 11:01:43
Fáze na obalu spotřebiče typu kotel znamená, že hodně lidí hodně věcí posralo. Hint: ochranný pospojení.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: .qoyi 14 Října 2019, 11:53:21
Fáze na obalu spotřebiče typu kotel znamená, že hodně lidí hodně věcí posralo. Hint: ochranný pospojení.
Předpokládám, že reagujete na toto:
"Co všechno hrozí, pokud bude fázový vodič na pravé straně? Někteří výrobci plynových kotlů počítají s fázovým vodičem vlevo. U špatně zapojených prodlužovacích přívodů může znamenat fáze vpravo také fázi na obalu spotřebiče!"

Předpokládám, že je to v případě TN-C soustavy, kdy PEN propojuje ochranný kolík a (obvykle) pravou zdířku, v tom případě si ovšem špatným zapojením přivedeme fázi na ochranný kolík (a je celkem jedno jestli v zásuvce nebo na prodlužováku).

Pokud rozdělíme PEN vodič, tak už ho potom nesmíme nikde spojit.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Behemot 14 Října 2019, 12:01:01
Leda v případě, že někde po cestě nulák upadne (což je typická porucha u TN-C, proto vzniklo TN-C-S). Každopádně při správně zapojeným pospojení, ať je výrobce kotle sebevětší idiot, jde to do tvrdýho zkratu, dojde k automatickýmu odpojení od zdroje a někdo soudnej snad problém najde.

Ať se vrátíme k tématu, tramvaj je chráněná polohou, je to sice TN-C, ale vodič je někde v bajvoko třech metrech. Při poruše pokud nezareaguje nadproudová ochrana v měnírně tramvaj shoří, ale obvykle to nějakou dobu trvá a cestující stihnou vyskákat. Největší riziko z provozu tramvají tak je skutečně z jejich provozu - srážka, případně při nouzovým zabržení pomlácení pasažérů.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: .qoyi 14 Října 2019, 12:14:38
Mimo to že upadne (porucha), je v článku uvedeno, že se prostě špatně zapojí. Ochranné pospojování není vždy možné (nejde jen o kotle).
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Behemot 14 Října 2019, 12:55:36
Není možnej žádnej způsob, jak prohodit fázi a nulu, aby se objevilo nebezpečný dotykový napětí na kostře zařízení třídy I a nedošlo k samočinnýmu odpojení od zdroje. Pokud někdo neudělá delší řetězec chyb. Kostra musí být dycky uzemněná, minimálně napájecím přívodem, u kotlů a podobných věcí ale obvykle ještě přes zvláštní svorku přímo zemničem, a následně by mělo být potrubí opatřeno ochranným pospojením, kde by opět došlo ke svodu přes potrubí. Že se na to obvykle kašle není problém normy. Což mi připomíná, že si budu muset taky vytáhnout zemnič aspoň z toho 5×4 co si táhnu blízko sklepa do zadního traktu, esli to teda někdy dodělám na začátku od rozvaděče  ;D
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: .qoyi 14 Října 2019, 13:05:16
Není možnej žádnej způsob, jak prohodit fázi a nulu, aby se objevilo nebzpečný dotykový napětí na kostře zařízení třídy I a nedošlo k samočinnýmu odpojení od zdroje.
V TN-C soustave? Ehm ...

(https://www.mylms.cz/wp-content/uploads/2017/08/zasuvky-1.png)

Často ty hliníkový vodiče při výměně upadnou, potom se řeší samostatný drát mezi ochranným kolíkem a N, no a pak to při výměně někdo prohodí a drát tam nechá, a ejhle fáze je na kostře a jistič nevybaví. :)
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Behemot 14 Října 2019, 13:13:17
Zkuste si nehrát na opitika nebo jinýho úředníka, jo? Eště jednou pro pomalejší:
Není možnej žádnej způsob, jak prohodit fázi a nulu, aby se objevilo nebezpečný dotykový napětí na kostře zařízení třídy I a nedošlo k samočinnýmu odpojení od zdroje. Pokud někdo neudělá delší řetězec chyb.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: Šmarjá Josef 14 Října 2019, 19:47:07
Plynový kotel musí mít fázi na té jediné a správné svorce, neb jinak nefunguje. Proč nefunguje? Protože kontroluje, zda-li hoří plamen, neb plamen je vodivý. Neplést PE, N a PEN.
Název: Re:Stařenka se nechala převálcovat tramvají, řidička tramvaje dostala flastr
Přispěvatel: ladin 16 Září 2020, 21:58:20
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/soud-tramvajacku-leta-zbytecne-kriminalizoval-rozhodl-ns-a-zenu-osvobodil-40332495