30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Pomahač a TDI  (Přečteno 9211 krát)

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil
Pomahač a TDI
« kdy: 09 Října 2019, 10:22:38 »

Je to sice na FB, ale aspoň víme, jak vypadá kontrolní měření emisí od pomahačů :D

https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/videos/522779738473035/
IP zaznamenána

yyz9a1

  • Příspěvků: 259
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #1 kdy: 09 Října 2019, 11:23:15 »

To vypadá spíš ze si cucnul olej z turba?
IP zaznamenána

plešoun

  • Příspěvků: 193
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #2 kdy: 09 Října 2019, 11:30:23 »

Pročpak asi to video není od začátku...
IP zaznamenána

sepp

  • Příspěvků: 173
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #3 kdy: 09 Října 2019, 11:50:41 »

Nevíte, prosím, někdo, jak je to s auty, co úspěšně absolvovala "malou" veteránskou testaci? Dostal jsem razítko do TP a bylo mi řečeno, že na emise sice musím, ale pouze kvůli přezkoumání těsnosti odvodu spalin, že samotné měření dělat nebudou a už vůbec, že by vytáčeli motor do červena. A z toho mi, mým laickým pohledem, vychází, že ani PČR by neměla mít pravomoc zasouvat mi něco do výfuku a pořizovat PR videa. A vůbec - jak je to s kontrolami, jako je ta na videu? Jsem vůbec povinen umožnit panu příslušníkovi manipulovat s plynovým pedálem nebo s lankem plynu pod kapotou? Co by se stalo, kdyby majitel Octovky z videa vystoupil z auta, zamknul dveře a řek jim: "dělejte, co umíte"?
IP zaznamenána

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #4 kdy: 09 Října 2019, 11:57:57 »

To vypadá spíš ze si cucnul olej z turba?

Olej z turba je většinou bílý hustý, případně lehce do modra. Tohle mi přijde jako klasický votuněný TDIčko.
IP zaznamenána

plešoun

  • Příspěvků: 193
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #5 kdy: 09 Října 2019, 12:13:32 »

V přeběhových otáčkách už ale dochází k omezování dodávky paliva (čili to přestává kouřit), votuněný nebo nevotuněný. Z tohohle leze černá tyč furt. Řekl bych, že to tam opicajt tejral stáním na pedálu jak na rejči dokud to motor, který se v běžném provozu těmhle otáčkám nepřiblíží jak je rok dlouhej, nevzdal. (A ještě se diví "Ono to chcíplo", no nekecej.)
Debata výživná, dle Scheinherra jim prý řidič dokonce poděkoval ;D
IP zaznamenána

Medojed

  • Příspěvků: 342
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #6 kdy: 09 Října 2019, 12:18:34 »

To vypadá opravdu spíš na "diesel runaway", TDI Oktávka snad takhle vysoko točit ani neumí.
IP zaznamenána

FOMP

  • Příspěvků: 433
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #7 kdy: 09 Října 2019, 13:02:10 »

Nevíte, prosím, někdo, jak je to s auty, co úspěšně absolvovala "malou" veteránskou testaci? Dostal jsem razítko do TP a bylo mi řečeno, že na emise sice musím, ale pouze kvůli přezkoumání těsnosti odvodu spalin, že samotné měření dělat nebudou a už vůbec, že by vytáčeli motor do červena. A z toho mi, mým laickým pohledem, vychází, že ani PČR by neměla mít pravomoc zasouvat mi něco do výfuku a pořizovat PR videa. A vůbec - jak je to s kontrolami, jako je ta na videu? Jsem vůbec povinen umožnit panu příslušníkovi manipulovat s plynovým pedálem nebo s lankem plynu pod kapotou? Co by se stalo, kdyby majitel Octovky z videa vystoupil z auta, zamknul dveře a řek jim: "dělejte, co umíte"?
to tezko, pomahac nemuze nakladat s pristroji a technikou se kterou neni radne proskolen
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #8 kdy: 09 Října 2019, 13:51:11 »

Nejlepší informace by Vám měli poskytnout v klubu, který veterána testoval. Obecně platí, že STK by měla kontrolovat stav, požadovaný v době jeho první registrace (myšleno z doby výroby). Příklad - jedno z mých letitějších aut na vete notách má už hydraulické brzdy a na brzdnou stolici musí, emise ale nikdo nekontroluje.
IP zaznamenána

Luban

  • Příspěvků: 102
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #9 kdy: 09 Října 2019, 14:17:39 »

Jako jsem pacifista, ale za tohle bych měl těžké ublížení na zdraví/napadení úřední osoby  >:(
IP zaznamenána

sepp

  • Příspěvků: 173
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #10 kdy: 09 Října 2019, 14:29:02 »

Jenyk: Díky. Asi jsem to napsal nejednoznačně, právě v klubu mi vysvětlili, jak to bude příště probíhat na STK (pouze kontrola těsnosti, bez měření) a až pak jsem si byl na DI pro razítko... A směřoval jsem dotaz k tomu, jestli, když je auto takto "osvobozeno" od měření emisí, má v takovém případě PČR nárok na tuhletu pouliční zkoušku... Protože, co si budem říkat, jedna věc je PR demonstrace s modrou dieselovou Oktávkou pro krvežíznivou veřejnost (ani mě se nelíbí, že by v provozu mělo dál být něco, co hulí jak námořní tanker) a druhá potom následná praxe, kdy si umím představit, podle jakého klíče si ti s mozkovým myšlením budou vybírat kusy ke kontrole ("Hele Franto, tamhle jede stará piksla, tu určitě dostanem na emise, takhle starý auto už přece nemůže vyhovět normě!"). A když už jste, jako veteránista zde - Vy máte zelená "Včka", takže tam to PaCh vidí, ale já mám jen to razítko v TP, na plnotučného veterána jsem (zatím) nechtěl - může PČR v nějaké databázi vidět, že má auto "malou" testaci a tím se ho emise netýkají nebo bych s sebou raději měl vozit TP?
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #11 kdy: 09 Října 2019, 14:59:15 »

Odpovědi na Vaše otázky neznám, já to mám na V. Při kontaktu s PaChy bych argumentoval stářím auta a jakémukoliv měření bych se zuby nehty bránil. Pokud jsem rychle prolétl veteránská fóra, měření emisí u veteránů na bílých značkách je snad podmíněno neexistující prováděcí vyhláškou a ani měřicí individuum si tedy nebude úplně jisté v kramflekách. Snad se ale objeví někdo tématu znalejší. Také se můžete obrátit s dotazem na FKHV.
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #12 kdy: 09 Října 2019, 15:03:53 »

A nebylo by v tom případě zajímavější nechat dělat pčr, ať si dělá co chce a potom se kočkovat se SO? Než se hádat někde u silnice, nepřipravený..
 
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #13 kdy: 09 Října 2019, 15:12:46 »

No to promiňte, na veterána mi nějaký moula u silnice sahat nebude. Jiná je STK, kde to bylo vždy v klidu (pravda, byly to STK, kde naše klubová auta znají a jsou připravení).
IP zaznamenána

sepp

  • Příspěvků: 173
    • Zobrazit profil
Re:Pomahač a TDI
« Odpověď #14 kdy: 09 Října 2019, 15:24:06 »

Jenyk: Díky. Jsem připraven odmítnout PČR součinnost, do auta mi při běžné silniční kontrole prostě nikdo nepoleze. A zkusím si určitě zjistit více info na mém "mateřském" vet. fóru...

Asmodeus: To taky může dopadnout mým nuceným odjezdem (odtahem) na nejbližší STK. Podle mě (ale nemám pro to tvrzení žádnou oporu) nemají nárok takto manipulovat s cizím autem - budu případně argumentovat, že v případě, že by něco rozbil/ulomil, nikdo (ani on, ani jeho zaměstnavatel) mi nic nedá. To by se taky za chvíli mohli chtít třeba projet, jestli jsou třeba v pohodě tlumiče...
IP zaznamenána