30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Ftipalek 09 Října 2019, 10:22:38

Název: Pomahač a TDI
Přispěvatel: Ftipalek 09 Října 2019, 10:22:38
Je to sice na FB, ale aspoň víme, jak vypadá kontrolní měření emisí od pomahačů :D

https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/videos/522779738473035/
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: yyz9a1 09 Října 2019, 11:23:15
To vypadá spíš ze si cucnul olej z turba?
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: plešoun 09 Října 2019, 11:30:23
Pročpak asi to video není od začátku...
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: sepp 09 Října 2019, 11:50:41
Nevíte, prosím, někdo, jak je to s auty, co úspěšně absolvovala "malou" veteránskou testaci? Dostal jsem razítko do TP a bylo mi řečeno, že na emise sice musím, ale pouze kvůli přezkoumání těsnosti odvodu spalin, že samotné měření dělat nebudou a už vůbec, že by vytáčeli motor do červena. A z toho mi, mým laickým pohledem, vychází, že ani PČR by neměla mít pravomoc zasouvat mi něco do výfuku a pořizovat PR videa. A vůbec - jak je to s kontrolami, jako je ta na videu? Jsem vůbec povinen umožnit panu příslušníkovi manipulovat s plynovým pedálem nebo s lankem plynu pod kapotou? Co by se stalo, kdyby majitel Octovky z videa vystoupil z auta, zamknul dveře a řek jim: "dělejte, co umíte"?
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Ftipalek 09 Října 2019, 11:57:57
To vypadá spíš ze si cucnul olej z turba?

Olej z turba je většinou bílý hustý, případně lehce do modra. Tohle mi přijde jako klasický votuněný TDIčko.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: plešoun 09 Října 2019, 12:13:32
V přeběhových otáčkách už ale dochází k omezování dodávky paliva (čili to přestává kouřit), votuněný nebo nevotuněný. Z tohohle leze černá tyč furt. Řekl bych, že to tam opicajt tejral stáním na pedálu jak na rejči dokud to motor, který se v běžném provozu těmhle otáčkám nepřiblíží jak je rok dlouhej, nevzdal. (A ještě se diví "Ono to chcíplo", no nekecej.)
Debata výživná, dle Scheinherra jim prý řidič dokonce poděkoval ;D
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Medojed 09 Října 2019, 12:18:34
To vypadá opravdu spíš na "diesel runaway", TDI Oktávka snad takhle vysoko točit ani neumí.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: FOMP 09 Října 2019, 13:02:10
Nevíte, prosím, někdo, jak je to s auty, co úspěšně absolvovala "malou" veteránskou testaci? Dostal jsem razítko do TP a bylo mi řečeno, že na emise sice musím, ale pouze kvůli přezkoumání těsnosti odvodu spalin, že samotné měření dělat nebudou a už vůbec, že by vytáčeli motor do červena. A z toho mi, mým laickým pohledem, vychází, že ani PČR by neměla mít pravomoc zasouvat mi něco do výfuku a pořizovat PR videa. A vůbec - jak je to s kontrolami, jako je ta na videu? Jsem vůbec povinen umožnit panu příslušníkovi manipulovat s plynovým pedálem nebo s lankem plynu pod kapotou? Co by se stalo, kdyby majitel Octovky z videa vystoupil z auta, zamknul dveře a řek jim: "dělejte, co umíte"?
to tezko, pomahac nemuze nakladat s pristroji a technikou se kterou neni radne proskolen
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Jenyk 09 Října 2019, 13:51:11
Nejlepší informace by Vám měli poskytnout v klubu, který veterána testoval. Obecně platí, že STK by měla kontrolovat stav, požadovaný v době jeho první registrace (myšleno z doby výroby). Příklad - jedno z mých letitějších aut na vete notách má už hydraulické brzdy a na brzdnou stolici musí, emise ale nikdo nekontroluje.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Luban 09 Října 2019, 14:17:39
Jako jsem pacifista, ale za tohle bych měl těžké ublížení na zdraví/napadení úřední osoby  >:(
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: sepp 09 Října 2019, 14:29:02
Jenyk: Díky. Asi jsem to napsal nejednoznačně, právě v klubu mi vysvětlili, jak to bude příště probíhat na STK (pouze kontrola těsnosti, bez měření) a až pak jsem si byl na DI pro razítko... A směřoval jsem dotaz k tomu, jestli, když je auto takto "osvobozeno" od měření emisí, má v takovém případě PČR nárok na tuhletu pouliční zkoušku... Protože, co si budem říkat, jedna věc je PR demonstrace s modrou dieselovou Oktávkou pro krvežíznivou veřejnost (ani mě se nelíbí, že by v provozu mělo dál být něco, co hulí jak námořní tanker) a druhá potom následná praxe, kdy si umím představit, podle jakého klíče si ti s mozkovým myšlením budou vybírat kusy ke kontrole ("Hele Franto, tamhle jede stará piksla, tu určitě dostanem na emise, takhle starý auto už přece nemůže vyhovět normě!"). A když už jste, jako veteránista zde - Vy máte zelená "Včka", takže tam to PaCh vidí, ale já mám jen to razítko v TP, na plnotučného veterána jsem (zatím) nechtěl - může PČR v nějaké databázi vidět, že má auto "malou" testaci a tím se ho emise netýkají nebo bych s sebou raději měl vozit TP?
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Jenyk 09 Října 2019, 14:59:15
Odpovědi na Vaše otázky neznám, já to mám na V. Při kontaktu s PaChy bych argumentoval stářím auta a jakémukoliv měření bych se zuby nehty bránil. Pokud jsem rychle prolétl veteránská fóra, měření emisí u veteránů na bílých značkách je snad podmíněno neexistující prováděcí vyhláškou a ani měřicí individuum si tedy nebude úplně jisté v kramflekách. Snad se ale objeví někdo tématu znalejší. Také se můžete obrátit s dotazem na FKHV.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: asmodeus 09 Října 2019, 15:03:53
A nebylo by v tom případě zajímavější nechat dělat pčr, ať si dělá co chce a potom se kočkovat se SO? Než se hádat někde u silnice, nepřipravený..
 
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Jenyk 09 Října 2019, 15:12:46
No to promiňte, na veterána mi nějaký moula u silnice sahat nebude. Jiná je STK, kde to bylo vždy v klidu (pravda, byly to STK, kde naše klubová auta znají a jsou připravení).
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: sepp 09 Října 2019, 15:24:06
Jenyk: Díky. Jsem připraven odmítnout PČR součinnost, do auta mi při běžné silniční kontrole prostě nikdo nepoleze. A zkusím si určitě zjistit více info na mém "mateřském" vet. fóru...

Asmodeus: To taky může dopadnout mým nuceným odjezdem (odtahem) na nejbližší STK. Podle mě (ale nemám pro to tvrzení žádnou oporu) nemají nárok takto manipulovat s cizím autem - budu případně argumentovat, že v případě, že by něco rozbil/ulomil, nikdo (ani on, ani jeho zaměstnavatel) mi nic nedá. To by se taky za chvíli mohli chtít třeba projet, jestli jsou třeba v pohodě tlumiče...
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: paty 10 Října 2019, 02:17:26
V přeběhových otáčkách už ale dochází k omezování dodávky paliva (čili to přestává kouřit), votuněný nebo nevotuněný. Z tohohle leze černá tyč furt. Řekl bych, že to tam opicajt tejral stáním na pedálu jak na rejči dokud to motor, který se v běžném provozu těmhle otáčkám nepřiblíží jak je rok dlouhej, nevzdal. (A ještě se diví "Ono to chcíplo", no nekecej.)
Debata výživná, dle Scheinherra jim prý řidič dokonce poděkoval ;D
No ono to chcíplo, vy jste mi to pane rozbil, poprosil bych opravu.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Behemot 11 Října 2019, 01:05:45
A PHM bude platit kdo?
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: spec 12 Října 2019, 14:13:51
Samé ftípky ale mohl by mě tu někdo napsat, jak se v takové situaci zachovat?
1) fízl se rozhodl provést kontrolní kontrolu
2) spolupracuji, vše nahrávám
3) kontrolní kontrola nebo stk, či jak tomu říkají končí nepojízdným vozem
Co teď?
1) požaduji potvrzení o provedeném úkonu
2) volám právníka
3) volám znalce
4) odtah přímo ke znalci? nebo do servisu?
5) získat vyjádření výrobce "motor nelze točit do červenýho, obzvláště při závadě přeplňovacího systému"
6) požadovat úhradu nákladů na generálku motoru? nebo jen výměnu za bazarový motor?
Předpokládám, že u normální STK před měřením kontrolují výfukový systém a je šance zjistit že motor saje vlastní olej, ne? A pokud ne, alespoň je šance na zastavení toho motoru.
OT: mám jen motocykly, na emise nechodím, nevím jek to tam probíhá.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Jenyk 12 Října 2019, 16:21:18
U emisi nic nekontroluji, snad jen VIN. Pripoji se na konektor, strci do vyfuku sondu a jedou. Vase dotazy jsou tedy IMHO relevantni i pro kontrolu emisi na STK.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: plešoun 14 Října 2019, 10:02:36
Obvyklá otázka ve stanici měření emisí (u starého dieselu) je "byly na tom dělaný rozvody?"

IF ANO: Několikrát podlaha a podržet, zatímco se majiteli ježí veškeré tělesné ochlupení. Ideálně za studena, neb není čas ztrácet čas a u starých keplů bez diagnostiky se na čidla teploty nehraje, jediné co se připojuje je měřič otáček, magneticky na měrku oleje. (Z pochopitelných důvodů u některých STK nechávají majitele vozu sedět v čekárně.)

IF NE: "To my vám nemůžeme změřit, ono by se to mohlo potkat a to my si na triko nevezmem, tak nashledanou."
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Ftipalek 14 Října 2019, 16:03:00
IF Ano a stejně se to potká? Osobní zkušenost. 14k km po rozvodech, kouslo se ložisko klimakompresoru, rozvody si skončily, motor se potkal a hlava prdla. A pak se k tomu postaví jak?
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Mike 14 Října 2019, 22:52:19
nevím, kam to vozíte  ;)
mě se nikdo nikdy na nic neptá a vždy je vše - teploty, tlaky, otáčky - v naprostém pořádku
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: František Dobrota 15 Října 2019, 11:20:17
Pokud se to podela, nepostavi se k tomu nijak, protoze Vy jste zadali o zmereni emisi a je to na vasi zadost a Vase riziko.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Behemot 20 Října 2019, 00:34:29
Já sem žádal aby se posrali a s motorem vyváděli něco, co neviděl nikdy mimo zátěžový testy když sjížděl z linky, tzn. posledních asi 20 let, a nikdy to už znova nemá důvod vidět? Tak to pak jooo ::)
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: asmodeus 20 Října 2019, 18:53:58
Od auta chci, aby jezdilo. Jestli požaduju, aby jezdilo bez problémů, tak musí být ve slušné kondici a zahřátý motor nemůže a nesmí mít s pár vytočeními na hranici červeného problém. Jestli má, tak si nic jiného než potupnou smrt na ME nezaslouží.

Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: urbann 20 Října 2019, 18:57:21
Proč vlastně při měření emisí vytáčí motor na hranici červeného? Vždyť normálně takto nikdo nejezdí, proto takhle naměří úplný nesmysly.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: .qoyi 20 Října 2019, 18:58:05
Od auta chci, aby jezdilo. Jestli požaduju, aby jezdilo bez problémů, tak musí být ve slušné kondici a zahřátý motor nemůže a nesmí mít s pár vytočeními na hranici červeného problém. Jestli má, tak si nic jiného než potupnou smrt na ME nezaslouží.
Mně se motor zahreje tak po 40km, tedy alespoň to je to co uvádí výrobce. :)
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: robertSVK 20 Října 2019, 19:36:11
Merajú dymivosť.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Jenyk 20 Října 2019, 20:49:05
Kdyz jsem jezdival dieselem, vzdy jsem na STK dostal cas motor zahrat.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Behemot 20 Října 2019, 20:49:22
Od auta chci, aby jezdilo. Jestli požaduju, aby jezdilo bez problémů, tak musí být ve slušné kondici a zahřátý motor nemůže a nesmí mít s pár vytočeními na hranici červeného problém. Jestli má, tak si nic jiného než potupnou smrt na ME nezaslouží.
Pár vytočení na hranici červenýho? Ti magoři to točí dokud nezasáhne omezovač a to klidně několik minut a to od studenýho motoru, není čas ztrácet čas.

Jen by mě zajímalo, kdy Sofim 8140.43 uvidí těch 8000 otáček, co má na otáčkoměru? Můžete se ve své nekonečné moudrosti podělit? To snad ani není technicky možný po těch letech na ty otáčky dostat. (Pomíjím to, že navíc jaksi nad 3500 značně prokluzuje hřídelka :D).

Mimochodem, turbodehty nejvíc hulí naopak při plné zátěži v nízkejch otáčkách, určitě ne při vysokejch otáčkách. Tento konkrétní má koeficient 1,48, to z toho můžou padat brikety a bude to v normě.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: ViktorN 20 Října 2019, 21:04:29
jsou auta, která ani 5000 nemají, ale mají hranici na 4000. Proto STK vždy nechávám na servisu, kdy technik osobně jede s autem na STK a osobně dohlédne na to, aby nějaký idiot nezhuntoval motor. Což by se nejspíš stalo v okamžiku, kdyby nějaký bezmozek v uniformě vyšlápnul pedál k podlaze…
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: robertSVK 21 Října 2019, 06:23:20
Behemot píše :

Mimochodem, turbodehty nejvíc hulí naopak při plné zátěži v nízkejch otáčkách, určitě ne při vysokejch otáčkách. Tento konkrétní má koeficient 1,48, to z toho můžou padat brikety a bude to v normě.


To akosi na STK nenasimuluješ. Auto stojí, motor točíš bez záťaže.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: spec 21 Října 2019, 15:03:28
Zpět k té nařízené stk. Pokud mě na ni fízl pošle, jaký mi dává pokyn? Nebo mě zabaví auto, vystaví papír o zadržení věci a sám nechá tu kontrolu provést? Co když prostě odmítnu spolupracovat, jak tu někteří psali? Nemyslím nějaký drsný odboj, prostě závada nebo nevolnost? Ještě sem tu na fóru neviděl případ nařízené stk. Evidentně se fízlům nechce pouštět do nějakých větších akcí.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: SimSon 21 Října 2019, 19:20:26
Behemot píše :

Mimochodem, turbodehty nejvíc hulí naopak při plné zátěži v nízkejch otáčkách, určitě ne při vysokejch otáčkách. Tento konkrétní má koeficient 1,48, to z toho můžou padat brikety a bude to v normě.

To akosi na STK nenasimuluješ. Auto stojí, motor točíš bez záťaže.

Po uprave sw by se tohle dalo nasimulovat na kazde valcove skusebne, kde meris brzdnou silu. U tech je vetsinou omezeni na otacky, tudiz by se dalo simulovat prave a jen ten plnej plyn pri minimalni rychlosti...
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: paty 27 Října 2019, 01:28:32
Zpět k té nařízené stk. Pokud mě na ni fízl pošle, jaký mi dává pokyn? Nebo mě zabaví auto, vystaví papír o zadržení věci a sám nechá tu kontrolu provést? Co když prostě odmítnu spolupracovat, jak tu někteří psali? Nemyslím nějaký drsný odboj, prostě závada nebo nevolnost? Ještě sem tu na fóru neviděl případ nařízené stk. Evidentně se fízlům nechce pouštět do nějakých větších akcí.
Učinní (ne)zákonnou výzvu. Je tam možnost ho poslat do temné díry, ale nějakou carku z tebe mít bude.
Název: Re:Pomahač a TDI
Přispěvatel: Behemot 07 Listopadu 2019, 09:34:36
Behemot píše :

Mimochodem, turbodehty nejvíc hulí naopak při plné zátěži v nízkejch otáčkách, určitě ne při vysokejch otáčkách. Tento konkrétní má koeficient 1,48, to z toho můžou padat brikety a bude to v normě.


To akosi na STK nenasimuluješ. Auto stojí, motor točíš bez záťaže.
A proč se to nedělá na válcích? Takovýdle měření je vlastně úplně mimo realitu, tudíž k hovnu a celou tu šaškárnu můžeme rovnou zrušit.