opas: Formulace v § 63 obecně není moc povedená, zejména navázáním na termín podezřelý, který nemá jasnou zákonnou definici (z kontextu je jasné, že to je osoba, která by podle předběžných zjištění mohla být pachatelem, ale není jasné, zda to zahrnuje i obviněného). Např. pokud by úřad či přestupková komise obce již vedla s někým přestupkové řízení a teprve v jeho průběhu by se obviněný stal zastupitelem téže obce, je třeba k posouzení, zda se má § 63 PřesZ aplikovat, sáhnout k nadstandardním výkladovým metodám. Asi by to dopadlo tak, že ano, z důvodů teleologických a také argumentem a rubrica (v nadpisu stojí vyloučení z ... rozhodování), ale nic to nemění na tom, že to psal, jak to bohužel bývá, legislativec - samouk. Pokud jde o vztah k obecné podjatosti (z důvodu poměru OÚO k osobě podezřelého), pak lze souhlasit s tím, že tam, kde se § 63 aplikuje, již není třeba zkoumat detaily a celý orgán zkrátka je vyloučen ex lege. Mimo dosah § 63 (např. bývalý zastupitel) by samozřejmě šlo namítat obecnou podjatost.
tamara: V tom případě se tento aspekt v řešeném případě nerozlouskne, protože kdyby řízení nebylo skončeno či dokonce ani zahájeno v době zániku mandátu, odpovědnost by nutně již dříve zanikla promlčením.