Pak bych navrhoval pogratulovat místním dopravním fízlům k vítězství a 3/4 jich vyhodit kvůli zbytečnosti.
Jinak lze nalézt "statistika" např. zde:
https://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx, celý rok nemají, zatím 1-11/2018.
Je to statistika standardní policejní - tedy k ničemu.
Například - dozvíme se, že nejvíce nehod bylo v Praze, následované Středočeským krajem a Ústeckým krajem. Nejvíce usmrcených bylo ale v středních Čechách, následovaných jižními Čechami a Moravskoslezským krajem. Pokud ale vezmeme v potaz počet obyvatel v krajích, pak přepočteno na obyvatele suverénně vede v počtu nehod Praha, následovaná Ústeckým krajem a středním Čechami a v přepočteném počtu mrtvých vedou zase jižní Čechy. Chlast je pak také zajímavý - početně nejvíce nehod pod vlivem střední Čechy, následované jižní Moravou (překvapivě a Ostravskem (také překvapivě . Jenže při přepočtu na hlavu je to úplně jinak - nejvíce chlastají v Plzni, následované Libereckým krajem a jižními Čechami, nejméně pak chlastají v Praze, jižní a severní Moravě.
Nijak není zohledněna hustota provozu, počty km komunikací, přítomnost hlavních tras atd.
Nehody s alkoholem - fízl eviduje jako nehodu s alkoholem kategorii do 0,24‰ - tedy standardně neprokázán. Nechápu.
S těmi čísly si lze pohrát jakkoliv kdo chce....
edit 18.1.2019.
- výrazný počet usmrcených na žel. přejezdu - 33, ze 171 nehod je to solidních 19,3% všech nehod končících úmrtím
- alkohol u 4,4% nehod způsobených řidičem, 14% nehod způsobených chodcem a 27% nehod způsobených cyklistou - gratulujeme bikerům.
- 28% usmrcených řidičů vozidel a 22% usmrcených spolujezdců nebylo připoutáno
- motorkáři zavinili 57% nehod s jejich účastí, cyklisté zavinili 65% nehod s jejich účastí, taktéž gratulace.