30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:


>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit o jaký případ se jedná.Jak na to? Pojďte >>sem<<

Autor Téma: přejezd  (Přečteno 2633 krát)

spec

  • Příspěvků: 169
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #15 kdy: 27 Prosinec 2018, 14:35:58 »

Na reakční dobu sem úplně zapomněl, ta nám prodlužuje brzdnou dráhu o 8,33 m. V tom případě lze použít i původní součinitel 0,3, protože na dobrždění bude potřeba zastavit na 11,7 m (dle výpovědi fízla 20 - 50 metrů). Vtipné je, že to obviněná asi opravdu ubrzdit nemohla :D.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 597
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #16 kdy: 27 Prosinec 2018, 14:54:50 »

Pane hh vaše právní rady jsou pro orgány pronásledované řidiče velmi užitečné. Ne tak už tato konkrétní fyzikální. S vektorem g se totiž už počítá v určení adheze, kde má vliv pouze a jenom na deformaci pneumatiky a tedy na velikost její třecí plochy. Násobení g adhezním koeficientem pro určení brzdné dráhy je nesmysl. A také bychom měli zajímavý paradox, kdy vozidla různé hmotnosti se stejnými brzdami, stejnými pneumatikami a na stejném povrchu by měla ze stejné rychlosti mít stejnou brzdnou dráhu podle výpočtu a v experimentu by se brzdné dráhy lišily.
Vážený JF, upřímně mě těší vaše péče o kvalitu rad na fóru, ale snad by bylo lépe začít u sebe. K vašemu myšlenkovému experimentu - ano, v uvažovaném jednoduchém modelu brzdná dráha nezávisí na hmotnosti auta a odpovídá to i empirickým výsledkům (paradox vzniká leda v hlavě toho, kdo tomu nevěří). Nabízím ale jiný myšlenkový experiment - pokud auto z určité rychlosti na nějakém povrchu zabrzdí na dráze s, tvrdíte, že pokud, ceteris paribus, zmenším gravitaci na polovinu, bude brzdná dráha opět stejné s? Nebo jinak, rozměrovou analýzou - ať už je správný výpočet jakýkoliv, bude zřejmě záviset na původní rychlosti [m/s], připusťmě že i hmotnosti auta [kg], a nějakých těch statických či dynamických třecích koeficientech, ty jsou ale bezrozměrné. Chcete-li z m/s a kg udělat metry, nutně potřebujete nějakou další veličinu či konstantu, jinak je to matematicky nemožné, bez ohledu na sofistikovanost použitého modelu. No a moc by mě zajímalo, co to podle vás bude, když použít ve výpočtu g máte zakázáno ...

P.S. Z toho, že trochu rozumím právu, neplyne, že bych se nemohl vyznat i v něčem jiném ...
« Poslední změna: 29 Prosinec 2018, 20:35:32 od hh »
IP zaznamenána

JF

  • Příspěvků: 87
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #17 kdy: 27 Prosinec 2018, 18:00:40 »


P.S. Z toho, že trochu rozumím právu, neplyne, že bych se nemohl vyznat i v něčem jiném ...

To rozhodně neplyne, ale o elementární fyzice to zjevně neplatí. Nic ve zlým.

Ve vašem experimentu s g/2 ceteris paribus, bude brzdná dráha s/2, protože m auta v gravitačním poli s 1g bude v poli g/2 m/2. Brzdění má cosi společného s kinetickou energií K=mv2/2. Ta z víc než nula při pohybu při brždění klesá až na nula po zastavení. Brzdy z K berou v čase konstantní delta K, pokles z počáteční K > 0 na nula trvá těžšímu autu delší čas. Místo myšlenkového experimentu zkuste praktický s naloženou a prázdnou nákladní Tatrou.

Lys: chcete-li hodnotit něčí znalosti, neměl byste sám trpět neznalostí. V tomto případě ji snadno odstraníte pouhým článkem z Wikipedie, heslo Kinetická energie. Dáte-li anglickou verzi, je tam dokonce i zmínka o brzdné dráze aut. A prosím kde v odkazovaném fízlím článku je citován vzorec, předmět našeho sváru?     
IP zaznamenána

spec

  • Příspěvků: 169
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #18 kdy: 27 Prosinec 2018, 18:40:57 »

Ftip je v tom, že brzdná síla je přímo úměrná přítlačné síle krát součinitel tření, nic víc. Součinitel tření vyjadřuje poměr třecí a přítlačné síly, je to tangens úhlu vektoru síly, vycházejícího z těžiště automobilu. Vskutku je to jednoduchý výpočet 2. ročník sš. Energie s tím nemá co do činění, všechna zůstane na vozovce.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 820
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #19 kdy: 27 Prosinec 2018, 18:49:50 »

pan JF má ale pravdu v tom, že se nejedná o rovnoměrné zrychlení, ale o práci z energií. Zpomalení je teprve sekundárním následkem.

Brzdy jsou schopné odebírat pouze určité množství energie, nicméně i to je závislé na váze (vyšší přítlačná síla pneu na vozovku jak píše spec).
V každém případě nejde o rovnoměrně zrychlený pohyb, ale o lineární přeměnu energie na teplo.
IP zaznamenána

spec

  • Příspěvků: 169
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #20 kdy: 27 Prosinec 2018, 18:59:14 »

Jedná se o rovnoměrně zpomalený pohyb a přeměna pohybové energie na teplo je nelineární, kvadratická.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 820
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #21 kdy: 27 Prosinec 2018, 19:17:56 »

Promiňte, ale třecí síla nezávisí na rychlosti. Pouze na součiniteli tření a přítlačné síle.
Třecí síla krát čas rovná se odebraná kinetická energie -> snížení rychlosti.
Kvadratickou změnu odebírané energie tam nevidím.
IP zaznamenána

Lys

  • Příspěvků: 34
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #22 kdy: 27 Prosinec 2018, 19:21:00 »

Nemíním tu dělat přednášku z fyziky a psát vzorce, zabil bych tím půl hodiny. Je to látka 1. ročníku sš. Brzdnou dráhu způsobenou třecí silou lze počítat buď rychle ze zákona zachování energie, kdy vozidlo přijde o svou kin energii prací třecí síly, nebo řešením pohybových rovnic (F=m a) užitím toho, že třecí síla = f * N, kde f je již zmíněný koef tření a N je normálová síla (v tomto případě je rovna tíhové síle). Ta je v průběhu pohybu konstantní, proto je pohyb rovnoměrně zpomalený (odpor vzduchu při rychlosti do 30 kmh je malý).
Víc se do toho zapojovat nemíním. Kdo nevěří, ať se zeptá
IP zaznamenána
"Každej nemůže bejt chytrej. Ty hloupí musej dělat výjimku, protože kdyby byl každej chytrej, tak by bylo na světě tolik rozumu, že by z toho byl každej druhej člověk úplně blbej."

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 998
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #23 kdy: 27 Prosinec 2018, 19:40:01 »

Nebudu Vam prednaset - cist to je des, zde mate material a nastudujte si http://k622.fd.cvut.cz/lecture/Analyza%20nehod%20v%20silnicnim%20provozu.pdf






IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 820
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #24 kdy: 27 Prosinec 2018, 19:47:29 »

jo, jedna věc mi unikla :-) Maximální energie odebíraná brzdami je lineární, nicméně brzdové destičky jsou určitě dimenzovány tak, že přítlačná síla není vždy maximální možná, ale limitující je styk pneu se silnicí a brzdné síly se musejí počítat tam.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 998
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #25 kdy: 27 Prosinec 2018, 20:38:31 »

jo, jedna věc mi unikla :-) Maximální energie odebíraná brzdami je lineární
Neni - teplota, ABS apod.


limitující je styk pneu se silnicí a brzdné síly se musejí počítat tam.
Nemusi to byt pravda - zalezi na vozidlu/pneu/tlaku a zatizeni, vubec nemusi dojit ke smyku pneu/vozovka
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

JF

  • Příspěvků: 87
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #26 kdy: 27 Prosinec 2018, 20:40:24 »

Pánové Lys a spec, máte zajímavá auta, která brzdí valivým třením pneu o vozovku. Jenom si dovoluji skromné doporučení, pokud auta mají i brzdy, nesahejte na ně po zabrzdění z vyšší rychlosti. Možná by to chtělo se trochu zamyslet nad pojmy energie a síla.

Pobavili jsme se, ale na Sokala Transgressing boundaries.. prostě nemáte.

Hlavní bod jsme nevyřešili: Je správné ve správním řízení tvrdit, že brzdné zrychlení je mínus u x g?
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 998
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #27 kdy: 27 Prosinec 2018, 21:27:07 »

Proc resite fyziku brzd a povrchu, ktery neznate?

Zamerte se na slova fizlu ve vypovedi: ... ASI... sam svede si neni jisty, coz organ vubec nebere v potaz

Nezname situacni planek, tedy nikde ho nevidim, ani odkaz na mapu...

Nikde jsem nevidel zadny kamerovy zaznam a fizlove nemaji rychlomer ci pozicni system v hlave ani nejsou neomylni...

Urednik neni znalec, aby mohl delat nejake soudy...

Proc se obracite az nyni a promeskali jste usmazit fizly na vypovedich?

IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

kdo

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 847
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #28 kdy: 27 Prosinec 2018, 21:31:15 »

F=m.a, práce při brzdění W=F.s=m.a.s.
Energie jedoucího auta E=1/2.m.v2.
Chci-li auto zastavit, musí být práce při brzdění rovna energii jedoucího auta, takže W=E, a tedy m.a.s=1/2.m.v2 <=> a.s=1/2.v2. Čili hmotnost se vykrátí, a tedy nemá na výsledek vliv. Z čehož dovozuji, že pan hh má pravdu. A nebo jsem se špatně učil.

Venkoncem je ale jedno, jaký výpočet se použije, neboť správní orgán jej bude na 99 % ignorovat. Mně snad všechny případy, kde jsou použity jakékoli výpočty, končí u soudu.
« Poslední změna: 27 Prosinec 2018, 21:35:07 od kdo »
IP zaznamenána

spec

  • Příspěvků: 169
    • Zobrazit profil
Re:přejezd
« Odpověď #29 kdy: 27 Prosinec 2018, 23:36:58 »

Naivně sem doufal, že se úřad do rozporování nějakých výpočtů nebude chtít pouštět a tak to nechá vyhnít.
IP zaznamenána