30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:


>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit o jaký případ se jedná.Jak na to? Pojďte >>sem<<

Autor Téma: Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...  (Přečteno 2374 krát)

ikovlabs

  • Příspěvků: 117
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #15 kdy: 08 Listopad 2018, 11:17:26 »

Tak hlavne ze mame fond zabrany skod - na valnik pro hasice nebude ale na skryte radarovani bude penez dost... :(
IP zaznamenána

mrkef

  • Příspěvků: 462
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #16 kdy: 08 Listopad 2018, 11:23:29 »

V tom fondu je určené procento peněz co musí jít na HZS a SDH. Ale tím se mění CASky a další vozy, protože plno aut dosluhuje  :D
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 484
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #17 kdy: 09 Listopad 2018, 00:01:25 »

Pokud neni problem zridit x novych odtahovych "statnich" sluzeb, ktere uz z principu budou vyzadovat vetsi investice, pochybuju ze by byl problem rozsirit pusobeni pomerne dobre fungujicich hasicu. Nenapada me duvod proc by to melo stat vic, ba naopak. A tak když už je třeba rozhazovat nesmyslně prachy, mohli by to dělat o řád efektivněji. Že nejsou prachy "na hasiče" celkově, to je nesmysl, jelikož tady ty prachy evidentně jsou, jinak by se takovej projekt nevymyslel.

A taky si nedokážu představit že by některé stanice měli každou chvíli jezdit odstraňovat auta z dálnic co jsou tam odstavené. Myslím že současná situace není tak špatná.

Tady nejde vůbec o auta odstavená na dálnici, tady jde o auta odstavená v průběžných pruzích blokující provoz na velmi vytížených nebo velmi nebezpečných úsecích komunikace. A těch zas tolik nebude. Samozřejmě si také myslím že současná situace je bezproblémová, ale pokud se povznesu nad vlastní předsudky a představim si teoretickou "užitečnost motoristům" tohoto projektu, dalo by se to možná uživit.

Ale možná si to představuju jak hurvínek válku s těma hasičema. Ale stejně tam ste 24/7 + někdo navíc, ne? Nebo při výjezdu jedou vždycky všichni a nemůžou jednoho postrádat? Co vidim u nas, tak drazni hasici, kteri jedou na vyjezd tak jednou za dva dny, tak nejedou 100% obsazeni a vzdycky nekdo zustava, ale treba je to rezerva na dalsi vyjezd, to zas nevim. A docela by me to zajimalo, klidne do sz jestli nechces tu.

A co potom dobrovolni hasici?
IP zaznamenána

mrkef

  • Příspěvků: 462
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #18 kdy: 09 Listopad 2018, 12:11:28 »

K tomu počtu, záleží o jakou jde stanici. Většina stanic je typu P1, kde slouží jedna jednotka (4-6 lidí), takže jezdí všichni. Na centrálách jsou 3 a více jednotek (prvovýjezd, lezci, chemici apod.) a tak tam nejezdí všichni. Samozřejmě se stane že třeba jeden je třeba s nějakým autem na kondičkách nebo tak a tak na výjezd jedou 4 lidi a stanice je prázdná. Musela by se nakoupit technika. Naše stanice je třeba P1, máme 2 CASky, prvovýjezd Iveco, velkokapacitní Tatru (má už 30 let) a pak kontejnerovou Avii. Sloužíme v 5 lidech na směnu, pokud nejsou dovolený nebo neschopenky, do toho školení atd. a lidí už je málo. Dobrovolní zase záleží jaký jsou typ a co mají za techniku. někde jsou rádi za starou RTHP a někteří mají lepší techniku jak HZS.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 232
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #19 kdy: 10 Listopad 2018, 07:15:00 »

Co je špatnýho na těch 815kách? Už by měly mít celkem rozumnej výkon, jejich průchodnosti terénem pravděpodobně řada z nynějších strojů nedosáhne. No, pravda, asi jsou trochu žíznivější a ne tak pohodlný, na druhé straně vzduchem chlazený atmosférický (nebo s lehkotlakým turbem) motory jsou skoro bezporuchový, ne?
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 357
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #20 kdy: 10 Listopad 2018, 09:39:53 »

Co je špatnýho na těch 815kách? Už by měly mít celkem rozumnej výkon, jejich průchodnosti terénem pravděpodobně řada z nynějších strojů nedosáhne. No, pravda, asi jsou trochu žíznivější a ne tak pohodlný, na druhé straně vzduchem chlazený atmosférický (nebo s lehkotlakým turbem) motory jsou skoro bezporuchový, ne?
Spoustu let využívám služeb chlapíka se dvěma jeřáby tatra 815, spokojen v žádném případě není. Nedávno jsem se stavil na pokec a měl z jednoho jeřábu vyhozený motor. Pohled byl dost tristní. Kvůli nerovnoměrnému chlazení všech válců a tím pádem velkých teplotní rozdílů z toho slušně chčije olej. Co je pochcané od oleje, zamrdá větrák prachem a chlazení je f píči úplně. Výfukové svody jsou utěsněné pístními kroužky, protože nic jiného nezvládlo roztažnost. Rozebiratelnost svodů je prý prakticky nemožná. Možná je problém v použité kombinaci motoru a nástavby v případě jeřábu, kdy se jede na nízké otáčky. Když měnil 148 za 815, byl naštvaný z toho, že na 148 stačil pro pohon jeřábu benzinový motor z 1203 a tady musí běžet 12l.  Chystal se koupit něco jiného, ale nezbylo, než kvůli zakázce koupit jiný motor. Tož i takové jsou zkušenosti.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 484
    • Zobrazit profil
IP zaznamenána

mrkef

  • Příspěvků: 462
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #22 kdy: 10 Listopad 2018, 10:55:34 »

Co je špatnýho na těch 815kách? ...

Já proti nim nic nemám, jen z pohledu stáří je údržba čím dál náročnější. Nejde jen o motor a podvozek, ale taky i nástavbu. Každou chvíli někde teče nádrž na vodu nebo pěnidlo, čerpadlo už má taky svoje za sebou atd.  :)
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 232
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #23 kdy: 25 Listopad 2018, 00:09:14 »

Firem co dělají nástavby je ale přece dost, ať už rekonstrukce, nebo úplný výměny, ne?

Šmarjá Josef: nj, jeřáb asi může mít docela trabl; vono to chlazení vzduchem je předpokládám obvykle dimenzovaný poněkud na to, že se ten stroj aspoň trochu pohybuje. U jeřábu to neplatí. Nejde tam dát třeba přídavný větráky?
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

mrkef

  • Příspěvků: 462
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #24 kdy: 25 Listopad 2018, 00:29:03 »

To už by se asi nevyplatilo, by se musela udělat celá nová nástavba, generálka motoru (jsme rádi, že to jede aspoň 60), měchy už taky nejsou zrovna nejlepší a další věci. Takže by to musela být komplet rekonstrukce a to by vyšlo už na velký peníze. Příští rok bysme měli dostat novou, tak uvidíme.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 232
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #25 kdy: 26 Listopad 2018, 10:31:26 »

Jak moc velký? Nový auto je tak kolem šesti+ míčů, ne? Záleží kde s tím zasahujete, v zástavbě to zřejmý výhody nemá, v náročným terénu zas ty novější nemusí projít…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

mrkef

  • Příspěvků: 462
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #26 kdy: 26 Listopad 2018, 12:09:54 »

V dnešní době komplet repase CAS 32 Tatra 815 výjde na cca 2 a půl mega. Nová Tatra 815-7 je teď kolem 6-8 milionů, záleží na konkrétní specifikaci.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 232
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #27 kdy: 26 Listopad 2018, 12:20:26 »

No  :D Předpokládám že nástavby zahraničních tentononc budou eště mastnější, ne? Třeba MAN, Iveco…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - e-shop nekonformních samolepek a placek

IZS

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 662
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #28 kdy: 26 Listopad 2018, 12:23:42 »

Vždyť teď byly velké dotace, kdejaká prdel má novou stanici a na cisternu byl od JPO III výš taky nárok...
@Behemot: auta jsou dělená do kategorií mj. taky podle typu podvozku.
IP zaznamenána

mrkef

  • Příspěvků: 462
    • Zobrazit profil
Re:Takaže předplacené asistenční služby budou vlastně k ničemu...
« Odpověď #29 kdy: 26 Listopad 2018, 12:25:08 »

MAN, Iveco dělají podvozky. V ČR dělá nástavby hlavně Kobit, THT, WISS. V zharaničí hodně Rosenbauer, ale ten je ještě dražší než ti naši.

https://www.pozary.cz/clanek/180435-dobrovolni-hasici-z-prahy-1-maji-sve-volvo-od-rosenbauera-vybaveno-pro-zasahy-pri-povodnich/

Třeba v Praze 1 dostali dobrovolní auto od Rosenbauera, 11 mega  ;D
IP zaznamenána