Zkusme rozebrat § 70 ZPPK podrobněji. Z odst. 1 a odst. 3 vyplývá, že řízení provozu se provádí blíže specifikovanými signály na křižovatce (odst. 1), mimo křižovatku např. na přechodu nebo nepřehledném místu (odst. 3).
Jde o to, jaxi vyložit
např., zda se vztahuje pouze k přechodu/nepřehlednému místu a tím pádem jde o výčet taxativní, nebo naopak jde o výčet demonstrativní. Netroufnu si rozhodnout, jak to je; osobně se kloním jako advocatus angeli k taxativnímu výčtu, advocatus diaboli mně patrně opět
uštědří KO.
Zkusil bych ještě jedno stéblo, a to pojem
řízení provozu. V kontextu ZPPK jde patrně o pojem právně určitý (řízením provozu se vozidla zastavují, aby se jiným umožnila jízda/chůze, případně aby vozidla nepokračovala v jízdě do nepřehledného místa z nějakého blíže definovaného důvodu - typicky tunel ucpaný, s nehodou ...). Aktivace signálu Stůj na základě rychlosti přijíždějícího vozidla mně jako řízení provozu nepřipadá.
Pořád však platí pochybnost o oprávnění účastníka silničního provozu k rozhodování o tom, zda jde o signál Stůj ve smyslu § 70 ZPPK, nebo naopak o cosi blíže nedefinovaného červeného, co na první pohled vypadá jako signál Stůj.
Hloubková obrana podle příspěvku uživatele gauner by už byla těžká defenzíva, protože by se odehrávala na poli čistě technickém mimo zákony a vyhlášky. Podle webu Úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví jde o technické normy na funkčně bezpečnostní požadavky řadičů SSZ (12675) a na systémy silniční dopravní signalizace (50556).