30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Plusy a mínusy veteránských značek  (Přečteno 24800 krát)

Jeff

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 144
    • Zobrazit profil
Plusy a mínusy veteránských značek
« kdy: 29 Září 2018, 18:33:43 »

Zdravím,
dostalo se mi do garáže jedno relativně vzácné auto a za cca měsíc a půl mu bude 30 let. Na úřadech v ČR ho zatím ještě nikdo neviděl (Auserbetriebsetzung). Má pro mě cenu dávat ho na veteránské SPZ? Jediné plus jaké vidím je ušetření za ekodaň, jinak snad samé nevýhody. Má někdo zkušenosti s dopravákama? Staví auta na zelených značkách víc/míň?
Děkuji
IP zaznamenána
Markus Meechan | Carl Benjamin | Milton Friedman | John Stossel | Tucker Carlson | Katie Hopkins | Tommy Robinson  | Jordan Peterson | Dave Rubin | Ben Shapiro

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #1 kdy: 29 Září 2018, 18:49:09 »

Nizsi povinne ruceni. Od letoska testace jednou za dva roky. Policie veterany casteji nestavi.
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #2 kdy: 30 Září 2018, 12:17:23 »

Kamarád má dva Triumphy Spitfire, jednoho na veteránských a jednoho na normálních RZ.
Když ho vidí policajti, tak ho staví často, chtějí se podívat na auto, tomu se u zajímavých kousků nevyhnete... Zatím prý ani na kontrolů dokladů nedošlo. Je prý jedno, se kterým jede, na RZ kašle pes.

Co ale říkal, tak by se na veteránské RZ vykašlal, bydlí na Šumavě a prý s veteránem nemůže do zahraničí (např. Rakouská strana).
Druhá věc je, že pokud máte tuším 5 vozidel a víc (ono se to zdá hodně, ale když dáte dohromady dvě auta v rodině, veterána, přívěs a motorku), tak si můžete sjednat u pojišťovny flotilové pojištění s individuální dohodou.


IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #3 kdy: 30 Září 2018, 17:10:48 »

Do zahranici s veteranskymi znackami muzete bez omezeni.
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #4 kdy: 30 Září 2018, 18:11:31 »

Pravda - beru zpět. Buďto si už nic nepamatuju, nebo mi to řekl blbě....
IP zaznamenána

paty

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 636
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #5 kdy: 30 Září 2018, 20:19:30 »

Veterání musí častěji na technickou, pokud se nic nezměnilo.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 649
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #6 kdy: 30 Září 2018, 20:25:22 »

Veteráni vůbec žádnou technickou nemají, probíhá kontrola garážmistrem skupiny, pod kterou jsou registrovaní. Reálně jde akorát vo ten papír co vystaví, myslim, že většinu aut stejně nevidí, na co taky.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #7 kdy: 30 Září 2018, 23:11:31 »

za ideál považuji bíle RZ s klubovou testací
pak je nižší POV a nevznikají žádné problémy s užíváním, případně pojistným plněním při nehodě
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 320
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #8 kdy: 01 Října 2018, 10:57:18 »

Můj názor na tuto věc je ten, že auto na původních bílých papírech má vyšší cenu, než na zelených. Zelené značky znamenají mimo jiné trvalé vyřazení z evidence a ve většině případů nemožnost dostat je zpět na původní bílé značky. Tím se v některých případech snižuje hodnota vozu. Zelené značky mají naopak cenu v případě, že máš pochybnosti o původnosti papírů (někdo přebouchal čísla a podobně). Vyřazením z evidence omezíš manipulační prostor.

Pro potřeby nižšího povinného ručení se dá zajistit klubová atestace (či jak se přesně jmenuje) a tím se prý zlepší vyjednávací pozice vůči pojišťovně při případné škodní události. Touto cestou se hodláv vydat i já, jen co se mi povede u toho našeho teď už veterána dát do pořádku zevnějšek.

Jediný mi známý případ, kdy se povedlo dostat auto na bílé značky ze zelených byl, že nový majitel dostal kopii dokladů (auto bylo ze zahraničí), s tím vyřídil zelené značky a jezdil. Po čase původní majitel našel originální doklady, ty zaslal a na jejich základě se povedlo auto přihlásit na bílé značky. Detaily nevim, je to jen hrubý popis událostí.
IP zaznamenána

gumidos

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 649
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #9 kdy: 01 Října 2018, 11:54:23 »

Druhá věc je, že pokud máte tuším 5 vozidel a víc (ono se to zdá hodně, ale když dáte dohromady dvě auta v rodině, veterána, přívěs a motorku), tak si můžete sjednat u pojišťovny flotilové pojištění s individuální dohodou.
A povedzte Asmodeus, čo vy si predstavujetě pod takým slovom "flotilové pojištění s individuální dohodou"?
Tím chci sdělit, že je to podobné akci  "banány v akci za 19,90" zatímco jinde je mají bez akce za 18,50...... Nejste-li lehkovážný zákazník, pak si vždycky a každý rok sjednáváte individuální dohodu pro každé vozidlo, která se jmenuje pojistná smlouva. Pod pojmem "flotila" se neschovává žádný výhoda, vyjma skupinového účtování.
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #10 kdy: 01 Října 2018, 12:38:57 »

Nejdřív omluva za OT.

Drtivá většina lidí má pojistky individuálně na každé vozítko zvlášť, před uplynutím výročí se podívá, o kolik se změnila cena, porovná s konkurencí a buďto jde jinam, je spokojeno nebo zkouší handlovat.

A protože pojišťovny poskytují slevy, když toho u nich máte víc, tak to má málokdo rozfackované po různých pojišťovnách (i když i pro to jsou často racionální důvody, např. sezonní motocykly atd. atd., to je pak jiná kapitola a to chápu).

A tátovi Allianz nabídla flotilu právě na 5 vozidel, kde bylo pojistné v celkovém součtu mínus 15% z celkové částky. Kdyby se šlo ke konkurenci, tak by si táta nijak nepomohl, max. stokoruny, takže z tohohle hlediska byla nabídka toho pojišťováka zajímavá.  Protože se vědělo, že některá auta půjdou pryč, tak se do toho nešlo.

Jiná je varianta, kdy mi na dvoulitrovou astru poslala čsob návrh na necelých šest tisíc a kooperativa následně nacenila POV na čtyřitisíce něco, ale ta se po pár přestupech vyčerpá, takže tu vynechávám.
 

IP zaznamenána

tarmara

  • Příspěvků: 265
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #11 kdy: 01 Října 2018, 13:04:53 »

Mám na zelených značkách VW vzducháče. Tak trochu zkušeností:
  • Pokud má auto černé značky, tak je cennější. Protože musí jezdit na technickou a má jakousi doložitelnou historii. Zvlášť když má ještě původní černé okresní značky, které mu osadil první majitel.
  • Sám jsem šel do veteránských kvůli tomu, že to byla nejjednodušší cesta jak auto dostat po dovozu ze země mimo EU legálně na silnici - nechtěl jsem jít cestou nákupu papírů a přebouchání čísel a dovoz a přihlášení na černé bylo na dlouhý lokte.
  • Byl jsem autem v Maďarsku, Slovensku, Itálii, Rakousku a nikde žádný problém
  • Auto má běžný malý techničák ve kterém je podmínka "platí s průkazem historického vozidla". Velký techničák není, místo něj je PHV. Knížka velikosti pasu, do které musí přistát v pravidelných intervalech kulaté razítko krajské testační komise
  • Do letoška razítko platilo do konce května následujícího roku. Od letoška platí dva roky od svého otištění.
  • Některé kluby řeší prodloužení platnosti PHV korespondenčně, některé chtějí auto občas vidět. Někde stačí dostatečná aktuální fotodokumentace stavu auta.
  • Povinné ručení je cca 1/12 - na dvoulitr platím asi 250Kč.
  • Samotná testace historického vozidla (můžete mít auto s testací na černých značkách!) pomáhá při řešení škod. Pojišťovna pak musí hradit historickou a ne "účetní" hodnotu vozu. Dobré, když vás někdo naboří. Špatné, když si chcete sjednat havarijní pojištění (u mě začínaly nabídky na 45tis za rok, pokud to vůbec chtěla pojišťovna pojistit).
  • Tuším, že nejdou udělat zelené značky na přání, jako to jde u černých
  • PHV a testace je vázaný nikoli na vozidlo ale na majitele. Při prodeji si tedy nový majitel musí zajistit novou testaci.
  • Zákonná omezení pro provoz jsou tuším jen dvě - vozidlo nesmí být používáno ke každodennímu ježdění (což není problém, stejně v zimě nejezdím kvuli soli) a náklady na provoz vozidla nejsou daňově uznatelným nákladem.
  • S tím přehlášení ze zelených na černé, když zahraniční majitel najde původní papíry si nejsem úplně jistý. Protože vyřazujete z evidence jedinečný VIN a nevím jestli má tenhle stát vůbec nastavený proces na to případné vrácení VINu do provozu. Ale možné je v tomto odvětví úplně všechno
IP zaznamenána

mhepp

  • Příspěvků: 320
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #12 kdy: 03 Října 2018, 10:12:26 »

Tamara: Mám pocit, že zrovna to přehlášení na černé značky se řešilo na Flatu a podmínka byl dovoz ze zahraničí, díky tomu nebyl VIN v českém registru a nebylo co vyřadit. Ale to byl velmi speciální případ za velmi specifických podmínek, který si možná nepamatuji dobře.

Jinak jsi to dobře shrnul...
IP zaznamenána

Jeff

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 144
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #13 kdy: 04 Října 2018, 15:41:45 »

Jak to tak čtu tak to vypadá na klasické černé značky...
Jenom mě teď tak napadlo, jak je to s parkováním/vjezdem do centra atd. u těchhle "EURO 0" aut v Evropě? Předpokládám, že na zelené značky bude výjimka, nebo ne?
IP zaznamenána
Markus Meechan | Carl Benjamin | Milton Friedman | John Stossel | Tucker Carlson | Katie Hopkins | Tommy Robinson  | Jordan Peterson | Dave Rubin | Ben Shapiro

tarmara

  • Příspěvků: 265
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #14 kdy: 04 Října 2018, 16:02:47 »

pokud vím tak ano, na zelené je vyjímka. nevím jak je to u černých s testací...
IP zaznamenána