30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Plusy a mínusy veteránských značek  (Přečteno 24842 krát)

Jeff

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 144
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #15 kdy: 27 Října 2018, 14:52:14 »

Tak nastala mi lehčí komplikace.
Motor který je v autě má prasklý blok i hlavu. Sehnal jsem už identicky vypadající kus (i když vlastně novější, výkonnější verzi) a mám v plánu přes zimu vyměnit a vše dodělat. Tím pádem ztrácím jakoukoli možnost dostat zelené značky, ale s klasickými černými problém nebude, je to tak? Jenom před/při registraci provedu výmaz čísla původního motoru, ne?
IP zaznamenána
Markus Meechan | Carl Benjamin | Milton Friedman | John Stossel | Tucker Carlson | Katie Hopkins | Tommy Robinson  | Jordan Peterson | Dave Rubin | Ben Shapiro

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #16 kdy: 27 Října 2018, 17:36:36 »

Co přesně je tam z hlediska veterána za podmínky? Proč nejde mít jinej kus bloku pokud je jinak stejnej? Na tom se přece historicky nic nemění.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Jeff

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 144
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #17 kdy: 28 Října 2018, 16:07:13 »

No třeba podle ams-classic.cz musí:
  • původní typ motoru a převodovky (dodávaný v tomtéž období výrobcem)
  • původní typ a rozměr ráfku dodávaný výrobcem (případně z volitelné výbavy té doby)
  • velmi dobrý technický stav a celková bezchybná funkčnost
  • karoserie bez koroze
  • jednotný celistvý lak (trošku jiná situace je u původního laku; černý matný lak není posuzován jako vhodný pro veterána)
  • slušné povrchy chromovaných a hliníkových součástí
  • všechny znaky a emblémy odpovídající danému modelu a roku
  • absence jakýchkoliv nedobových doplňků (nápisy, vylepšení, audio atd.)
  • celková čistota karoserie, podvozku a motoru (letité nánosy, mastnota ani čerstvé úniky oleje nebudou akceptovány)
  • interiér bez výrazného poškození (není přípustné roztržené či neodborně spravené čalounění či náhrada moderními částmi)
Což nejsem a asi nikdy nebudu na 100% schopný zajistit. Ale taky tam mají větu:
Citace
Kodex FIVA uvádí, že z pěti hlavních skupin – motor, převody, kola, odpružení a řízení – mohou být maximálně dvě podsestavy odlišné od původní specifikace.
což už bych možná dal. Pokud to tak tedy nemusí být 24/7 a jde jenom o stav při kontrole.

Ale čím dál tím víc hledám, tím míň se mi to líbí. Třeba v zákoně č. 56/2001 se jednoznačně píše:
Citace
Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
kdo tohle bude posuzovat?
IP zaznamenána
Markus Meechan | Carl Benjamin | Milton Friedman | John Stossel | Tucker Carlson | Katie Hopkins | Tommy Robinson  | Jordan Peterson | Dave Rubin | Ben Shapiro

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 889
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #18 kdy: 28 Října 2018, 16:24:11 »

kdo tohle bude posuzovat?

Bude to posuzováno mozkovým myšlením... https://youtu.be/H9urwiZKMEg
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #19 kdy: 28 Října 2018, 17:28:49 »

Nasel bych si klub, ktery bude auto testovat, a tam bych se zeptal. Neda se rici, ze byste touto zamenou o vete znacky jednoznacne prisel. Pohlidejte si, aby to zvladla prevodovka, brzdy, podvozek. Se zvysovanim vykonu byvaly spojene i dalsi zmeny.

Pokud jde o provoz tak plati, ze kde neni zalobce, neni soudce. Starsi auta provozuju normalne, ale na uplne denodenni jezdeni auto 30+ obvykle uplne neni.
« Poslední změna: 28 Října 2018, 18:32:34 od Jenyk »
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #20 kdy: 28 Října 2018, 17:42:28 »

Citace
původní typ motoru a převodovky (dodávaný v tomtéž období výrobcem)

Že původní typ motoru=původní (kus) motor(u), na to jste došel taky mozkovým myšlením, ne? :D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Jeff

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 144
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #21 kdy: 28 Října 2018, 20:40:11 »

Bude to posuzováno mozkovým myšlením... https://youtu.be/H9urwiZKMEg
Takže klasické černé značky to jistí. :D

Nasel bych si klub, ktery bude auto testovat, a tam bych se zeptal. Neda se rici, ze byste touto zamenou o vete znacky jednoznacne prisel. Pohlidejte si, aby to zvladla prevodovka, brzdy, podvozek. Se zvysovanim vykonu byvaly spojene i dalsi zmeny.
Zástavbu bude dělat dílna specializovaná na tenhle typ aut. Převodovka a všechno okolo to pobere, je to swap který se v USA/UK/DE dělá běžně a nárůst výkonu bude naprosto minimální. Jde mi spíš o to, že ta modernější verze motoru (která není stará 30 let, ale jenom 20) je lépe dostupná, jsou na ní náhradní díly a má vyřešeno pár konstrukčních vad.

Že původní typ motoru=původní (kus) motor(u), na to jste došel taky mozkovým myšlením, ne? :D
Jak jsem psal výše. Já do toho auta nechci vracet přesně ten původní typ. Laicky řečeno chci do předfaceliftové verze auta dát pofaceliftový motor. Papírově bude vše správně, typ je naprosto schodný, ale čekám, že technik specializující se na veterány rozdíl pozná...
IP zaznamenána
Markus Meechan | Carl Benjamin | Milton Friedman | John Stossel | Tucker Carlson | Katie Hopkins | Tommy Robinson  | Jordan Peterson | Dave Rubin | Ben Shapiro

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #22 kdy: 28 Října 2018, 21:23:15 »

Tak asi ten motor shodnej nebude dyž to pozná, ne?  ;D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Jeff

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 144
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #23 kdy: 28 Října 2018, 22:40:48 »

No, jelikož "lejstro >>> realita" tak je shodnej na 118%. ;)
IP zaznamenána
Markus Meechan | Carl Benjamin | Milton Friedman | John Stossel | Tucker Carlson | Katie Hopkins | Tommy Robinson  | Jordan Peterson | Dave Rubin | Ben Shapiro

dj-bobr

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 674
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #24 kdy: 30 Října 2018, 17:10:46 »

A na ta zbylá procenta existujou raznice 8)
IP zaznamenána
automaticky mi tykejte, vykání je přežilá formalita

Jeff

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 144
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #25 kdy: 31 Října 2018, 21:10:58 »

No koukal sem pečlivě do německých dokumentů k autu a není tam ani typ motoru, ani číslo motoru. Takže předpokládám, že přerážet nic nebudu muset, protože to nechají prázdný i v českých papírech. :)
IP zaznamenána
Markus Meechan | Carl Benjamin | Milton Friedman | John Stossel | Tucker Carlson | Katie Hopkins | Tommy Robinson  | Jordan Peterson | Dave Rubin | Ben Shapiro

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 652
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #26 kdy: 01 Listopadu 2018, 07:05:49 »

Ideální stav. U mě zase na sedanu už je moře let číslo motoru nečitelný, takže taky už proběhla výměna bloku za jinej nečitelnej :D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

ateliersk

  • Příspěvků: 123
    • Zobrazit profil
Re:Plusy a mínusy veteránských značek
« Odpověď #27 kdy: 01 Listopadu 2018, 07:56:20 »

Ono s těma veteranskejma značkama je to o soudnosti konkretniho majitele a testačního komisaře. Pokud použiješ do auta ktere splňuje podminky pro "veterana" novejši motor, tak je to spiše problem "komunitni" , tj. když s tím přijedeš na nějakou výstavu či závod tak na to každý kdo tomu rozumi příjde a budou se vést blbé kecy  ;D . Ale na druhé straně je to jen výměnný díl, který když budeš chtít a máš původní funkční motor, se vždy dá vrátit do  původního stavu. Ale z hlediska veteránských značek to rozhodně není prasárna toho typu, kdy se před lety (možná i nyní, nevím) dávaly na veteránské značky auta která prokazatelně byla mladší (a to i začátkem výroby) než byl v té dobe limit na "veterána" . Příkladem budiž v době kdy byl limit 8 let na dovoz ojetiny a na starší auto jsi nedostal papíry Suzuki Samurai v modelu s 1.3 l motorem kterych jezdilo na "V" papirech mraky a navic zcela viditelně vytuněných na offroad. Tam už to zavánělo průserem. Naštěstí se limit osmi let na dovoz aut a jejich následné přihlášení prolomil a už nebyl takový tlak obcházet přihlašovaní ojetin přes veteránské papíry. Takže u tvého vozu bych byl v pohodě ...  ;)
IP zaznamenána