30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: odtah vozidla na brýlích  (Přečteno 8071 krát)

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 468
    • Zobrazit profil
odtah vozidla na brýlích
« kdy: 09 Dubna 2018, 09:44:40 »

Našel jsem na netu samé rozporuplné informace. Informoval jsem se i ve dvou autoškolách a nikde jsem nedostal jednoznačnou odpověď. Celé zařízení funguje tak, že přední náprava vlečeného vozidla se v brýlích zvedne pomocí hydrauliky vlečného vozidla a zadní náprava  vlečeného jede po silnici. Volant vlečeného je volný a normálně zatáčí a vlečené vozidlo sede  de facto chová jako návěs. 
Dotaz zní: Je nutné mít skupinu E? Řešil zde někdo podobnou věc? Bude se jednat odtah z Itálie a nechci posílat řidiče průseru naproti.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 888
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #1 kdy: 09 Dubna 2018, 10:36:21 »

A ten člověk co vlastní ten vůz vybavený tou hydraulikou neví s jakým ŘP se v tom jezdí ?
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 468
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #2 kdy: 09 Dubna 2018, 11:51:53 »

Bohužel majitel to neví přesně a operuje pouze s dohady, je to  nově namontováno a ani výrobce zařízení mi není schopen dát jasnou odpověď. Bude to premiéra. Samotné auto jezdí se skupinou C a to vím naprosto jistě.  Kdyby bylo v případě vlečení nutné C+E, tak s tím mohou jet jen dva lidi z firmy. Jedním z nich jsem já, ale  nejsem prioritně zaměstnán jako řidič (mám jinou náplň práce). A ten druhý člověk je kdesi v Pobaltí. Já jsem pouze odpovědný za to, že nepošlu řidiče se sk. C do průšvihu a proto obvolávám a googlím. Dotaz jsem vznesl dokonce i přímo na policistu, jež je dobrý kamarád mého bratra a jeho odpověď byla taktéž neurčitá. Upřímě řečeno majitel  vozu by si s tím  nelámal hlavu a držel se možnosti, která je pro něj výhodnější-t.j. poslat kohokoliv s Céčkem. Tak asi tak.
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 310
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #3 kdy: 09 Dubna 2018, 12:47:54 »

Berte to s rezervou, protože do hloubky jsem to nikdy nezkoumal, ale na první pohled mi vozidlo pověšené na „brýlích“ a jedoucí po jedné vlastní nápravě připadá jako přípojné vozidlo (a celek jako jízdní souprava), technicky je to dost podobné návěsu. Tedy podle § 80a ZPPK je potřeba C+E má-li tažené auto více než 750 kg. Nevylučuju, že k tomu nemůže existovat nějaká výjimka, metodika, cokoliv, ale vzhledem k tomu, že výklad „souprava s přívěsem/návěsem nad 750 kg“ jistě napadne i průměrného policajta, tak bych řidiče majícího pouze C vybavil něčím lepším než myslíme si, že to je OK, výrobce si není jistý ...
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 004
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #4 kdy: 09 Dubna 2018, 12:52:00 »

Není to vlastně vlečení?

Pak je ještě otázkou, co na to říkají zákony zemí, přes které se pojede.
IP zaznamenána

motoosman

  • Příspěvků: 255
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #5 kdy: 09 Dubna 2018, 12:54:32 »

www.odtahova-sluzba.com
Mají tam podobný speciál. Zkusil bych se tam poptat.
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #6 kdy: 09 Dubna 2018, 13:06:10 »

Zajímavé. Googlil jsem a podle odkazů, takže bez záruky:

Pokud bude odtahované vozidlo do 750 kg, neměl by být problém to jet s C, jak těžší, tak C + E.

Příklad (tady jsou ještě v B) http://odtahova-technika.cz/katalog/specialni-odtahove-vozy/isuzu-d-max-allrounder/, tam by se dalo vejít do B nebo do ""malých éček", s céčkem už máte asi smůlu.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 468
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #7 kdy: 09 Dubna 2018, 13:27:41 »

Tak jsem volal na www.odtahova-sluzba.com a co člověk to jiný názor. Každopádně na jejich speciálu jezdili řidiči jak s C, i C+E a nikdy neřešili problém s policií resp. spr. orgánem. Ono to vlečení je i není. Náš speciál má celkovou hmotnost 18t a brýle jsou k tažení vozidel o hmotnosti 7,5t. Já bych se pro jistotu přikláněl k C+E. Tím se asi nic nezkazí.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #8 kdy: 09 Dubna 2018, 23:33:41 »

osobně se na to dívám tak, že limitem tady je celková hmotnost
jinak potřebujete E když ho potáhnete na tyči ?
 ;) 8)
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 188
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #9 kdy: 10 Dubna 2018, 00:30:28 »

Není to vlastně vlečení?
otazka lana/tyce a funkcnich brzd
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #10 kdy: 10 Dubna 2018, 08:47:13 »

Tak nikdo netvrdí, že ta tyč musí být rovná, ne?
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 091
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #11 kdy: 10 Dubna 2018, 09:11:57 »

Můj osobní názor je, že brýle jsou zvláštní zařízení ve smyslu § 34 odst. 7 ZPPK, tedy jde o vlečení. Ve vlečeném vozidle nesmí být přepravovaná osoba - je řidič přepravovaná osoba, když neřídí ve smyslu určování směru jízdy? Je osoba ve vlečeném vozidle za volantem řidičem, když ovládá pouze brzdy - narážím na § 34 odst. 3?

EDIT: Naopak se domnívám, že nejde o jízdní soupravu, protože vozidlo na brýlích nepochybně není jedno či více motorových či přípojných vozidel ve smyslu § 2 písm. i). Viz § 2 odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb. Přípojné vozidlo je silniční nemotorové vozidlo určené k tažení jiným vozidlem, s nímž je spojeno do soupravy.

Nikterak vehementně na svém výkladu netrvám, berte to jako další možný pohled na věc.
« Poslední změna: 10 Dubna 2018, 09:26:41 od enzym »
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #12 kdy: 10 Dubna 2018, 09:46:02 »

Tady je ale problém s tím, že na dálnici se vozidlo smí vléci jen k nejbližšímu sjezdu.

Asi to nebude nic malého, když pro to tazatel chce poslat takovouhle velkou mrchu a tam už C samotné stačit určitě nebude, pokud to budeme považovat za soupravu. Každý výklad má svoje ALE a jako průchozí se mi jeví souprava s řidičem oprávnění C+E.
IP zaznamenána

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 518
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #13 kdy: 10 Dubna 2018, 13:43:58 »

Jelikož C+E opravňuje k řízení motorových vozidel sk. C, resp. jejich jízdních souprav s přípojnými vozidly a zákon definuje přípojné vozidlo jako silniční nemotorové vozidlo určené k tažení jiným vozidlem a vzhledem k tomu, že NSS konstatoval, že ani původně motorové vozidlo bez motoru (nebo s nefunkčním motorem) nepozbývá statut motorového vozidla bych řekl, že na to C+E není potřeba, protože porouchané vozidlo není přípojné vozidlo = nevyhovuje definici (nezakládá nutnost vlastnictví C+E).
« Poslední změna: 10 Dubna 2018, 13:55:21 od IZS »
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 468
    • Zobrazit profil
Re:odtah vozidla na brýlích
« Odpověď #14 kdy: 10 Dubna 2018, 23:10:38 »

Tak jsem to byl cvičně odzkoušet a je to moc prima věc, jel jsem s tim v Německu kousek po dálnici a předjížděli mě i BAGouni, čuměli a tvářili se spokojeně. Zatím testováno pouze na dodávce, co má 2,7t, takže není nutné řešit brzdy. Jde to krásně za autem a ani nevím, že něco táhnu. Co se týče řidičáku, budu se pro jistotu přiklánět k C+E. Cestou však vyvstalo další dilema a tím je počet náprav pro výpočet mýta.V Německu jsem si pro jistotu klapnul 3, ale v Čechách pouze dvě a odůvodnil jsem si to jen tak sám pro sebe tím, že vlečené vozidlo má vylepenou vlastní dálniční známku a hlouběji se tím prozatím nezabýval.
IP zaznamenána