To je přesně ono. I u dýchavičná felicie se dá rozohnit na dvojku 70 během pár sekund, ale to ji nesmí řídit vohnout. Itálii na ně!! Stále častěji pozoruji, že otálení na křižovatkách na světlech není výsadou starých dědků v klobouku a slepic za volantem ve starých astmatických vozech. Řekl bych, že dalším problémem je nevypinatelný start stop systém.
Před třema týdny jsme jeli několika vozy na dovolenou do Maďarska a já jsem neměl jinou volbu než jet muzejním ( astmatickým) kouskem Toyota Corolla r.v. 1986 1,3/55kW,neboť jako jediná z mých aut má tažné zařízení a hlavně je s ní pohodové svezení bez elektronických kurvítek, posilovače řízení a jistota bezproblémového dosažení cíle s pěknou spotřebou. Táhl jsem vozík s bicykly pro zbytek výpravy, co vážil cca 400kg. Takže dnešními měřítky naprostý dynamický masochizmus. Vedl jsem kolonu dvou zánovních fordů a jedné octávky. Po silnicich 1. tříd jsem jel mezi 100-110 v obcích do 65. Na rakouské dálnici jsem udržel tempo 120-125 v rovině. Zbytkem výpravy jsem byl neustále kritizován pro vysoké cestovní tempo. Údajně jsem na každé křižovatce a semaforu vystřelil a než ostatním spustily motory byl jsem v prdeli a nevěděli kudy dál a těžko mě doháněli. V podstatě jsem zjistil, že to dnes není příliš o výkonu a objemu motoru ani o závrátné top speed , ale hlavně o té předvídavosti.
Já nemám problém, když někdo jede někde nižší než nejvyšší povolenou rychlostí. Možná k tomu má nějaký důvod. Pekelně mě sere ten, kdo za ním dělá kolonu a nevyužívá bezpečných možností ho předjet a otálí. Pak vzniká zbytečná nervozita a nebezpečné situace. Nikdy jsem nenadával aviatikům, že v kopci lezli 30 a méně. Nedělali to naschvál a většinou se snažili uhýbat a jejich jízda byla maximálně promyšlená a uměli předvídat. ( 75koníků bez turba na 6t váhy je docela zajímavá zkušenost).
Další věc, kterou pozoruji, že někteří relativně mladí řidiči v relativně nových autech jezdí nějakou pro mne nepochopitelnou ECONOMY RUN. Připadá mi, že po zaplacení lesingové splátky jim nezbývá na PHM a neustále se snaží bojovat se spotřebou dle TP. Půl kiláku za koncem obce se snáží s motýlí nohou akcelerovat z 45 na 85 asi tak za 3 minuty a následně půl kiláku před značkou obce sundávají nohu z plynu.
Další věc, doochodci za volantem. Můj otec ročník 48,v dobrém zdravotním stavu, dříve vyježděný řidič se slušnou praxí s nadprůměrně silným vozem už ten dnešní provoz nějak nadává a začíná být pro ostatní nebezpečným aniž by si to uvědomoval. Jízda s ním na místě spolujezdce začíná být peklem. Nesnese žádnou kritiku a argumentuje tím, že už nikam nepospíchá a všichni kolem něj jsou piráti. Jeho jízda je pro ostatní a hlavně méně zkušenéné účastníky provozu nečitelná a nepředvídatelná.