30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Pro Laser III  (Přečteno 5873 krát)

Kuko28

  • Příspěvků: 203
    • Zobrazit profil
Pro Laser III
« kdy: 23 Května 2017, 23:00:00 »

víte prosím někdo, pod jakým úhlem může Pro Laser III měřit?

mám stažený návod, ale buď to tam nevidím, nebo to tam není napsaný. Je tam vzdálenost, rychlost, teplota, snad i vlhkost vzduchu, ale úhel nevidím.

v jiném tématu někdo psal, že musí být nulový, což je ale těžko dosažitelný, leda že by stáli uprostřed jízdního pruhu že?
IP zaznamenána

Kuko28

  • Příspěvků: 203
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #1 kdy: 13 Června 2017, 19:54:20 »

nikdo vážně neví jak je to s tím úhlem měření? Díky
IP zaznamenána

Omega

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #2 kdy: 14 Června 2017, 07:14:01 »

Ideálně nulový, tzn. stojí co nejblíže silnici.

Pokud je úhel nenulový, hraje to ve váš prospěch, pokud ovšem nedojde k slip/sweep efektu.

Měřili z ruky?

Více o lidarech: https://docs.google.com/presentation/d/1clIuE9n78McnLEzRD6dySHlPal08EUfJo-LCjLezICw/edit#slide=id.g39191aac8_3_7
« Poslední změna: 14 Června 2017, 07:21:19 od Omega »
IP zaznamenána

Carel

  • Příspěvků: 11
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #3 kdy: 14 Června 2017, 08:18:25 »

Něco málo o radarech teď vyšlo na D-F
http://dfens-cz.com/jak-se-u-nas-meri/
IP zaznamenána

Kuko28

  • Příspěvků: 203
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #4 kdy: 14 Června 2017, 09:23:48 »

díky pánové

tož nenulový úhel to samozřejmě nebyl, to by musel stát v mém jízdním pruhu přímo naproti mně. pomáhač stál na druhé straně silnice nejspíš na chodníku, jestli z ruky nebo trojnožka bohužel nevím

na fotečce je i několik dalších aut, ale v druhém pruhu, tj. na odjezdu. dá se s tím nějak rozumně argumentovat?
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #5 kdy: 14 Června 2017, 10:03:27 »

V návodu je popsáno, že lidar měří (kontroluje) rychlost i během focení, které má 1 vteřinu zpoždění, než se našteluje foťák, aby omylem fotoaparát nezachytil jiné auto (z popisu vyplývá, že tím asi myslí následující v řadě za měřeným).
Ale nevšiml jsem si, že by přístroj byl schopen rozlišit několik aut na fotce. To už je jen domněnka a tvrzení opičáka, že měřil zrovna Vás.
IP zaznamenána

mrkef

  • Příspěvků: 483
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #6 kdy: 14 Června 2017, 10:12:08 »

Opičák musí držet křížek na autě, dokud mu to nedá zvukový znamená že je vyfoceno. Ale pokud vím, tak na fotce je i křížek kam mířil paprsek né?
IP zaznamenána

Kuko28

  • Příspěvků: 203
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #7 kdy: 14 Června 2017, 14:46:45 »

Nejspíš tam křížek bude, večer se podívám
IP zaznamenána

e-m

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 254
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #8 kdy: 14 Června 2017, 16:28:41 »

Nenulový úhel jsem s jedním úřaděm řešil. Jak už bylo řečeno výše, nenulový úhel hraje ve váš prospěch -- měřidlo naměří méně, než ve skutečnosti jedete. Což vychází z principu měření.

Jeden z mých argumentů byl, že měřidlo je certifikováno a testováno pouze pro úhel 0° a nevíme tedy, jak se měřidlo chová, pokud se měří pod úhlem jiným.

Bohužel neprošlo a kraj podržel.
IP zaznamenána

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 518
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #9 kdy: 14 Června 2017, 16:41:16 »

Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.
IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 879
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #10 kdy: 14 Června 2017, 20:08:13 »

Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.

To se sice nepletete, ale ouřední šiml hladový na žluťoučký penízky od řidičů  bude mít zcela jistě jinou logiku....
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #11 kdy: 14 Června 2017, 20:48:24 »

U Lidaru lze argumentovat, že pokud měří z ruky tak je možný slip efekt, kdy je vhodné udělat korekční přepočet s dopočtem rozdílu metru délky mezi čelním sklem a čumákem během dvou desetin vteřiny. Že je na fotce vidět kolečko kam míří laser je hezké, ale to je místo, kam míří laser na konci měření. Počáteční pozice laseru vyznačena není.
IP zaznamenána

naftaman

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 161
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #12 kdy: 15 Června 2017, 15:07:27 »

Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.

To se sice nepletete, ale ouřední šiml hladový na žluťoučký penízky od řidičů  bude mít zcela jistě jinou logiku....
Na Slovensku som videl že súd podržal takéto rozhodnutie, lebo sa výrobca vyjadril tak, že je to v prospech obvineného, že radar určite nameral nižšiu ako skutočnú rýchlosť.
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Pro Laser III
« Odpověď #13 kdy: 15 Června 2017, 17:04:12 »

Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.

Tak to asi není.. orgán nepotřebuje vědět přesnou rychlost auta.. stačí mu obhájit závěr že auto jelo nejméně rychlostí v rozhodnutí..
IP zaznamenána