30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: Kuko28 23 Května 2017, 23:00:00

Název: Pro Laser III
Přispěvatel: Kuko28 23 Května 2017, 23:00:00
víte prosím někdo, pod jakým úhlem může Pro Laser III měřit?

mám stažený návod, ale buď to tam nevidím, nebo to tam není napsaný. Je tam vzdálenost, rychlost, teplota, snad i vlhkost vzduchu, ale úhel nevidím.

v jiném tématu někdo psal, že musí být nulový, což je ale těžko dosažitelný, leda že by stáli uprostřed jízdního pruhu že?
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: Kuko28 13 Června 2017, 19:54:20
nikdo vážně neví jak je to s tím úhlem měření? Díky
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: Omega 14 Června 2017, 07:14:01
Ideálně nulový, tzn. stojí co nejblíže silnici.

Pokud je úhel nenulový, hraje to ve váš prospěch, pokud ovšem nedojde k slip/sweep efektu.

Měřili z ruky?

Více o lidarech: https://docs.google.com/presentation/d/1clIuE9n78McnLEzRD6dySHlPal08EUfJo-LCjLezICw/edit#slide=id.g39191aac8_3_7
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: Carel 14 Června 2017, 08:18:25
Něco málo o radarech teď vyšlo na D-F
http://dfens-cz.com/jak-se-u-nas-meri/ (http://dfens-cz.com/jak-se-u-nas-meri/)
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: Kuko28 14 Června 2017, 09:23:48
díky pánové

tož nenulový úhel to samozřejmě nebyl, to by musel stát v mém jízdním pruhu přímo naproti mně. pomáhač stál na druhé straně silnice nejspíš na chodníku, jestli z ruky nebo trojnožka bohužel nevím

na fotečce je i několik dalších aut, ale v druhém pruhu, tj. na odjezdu. dá se s tím nějak rozumně argumentovat?
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: cyklista 14 Června 2017, 10:03:27
V návodu je popsáno, že lidar měří (kontroluje) rychlost i během focení, které má 1 vteřinu zpoždění, než se našteluje foťák, aby omylem fotoaparát nezachytil jiné auto (z popisu vyplývá, že tím asi myslí následující v řadě za měřeným).
Ale nevšiml jsem si, že by přístroj byl schopen rozlišit několik aut na fotce. To už je jen domněnka a tvrzení opičáka, že měřil zrovna Vás.
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: mrkef 14 Června 2017, 10:12:08
Opičák musí držet křížek na autě, dokud mu to nedá zvukový znamená že je vyfoceno. Ale pokud vím, tak na fotce je i křížek kam mířil paprsek né?
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: Kuko28 14 Června 2017, 14:46:45
Nejspíš tam křížek bude, večer se podívám
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: e-m 14 Června 2017, 16:28:41
Nenulový úhel jsem s jedním úřaděm řešil. Jak už bylo řečeno výše, nenulový úhel hraje ve váš prospěch -- měřidlo naměří méně, než ve skutečnosti jedete. Což vychází z principu měření.

Jeden z mých argumentů byl, že měřidlo je certifikováno a testováno pouze pro úhel 0° a nevíme tedy, jak se měřidlo chová, pokud se měří pod úhlem jiným.

Bohužel neprošlo a kraj podržel.
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: IZS 14 Června 2017, 16:41:16
Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: pk202 14 Června 2017, 20:08:13
Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.

To se sice nepletete, ale ouřední šiml hladový na žluťoučký penízky od řidičů  bude mít zcela jistě jinou logiku....
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: opas 14 Června 2017, 20:48:24
U Lidaru lze argumentovat, že pokud měří z ruky tak je možný slip efekt, kdy je vhodné udělat korekční přepočet s dopočtem rozdílu metru délky mezi čelním sklem a čumákem během dvou desetin vteřiny. Že je na fotce vidět kolečko kam míří laser je hezké, ale to je místo, kam míří laser na konci měření. Počáteční pozice laseru vyznačena není.
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: naftaman 15 Června 2017, 15:07:27
Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.

To se sice nepletete, ale ouřední šiml hladový na žluťoučký penízky od řidičů  bude mít zcela jistě jinou logiku....
Na Slovensku som videl že súd podržal takéto rozhodnutie, lebo sa výrobca vyjadril tak, že je to v prospech obvineného, že radar určite nameral nižšiu ako skutočnú rýchlosť.
Název: Re:Pro Laser III
Přispěvatel: 2M 15 Června 2017, 17:04:12
Pokud se nepletu, tak pro věrohodnost měření ale není podstatné, v čí prospěch byl nakonec výsledek, ale že měření bylo zatíženo chybou jinou než přípustnou.

Tak to asi není.. orgán nepotřebuje vědět přesnou rychlost auta.. stačí mu obhájit závěr že auto jelo nejméně rychlostí v rozhodnutí..