Bylo by zajímavé zjistit, co vlastně dostává příslušný odbor magistrátu Praha jako podklady pro přestupek. Zda-li je to pouze výpis z ovládacího software, kde bude uvedena RZ a naměřená rychlost okamžitá či z úsekového měření, nebo je tam i foto vozidla s výřezem RZ a jsou tam fota tabulí s aktuální povolenou rychlostí. Tedy zda-li řidič má vůbec šanci nějak přezkoumat, jestli skutečně rychlost překročil.
V reportáži zaznělo, že rychlost byla snížena i v okamžiku minimálního provozu, kdy toto snížení nemělo žádnou logiku. Umím si představit, že pokud by došlo ke změně rychlosti v okamžiku, kdy je pro řidiče již mimo jeho zorný úhel, pak projíždí úsek vyšší rychlostí a neví o tom. Zajímalo by mě, jak si systém s takovou situací poradí. A možná že to je funkcionalita systému, o které nevíme. V takovém případě je pak systém dokonalý. Před půl rokem se provalil podobný průser a magistrát musel vracet tisíce neoprávněně vyměřených pokut. Ve spojení s institutem správního deliktu - tedy zpoplatnění ústavního práva neobviňovat sebe o osoby sobě blízké, ve spojení s novým přestupkovým zákonem - kdy ani nebude výslovně třeba ústního jednání to bude vyladěn k dokonalosti.
Nevím jak moc je relevantní věta J.Tůmy, že po zveřejnění informací došlo k výrazné změně úprav rychlostí - pokud ano, pak tedy klobouk dolů před aliancí magistrátních úředníků a fízlů.