Sice je řízení ještě daleko, ale protože je to moje první jednaní toho druhu, radši se budu ptát jak debil znovu.
a.)
K ničemu se před UJ vyjadřovat nebudu, nic jim už taky posílat nebudu.(ok?)
b.)
Jelikož je už v devět hodin, nevím jestli se stihnu dostavit dřiv na nahlédnutí(pořízení kopie) do spisu. (při té příležitosti nechat dát do do zápisu že mi spis odmítly zaslat a chtěly nesmysl zaplatit, a nechat zapsat cas za jaký byla pořízena kopie spisu a ne jejich 4 hodiny co si napsali oni)
c.)
nahravám natáčím.
d1.)
Pokud najdu předchozí příkaz a ne jeho zrušení oznámit že se nemuže konat UJ že ho chci nechat nabít právní moci popřípadě se proti němu odovolat. (Tady mám prosím dotaz co ze to mám vlastně hledat? "Oznámení o zahájení správního řízení" to samé co mi došlo teď jen s dřívějším datumem, nebo něco jiného?).
d2.)
Pokud nenajdu tak řeknu "teď nebudu vypovídat, vyjádřím se písemně ve lhůtě kterou mi SO určí".
d3.)
Pokud by se náhodou konal výslech svědku(coz nepředpokládám) budu muset v otázkách improvizovat podle toho co najdu ve spise. (např. chybí protokol o zaškolení, nevidím tu fotku dopravní značky z toho dne protože podle mne tam nebyla, není přítomen náčrt měřené situace jak daleko jste stalyod mého směru jízdy? kde je zaznamenáno zanesení opravy úhlu při měření,atd) pokud vás něco ještě napadá prosím o ispiraci na otázky.
e.)
Pokud nebudu poučen dat to na konci do zápisu nebo si to nechat na odvolání?
zapoměl jsem na něco?
Děkuji všem za pomoc a připadné náměty.
ad a) Ano, reagovat písemně je vždy jednodušší.
ad b, c) Přesně tak.
ad d1) Nerozumím...
ad d2) To řekněte v každém případě - jedině tak Vám můžeme s vyjádřením pomoci, přičemž máte jistotu, že na místě nic (zbytečně) nepokazíte.
ad d3) Hlavní otázky u všech lidarů jsou:
1) Který z policistů obsluhoval měřící zařízení?
2) Ve které ruce měřící zařízení držel?
Když budete mít štěstí, přiznají držení lidaru v ruce a s tím se pak dají dělat divy. Výrobcem MicroDigiCam je společnost LTI, jejíž model 20-20 byl shledán soudem ve státě Ohio nepoužitelným pro měření rychlosti za účelem udělování pokut již v r. 2008 (viz
http://www.thenewspaper.com/news/23/2348.asp). To byl mimo jiné důvod, proč v žádném návodu k zařízením LTI není vůbec zmíněna možnost držet lidar v ruce. I česká verse návodu zmiňuje pouze umístění na trojnožce, v praxi ale podle mých zkušeností poměrně jednoznačně převládá měření "z ruky". Jeho přesnost je snadno zpochybnitelná na základě existence tzv. slip efektu. Viz např. video na
https://www.youtube.com/watch?v=N25ybu2y2aA, kde došlo k umělému navýšení rychlosti dokonce o cca 50 km/h, případně na
https://www.youtube.com/watch?v=pVdjZE2YhLE, v němž byla naměřena rychlost kolem 13 km/h
stojícímu vozidlu.