A? Myslíš že po "povolení" přibyde totálně nachcanejch cyklozmrdů na silnicích? Vždyť takoví tu jsou už teď a vůbec je to nesere. Krok tolerance také shledávám správným právě z důvodu odsunu od tohoto myšlení a přesunu k "je to tvůj život, tvoje kolo, ty seš za to zodpovědnej" ... je to stejný jakobys řekl, že když se sníží pokuty za rychlost a +50 na dálnici nebude o papíry (ale bude to třeba až od +70), tak přibyde bezohledných řidičů co to budou pálit hlava nehlava. Je to nesmysl a lidi tady už dokážou uvažovat sami za sebe a odpovědnost za riziko převzít. Nikdo jim nepřikazuje jezdit na mol.
Tak především si nevzpomínám, že bychom spolu pásli husy. A za druhé, netvrdím, že by to snad něco mělo změnit, jen že je zcela neproporcionální, aby za nadýchání 0,25 ‰ při řízení Babety byla mastná pokuta a mandatorní zákaz řízení aspoň na 1/2 roku (tedy kombinace 2 sankcí s reálným potenciálem řidiče existenčně ohrozit), zatímco za jízdu na kole na hranici alkoholové otravy v plném provozu bude pětikilo a to ještě jen za předpokladu, že se na to policajti z obavy o poblitou uniformu nevykašlou. Druhý příklad totiž představuje jednání extrémně společensky škodlivé (přičemž cyklistu-sebevraha bych i klidně odepsal, ale on bohužel akutně ohrožuje i ostatní řidiče a taky kapsy daňových poplatníků za náklady na jeho léčení).
To už by mi přišlo vhodnější chlast u cyklistů přestupkově netrestat vůbec (nikoliv povolit, zákaz by ale měl pouze nepřímé následky, např. odpovědnost za škodu), než takto explicitně skrze míru sankce dávat najevo, že jde o jednání téměř neškodné (když např. za výměnu OP měsíc po jeho platnosti je několikanásobně vyšší pokuta).