30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Ukončení zóny s dopravním omezením  (Přečteno 11089 krát)

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Ukončení zóny s dopravním omezením
« kdy: 26 Května 2016, 15:36:47 »

Nevíte odpověď na otázku..

Ukončí zónu s dopravním omezením každá značka IP25b i když není úplně stejná jako značka IP25a na začátku, ale má na sobě ..mimo jiné.. ten symbol?

Když zóna začne značkou IP25a s nějakým symbolem a později je značka IP25b s více symboly a jeden z nich odpovídá tomu na IP25a tak končí tím ta zóna?
Nebo ta značka IP25b musí vypadat stejně?

A jde si to představit i obráceně.. když značka IP25a obsahuje víc symbolů a později je IP25b s jedním z nich tak končí to jedno omezení?
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #1 kdy: 26 Května 2016, 16:42:00 »

Technická - podle nové vyhlášky už to není IP 25x, ale IZ 8x.

Jinak je to vcelku zajímavý problém, text zákona ani vyhlášky to nijak neřeší. Nabízí se otázka, zda někde něco takového reálně existuje a jestli to je jen chyba (resp. důsledek kocourkovské úvahy typu, že došly značky, tak se tam dalo zhruba něco odpovídajícího), nebo jestli se fakt někdo pokusil o průnik více různých zón.

Ohledně zrušení ne zcela kompatibilní zóny bych především pátral po tom, zda skutečně existuje i odpovídající začátek rušené zóny. V popsaném případě to vypadá jako zóna v zóně, tj. že je nějaká vnější zóna, kde platí omezení X (např. zákaz stání) a uvnitř je vnořená menší zóna, kde platí X a Y (např. 30kmh). Jednoznačné řešení by bylo udělat z toho různé zóny, tj. při přejezdu z vnořené zóny X+Y do zóny X dát na jeden sloupek IZ8b(X+Y) a IZ8a(X).

Jakékoliv jiné řešení je nehorázné. Pokud tam dám jen IZ8b(X+Y), tak je to nejspíš ta situace, na kterou se ptáte, tj. nejistota, jaký je následně status zóny X (jestli platnost IZ8a(X) fakticky ukončilo už zpřísnění IZ8a(X+Y) nebo nejpozději IZ8b(X+Y)). Tohle by ale asi šlo ukecat minimálně na neexistující zavinění, protože když prostě vidím konec zóny s uvedeným omezením X i Y, tak nemůžu tušit, že to někdo myslel tak, že stále platí omezení X.

Druhá varianta by byla udělat vnořenou zónu jen na omezení Y, tj. připustit, že je možné, aby se prolínalo více zón, kde každá bude ale řešit navzájem disjunktní množiny omezení. Což je sice taky na hlavu, ale protože průnik více zón nijak zakázán není a interpretačně je to vcelku jednoznačné, tak bych odhadoval, že to by patrně prošlo, resp. argument, že IZ8b(Y) ruší i IZ8a(X), se nejeví úplně silný.

Tu poslední situaci si nedovedu úplně představit, jak by mohla nastat jinak než v důsledku nesmyslného značení, tj. nejdřív potkat IZ8a(X+Y) a následně IZ8b(X), aniž bych mezitím projel buď IZ8a(X) nebo IZ8b(X+Y).

Každopádně jde-li o dotaz preventivní, přesměrujte ho na správce dané komunikace, jak to myslel. Jde-li o dotaz ve fázi již projednávaného podezření ze spáchání zločinného protivení se svislému dopravnímu značení, tak samozřejmě tvrďte, že libovolná IZ8b ruší veškeré IZ8a, resp. že je všem jasné, že zóna může v jednom místě platit jen jedna, a každá IZ8a nahrazuje předchozí a za každou IZ8b už žádná zóna není. Jestli je to převažující výklad netuším, ale patrně to nebude tušit ani SO1.
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #2 kdy: 27 Května 2016, 16:54:09 »

Technická - podle nové vyhlášky už to není IP 25x, ale IZ 8x.

Aha.. díky.

Jinak je to vcelku zajímavý problém, text zákona ani vyhlášky to nijak neřeší. Nabízí se otázka, zda někde něco takového reálně existuje a jestli to je jen chyba (resp. důsledek kocourkovské úvahy typu, že došly značky, tak se tam dalo zhruba něco odpovídajícího), nebo jestli se fakt někdo pokusil o průnik více různých zón.

Podobná věc reálně existuje a je to průnik více zón.. každá má svoje začáteční a koncové značky.
Ale třešnička na dortu.. aspoň podle Google maps ta druhá zóna nemá začáteční značky osazené na všech vjezdech. ;D
A tak řidič může jet normální uvěřitelnou trasou a přitom minout jen značku začátku první zóny a konce druhé zóny.

Každopádně jde-li o dotaz preventivní, přesměrujte ho na správce dané komunikace, jak to myslel. Jde-li o dotaz ve fázi již projednávaného podezření ze spáchání zločinného protivení se svislému dopravnímu značení, tak samozřejmě tvrďte, že libovolná IZ8b ruší veškeré IZ8a, resp. že je všem jasné, že zóna může v jednom místě platit jen jedna, a každá IZ8a nahrazuje předchozí a za každou IZ8b už žádná zóna není. Jestli je to převažující výklad netuším, ale patrně to nebude tušit ani SO1.

Díky za informace.
Je to zamýšlené pro správní řízení, ale zatím jen příprava materiálu čím vším by šlo argumentovat kdyby bylo potřeba něčím argumentovat.

Ale taky je to dobrá teorie na Prahu 7.. tam už mám pár případů.. Praha 7 když zavedla parkovací zóny tak zároveň udělala zónu zákazu stání na celém území.. s rozlohou menšího města.. A to správní řízení bych si rád vychutnal  ;D
Bohužel zatím všichni buď zaplatili na místě  >:( nebo nezaplatili a už se nic dalšího nestalo.. přemýšlel jsem i o opatření proti nečinnosti, ale obviněný je rád že se nic neděje tak nemůžu provokovat  :)
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #3 kdy: 27 Května 2016, 18:25:08 »

Pokud existuje normální trasa (ne po účelových komunikacích), kde nejdřív minu začátek(X) a pak konec(X+Y), tak není co řešit, resp. chtěl bych vidět argumentaci úřadu, kde bude vysvětleno a) že za tou cedulí stále platí omezení X a b) že jsem to měl a mohl vědět.

Ohledně toho, jestli je přípustný překryv různých zón, by mě vcelku zajímal pohled tvůrců značení. Přijde mi, že pro běžného řidiče je jedna zóna (s jedním či více omezeními) tak akorát, nemám dojem, že by každý jouda byl schopen držet v hlavně zásobník, do kterého by průběžně přidával a ubíral záznamy podle toho, jaké zónové značky zrovna míjí. Podpůrně by šlo argumentovat omezením rychlosti, když bude třeba mimo obec obecný režim 90 a pak postupně sníženo nejdřív na 70, následně na 50 a kousek dál bude škrtlá 50, tak za ní platí opět obecná úprava (90). V tomto případě se tedy po řidiči nechce, aby vylovil ze zásobníku, jaké omezení platilo předtím, pokud by bylo cílem obnovit 70, tak by se tam prostě dala značka 70. Tady je to ale ve vyhlášce takto jasně napsané, u zón o možnosti překryvu a významu rušení není nic, použít to jako analogii by ale nemuselo být úplně marné.
IP zaznamenána

enzym

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 090
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #4 kdy: 27 Května 2016, 18:57:04 »

Pořád platí gumový § 78
Užití dopravních značek, světelných signálů, dopravních zařízení a provozních informací
(1) Dopravní značky, světelné a akustické signály, dopravní zařízení a zařízení pro provozní informace musí tvořit ucelený systém.

Průniky zón rozhodně netvoří ucelený systém, nanejvýš tak ucelený bordel. Řidič se má věnovat řízení, nikoli si dělat z hlavy LIFO stack.
IP zaznamenána
Varování: pokud jsou v příspěvku rady a názory k procesním postupům a taktikám, berte je s velkou rezervou. Jsem technik.

mikky

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 282
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #5 kdy: 30 Května 2016, 12:07:01 »

A co teprve, například, značky "Zákaz stání" uvnitř zóny "Zákaz stání"? Co by v takovém případě řidič "měl a mohl" vědět?
IP zaznamenána
Je-li vám 35 a méně, jsme vrstevníci => budeme si tykat. Je-li vám více než 35, jsem pro vás děcko => můžete mi tykat.

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #6 kdy: 30 Května 2016, 12:18:30 »

Průniky zón rozhodně netvoří ucelený systém, nanejvýš tak ucelený bordel. Řidič se má věnovat řízení, nikoli si dělat z hlavy LIFO stack.

Ano. Ale když Praha 7 udělala zónu velkou asi 7 čtverečních kilometrů tak tam ty absurdní situace vznikají.
Ta mega zóna má vevnitř další zóny.. a dokonce aspoň s jednou zónou se překrývá jen částečně.. jedna zóna začíná mimo druhou zónu a končí uvnitř..

A Praze 7 jsem ještě dal pár minut na Google maps a našel jsem asi nejdivnější zónu vůbec..
https://www.google.cz/maps/@50.1118632,14.4504236,3a,75y,54.65h,78.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sclDK_5EpbRwc7VreQqpaAQ!2e0!7i13312!8i6656

A taky jsem koukal že ani autor značení nečeká že si tu zónu řidič bude pamatovat a nemá problém i v zóně zákazu stání používat další značky zákaz stání.
Takže se tam nabízí další otázka jestli když potkám zónu zákazu stání a pak samostatnou značku zákaz stání tak jestli můžu předpokládat že zóna už skončila.. protože v zóně ta značka nemá smysl..

Dodatek.. tak mikky si toho všiml jako první..
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #7 kdy: 30 Května 2016, 12:36:43 »

Zóna s A 32b je úchylná, ale z hlediska významu asi v pohodě. Definice IZ 8a výslovně připouští dát tam paušální výstrahu (nejen příkaz/zákaz/omezení). Otázka je, zda to je přípustné si takto zjednodušit práci, jestli náhodou z nějakých technických norem neplyne nutnost dát ten kříž před každé koleje místo zavedení celé ČR jako zóny s výstrahou, ale to už není starost řidiče.

"Zostřený" zákaz stání, tj. redundantní úprava toho, co už upravuje zóna, je kromě té nekonzistence výkladově jednoznačná. Dovedu si představit, že by to dávalo smysl v případě, že by před touto značkou byl nějaký lokální override zóny (např. zákaz zastavení) a touto značkou se to vracelo zpátky do zónového defaultu. Předpokládat, že už jsem ze zóny venku, určitě nelze.
IP zaznamenána

2M

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 992
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #8 kdy: 30 Května 2016, 14:27:40 »

Ta zóna s výstražným křížem je divná.. neznám to tam, ale podle těch fotek jsou ty přejezdy dva.. dvě značky navíc by je snad nezabily..
A vtip je že když má řidič povinnost zastavit před přejezdem tak má zastavit před výstražným křížem.. to je tady absurdní požadavek když výstražný kříž za všechny přejezdy je na začátku zóny..


K zákazu stání jsem měl na mysli argument že přítomnost značky vyvolala v řidiči dojem že zóna už skončila a značka konce byla třebas něčím zakrytá.. protože uvnitř zóny další značka zákaz stání nemá smysl..
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 306
    • Zobrazit profil
Re:Ukončení zóny s dopravním omezením
« Odpověď #9 kdy: 30 Května 2016, 14:48:03 »

Ta zóna s výstražným křížem je divná.. neznám to tam, ale podle těch fotek jsou ty přejezdy dva.. dvě značky navíc by je snad nezabily..
A vtip je že když má řidič povinnost zastavit před přejezdem tak má zastavit před výstražným křížem.. to je tady absurdní požadavek když výstražný kříž za všechny přejezdy je na začátku zóny..
Zastavit před zónou nemusí. Samostatná značka A 32b má 2 významy - 1) výstrahu, 2) označení místa, kde se má případně zastavit (nikoliv však samotný příkaz k zastavení, ten plyne vždy z něčeho jiného). Bude-li ta značka uvnitř zóny, tak si pochopitelně uchová jen tu výstražnou funkci, nikoliv už tu označovací.

K zákazu stání jsem měl na mysli argument že přítomnost značky vyvolala v řidiči dojem že zóna už skončila a značka konce byla třebas něčím zakrytá.. protože uvnitř zóny další značka zákaz stání nemá smysl..
Já jsem to pochopil, jak je to myšleno, ale je to slabé. Samozřejmě je to lze v konkrétním případě zkusit jako argument cílící na absenci zavinění, ale ukáže-li se, že je zóna řádně značena, neuděláte tím na SO moc velký dojem.
IP zaznamenána