Přesunuto do neveřejné sekce.
Nejsem si jist přesně tím místem, bílých dodávek je na snímku víc. Parcela 2349/3 je komunikace (dle katastru i reálně). Parcela 2354/1 je zeleň (dle KN i reality). Parcela 2350 je dle katastru taky zeleň, ale fakticky to vypadá spíš jako účelová komunikace.
Pokud jde o sprdel a sebeudání. Výhoda přestupku je kratší prekluze, rigidnější pravidla pro vedení řízení (např. mandatorní ústní jednání), nutnost prokazovat zavinění. Nevýhodou je v případě prohry záznam v registru řidičů a u přestupků, kde to je stanoveno, body či dokonce zákaz. Pokuta a náklady řízení vyjdou nastejno. Hlavní důvod udání nějakého řidiče je úřad trochu přibrzdit. Udat sebe moc velký praktický význam nemá - lze-li prokázat, že vůbec nešlo o přestupek, lze tím argumentovat i ve sprdelním řízení.
Když se vrátím k parkování, tak tam naopak, je-li ve hře možnost, že auto vůbec nestálo na pozemní komunikaci, tak je lepší rozhodně se nepřiznávat, protože pak vůbec nemůže jít o přestupek dle ZPPK (maximálně o nějaký obecný přestupek typu neoprávněný zábor veřejného prostranství) a nelze to stíhat jako sprdel, potřebují usvědčit konkrétního řidiče.
S určením, zda jde nebo nejde o PK, je trochu potíž. Vztah ke KN je zjednodušeně řečeno jednosměrný - je-li způsob využití nějaká komunikace, tak to obvykle PK opravdu bude. Opačně to platit nemusí (viz třeba ta 2350 v řešeném případu), ale když to úřadu předhodíte, dá mu mnohem větší práci prokázat, že to případně PK je. Stejně to funguje s chodníkem, aby něco bylo chodník, tak je třeba nejdřív potřeba, aby to byla PK, ale jak v rámci PK poznat, co je či není chodník, ve sporných případech bude komplikované.