No a měli to všichni zákonoblijci k dispozici v okamžiku, kdy o tom rozhodovali? Ona totiž důvodová zpráva napsaná ex post nebo třeba i ex ante, ale mimo schvalovací proces, jaksi není důvodovou zprávou (bez ohledu na to, že je tak nadepsaná), ale v lepším případě komentářem k zákonu, v horším jen vyprávěním ze života legislativce.
Docela se divím, že na to mají koule. Že MD ČR některé své nápady místo standardního vládního legislativního procesu prosazuje tak, že jimi oplodňuje různé spolupracující poslance, je všeobecně známo, ale taky je všeobecně známo, že to není úplně košer a nemělo by se to dělat otevřeně. Ten dokument evidentně vznikl jako manuál pro spolupracující poslance a možná ji někdo poslal kolovat ve výboru, který tu věc předložil, ale součástí oficiálních sněmovních dokumentů se nestala právě proto, aby se pak někdo na plénu blbě nezeptal, proč proboha u vládního návrhu zákona, kde předkladatele (vládu) zastupuje ministerstvo dopravy, podává ten samý předkladatel pozměňovací návrhy v rámci sněmovního procesu.
Z toho, že takový materiál nemají problém po úspěšné akci pustit do světa, je vidět, je už ztratili veškeré zábrany.