Podle mě všichni špatně. Pokud je motor na provozní teplotě, je životu nebezpečno otevírat víko motoru bez dozoru odborníka, já to tak v manuálu k mému vozidlu mám. Všechno se to podle mě točí okolo víčka chladiče, který když v takové situaci otevřete, tak vás to může i zabít, v lepším případě vás to jen dost opaří a nejspíš zlomí zápěstí. Já bych kapotu otevřít odmítnul. Pakliže by vozidlo nebylo v provozních teplotách, nebo by to příslušník přikázal jménem zákona, zatáhnul bych za kliku, ale pak bych uvedl, že nevím jak nahmatat pod víkem kličku k otevření víka. Pokud by chtěl víko otevírat sám, je to podle mě zásah do prostoru vozidla a ptal bych se na konkrétní podezření, které policista musí mít, když tohle dělá a samozřejmě celou situaci natáčet.
Podobný přístup se mi už 2x osvědčil při kontrole povinné výbavy. Při standardní kontrolní kontrole povinné výbavy jsem byl dotázán k předložení rezervy, lékárny a trojúhelníku. Trojúhelník chtěli rozložit, rezervu odmontovat a lékárnu jestli mám platnou. Odpověděl jsem, že zákon ukládá povinnost trojúhelník a rezervu mít, mám, jak je rozložit a složit nevím, není to moje povinnost. Lékárnu mám, číst, psát, počítat, nebo vědět jaká je platnost lékárny taktéž není moje povinnost. Místo odpovědi mi vrátili doklady. Vrátili mi je tak, že mi je vhodil do okénka a bez řeči odešel. PČR Praha, moje auto mělo východočeskou RZtu.