Telefonicky to ze světa nesprovodíte. Je třeba důsledně rozlišovat určenou částku dle § 125h a skutečnou pokutu či jinou sankci. Tahle určená částka je jen možnost, jak věc nechat odložit, nikoliv povinnost. K tomu dopisu existují jen 2 racionální přístupy - buď zaplatit, nebo nedělat nic.
Na to udání se máte 60 dní od okamžiku, kdy to bylo oznámeno správnímu orgánu. Jelikož do té výzvy obvykle nepíšou, kdy jim došlo oznámení, je třeba se řídit dnem spáchání skutku. Než ale někoho budete udávat, tak si počkejte, až vás k tomu vyzvou, pokud budete poctivě první výzvu ignorovat, tak oni musí ještě něco udělat (v zákoně je, že "pokračují v šetření přestupku", a nic moc jiného než znovu vyzvat provozovatele k podání vysvětlení nemají na výběr). Pokud nic nepřijde, nic jim neposílejte, pokud přijde, pošlete to tak, aby to dostali do 60 dnů od spáchání toho prvního skutku, na který vám dorazila výzva.
Nemáte-li chuť bojovat o to, aby to bylo bezplatně, tak se pak udejte rovnou na vše, k čemu vám přišla výzva, oni (možná) rozjedou přestupkové řízení a nařídí jednání (a nebo taky ne, za poslední rok jsem se opakovaně kvůli parkování v centru sebe-udal a pak už se nic nestalo). Na jednání pak buď přijďte, nasypte si popel na hlavu, vysvětlete situaci a poděkujte za pokutu (nebo jim totéž před jednáním pošlete písemně). Hlavně si ale ohlídejte, aby najednou projednali všechna ta oznámení.
Následně i jste-li s pokutou srozuměn, podejte odvolání, klidně prázdné. Je to zdarma, nemůžete si pohoršit a zahlcením MHMP a ministerstva pomáháte ostatním.