30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Stran: 1 ... 3 4 [5]

Autor Téma: VW odkoupí v USA přes sto tisíc vozů. Vyplatí zpět plnou cenu nebo poskytne slev  (Přečteno 25557 krát)

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 200
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

No tož to se musíte zeptat těch, co mají malý nájezdy, já Vám na to odpovědět nemohu. Nicméně jejich volba je mi celkem lhostejná.
A tak to sám vidíte, Vy (poněkud zlomyslně) voláte po zvýšení spotřební daně u nafty a já naopak volám po zrušení spotřební daně na PHM (benzin i naftu) a radikální omezení zdanění vůbec…  ;)
Mam maly najezd, do prace to ma 3km, sem tam pojizdka, jednou za mesic 300-700km. LPG 1.6V skutecnych 130km dam(ne vsude a nemam potrebu) a nehonim to jako silenec. Spotreba za 3 mesice 0.5L/100km VERVA(30-33Kc/L) a 8.1LPG(do 13Kc/L) + mazani sedel ventilu (http://www.lpg-obchod.cz/caste-dotazy-lpg-faq/kolik-stoji-provoz-primazavani-ventilu-flashlube/)
(15+8*13+10)/26=4.96 L benzinu za 26 Kc/L, kdybych pridal servis LPG navic, tak to je asi 0.5Kc/km se vsim vsudy.

Prave servisaci me od traktoru odrazovali na kratke trasy a zatim jsem dobre udelal. Ma to nevyhodu netahne vodspodu, to je pravda, na ceste do CRO v kopcich to plne nalozene netahne, ale to si radeji koupim 2L nebo 2.8L a bude to zrat 10(superb tusim 2.8L),13L(passat 2.8L 4x4 a jezdi s tim, jak prase) LPG.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil



U nepřímého vstřiku můžete otevřít vstřikovač hned po uzavření sacího ventilu při kompresním zdvihu, takže máte více než 360 stupňů rotace klikové hřídele na dopravu a odpaření paliva, zatímce přímý vstřik má na to samé méně než poloviční čas.
.
a co by tam to palivo dělalo ?
teklo někam do rohu ?
když tam není žádný vzduch který by se někam pohyboval ?
a samo, jen u MPI, v případě jednobodu je to samo nesmysl
IP zaznamenána

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil

A vy máte pocit, že palivo se odpařuje jen ve vzduchu, který se pohybuje?
Nebo že při dopadu na stěnu kanálu s teplotou okolo 90 stupňů a sací ventil, který má minimálně 200 někam "teče do rohu"?
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

Jestli to teda chápu, tak myslíte, že se palivo dávkuje (do vzduchu stojícího v sání) už před tím, než se otevře sací ventil a začne to cucat vzduch do válce? Nebo dokonce kontinuálně? Možný to je, ale jak moc to pomůže? Musí se tam toho dát málo, jinak by tam pak vopravdu někde stál benzín. Výhoda je možná u turbomotorů s velkým plnícím tlakem, protože ten vzduch je horkej a suchej a pojme hodně benzínu než se nasytí. U atmosféry nevim, něco to asi dá, ale ne tak moc. Hlavní výhody MPI jsou taky v tom, že celej systém je jednodušší, míň namáhanej (nižší tlaky, tím pádem míň náchylnej na poruchu) no a taky levnější.

Na druhé straně přímej vstřik může dávkovat palivo ještě chvilku poté, co se zavře sací ventil a začíná stlačování, dokud ještě není tlak moc velkej. Samozřejmě tím pádem je ještě míň času na odpar a vzniká víc sazí.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil

Já si to nemyslím, já to vím. A ano, někdy se může stát, že vstřikovač je otevřený pořád, ale taková situace je velmi nežádoucí a svědčí o nevhodně dimenzované palivové soustavě vzhledem k celkové objemové účinnosti motoru.

A přímý vstřik je ekologická píčovina, která se používá jen kvůli emisím v přechodových stavech, aby motory podlezly homologační měření pro EURO 5 a 6, jinak to žádné praktické výhody nemá.
Pracuje s 50x vyšším tlakem než nepřímý vstřik, takže mraky problémů s tím související, řádově vyšší nároky na řízení celého systému, zarostlé sací ventily, saze z výfuku a výhody pro uživatele nula nula nic.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

No, ve starejch prezentacích se tvrdí, že to umí snížit spotřebu na úroveň chrochtu. Něco na tom možná bude, protože skrz ventil stejné velikosti se tak dá protlačit o kousek víc vzduchu (když u MPI se do toho objemu musí vejít i palivo). Ale to jsou rozdíly hádám v procentech, zatímco následná tvorba sazí (=nevyužití celé energie paliva) účinnost sráží, taky je to komplikovanější, dražší na výrobu i servis a tak.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

bmp1

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 63
    • Zobrazit profil

Teoreticky se s tím dají dělat všelijaké věci, praxe je ale taková, že (pokud vím) všechny současné motory s přímým vstřikem fungují v homogenním režimu, takže se v ničem zásadním neliší od svých předchůdců.
První atmosférické FSI se kdysi pokoušely o vrstvený režim, ale velmi rychle se od toho upustilo, protože motory se z uživatelského hlediska nechovaly dobře a sralo se na nich co mohlo.

EDIT: a jestli někdo namítne, že TSI se zavřenými ladungsbewegung klapkami jede vlastně ve vrstveném režimu, tak na něj pošlu bonz Kupčíkovi ;D
« Poslední změna: 16 Ledna 2016, 17:34:36 od bmp1 »
IP zaznamenána
Stran: 1 ... 3 4 [5]