Tak ona by asi neměla zapadnout první reakce v tomto vláknu od uživatele pk202. Jeho úvaha mi přijde správná a kupříkladu i ta knížka, která se s radarem dodává, se jmenuje "návod k obsluze". Tento návod k obsluze řeší ve své bodě 6 například i takové postupy jako je zapnutí přístroje, čistota optiky, manipulaci s konektory jen ve vypnutém stavu atd. Pokud tedy výrobce i tyto postupy nazývá obsluhou, těžko potom ono zákonné ustanovení "používaného bez obsluhy" vztahovat jen na onen automatický režim radaru, když i při jeho používání je nutná obsluha, která nejdříve vyčistí čočku a potom radar zapne, tak jak jí velí návod.
Ono i samotnému nastavení automatického režimu musí předcházet pár zásahů obsluhy radaru:
"Zařízení je plně automatické a při
dodržení Návodu k obsluze je schopno pracovat autonomně. Před počátkem měření je nutné
provádět předepsané provozní kontroly.
Provozní kontroly jsou důležitou a nezbytnou součástí používání zařízení. Provádí se vždy
před zahájením měření a při každém podezření na poruchu (mimo KONTROLA TACHA).
SIMULACE MĚŘENÍ PŘES MJ je povinné provádět u všech typů měřičů. RADAR PŘES
TACHO se provádí pouze u verze RAMER10 C před zahájením měření za jízdy.
KONTROLA TACHA se využívá hlavně při servisních úkonech. Vyžaduje definovanou
dráhu a proto ji obsluha využívá pouze orientačně při podezření na chybu, pokud má
k dispozici odpovídající definovanou dráhu.. Případnou chybu však odhalí test RADAR
PŘES TACHO."
A pokud tedy tyto provozní kontroly musí obsluha provádět vždy před zapnutím automatického režimu a jako bonus nám výrobce sděluje, že tyto kontroly jsou nezbytnou součástí používání zařízení, tak úvaha pana plk.ing Leoška úplně nekoresponduje s tím,jak výrobce doporučuje užívat jeho zařízení.