Chybějící podpis na podání adresovaném správnímu orgánu je tedy vadou podání, neboť podání postrádá jednu z podstatných náležitostí. Podpis stvrzuje, že se podatel ztotožňuje s obsahem podání, že jej myslí vážně, nikoliv jen „jako“. V neposlední řadě stvrzuje též to, že podání skutečně činí podatel (a nikoliv někdo jiný jeho jménem).
Podle § 37 odst. 3 spr. řádu, nemá-li podání předepsané náležitosti nebo trpí-li jinými vadami, pomůže správní orgán podateli nedostatky odstranit nebo ho vyzve k jejich odstranění a poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu. Neodstraní-li podatel vadu, tj. nedoplní podpis, správní orgán zastaví řízení započaté vadným podáním podle § 66 odst. 1 písm. c) spr. řádu (shodně např. rozsudek ze dne 29. 1. 2013, č. j. 8 As 105/2012-40, podobně též J. Vedral: Správní řád, Komentář, 2. vydání, Bova Polygon, Praha 2012, str. 412-413 a pak 591-592). Jinými slovy, listinné podání, které trpí podstatnou vadou, jako je např. chybějící vlastnoruční podpis, řízení zahájí. Podání ovšem nemůže, aniž by byla vada odstraněna, vyvolat projednání věci. V takovémto případě řízení skončí procesním rozhodnutím, zastavením podle § 66 odst. 1 písm. c) spr. řádu.
Moc chytrej z toho nejsem,ale možná je tam to ,,vlastnoruční podpis,, a dle SŘ úřad by měl být ve stejném postavení jako občan,jen občan nemusí vyzývat úřad,aby dělal vše tak jak má.....